Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Efekt szminki

Dariusz Chajewski
Wiele gałęzi gospodarki znajduje się na granicy krachu lub dawno ją przekroczyło. Wyjątkiem są wielkie firmy kosmetyczne. Dlaczego im się dobrze powodzi? Jak twierdzą specjaliści jest to tylko... efekt szminki.

Zjawisko to zauważono dawno, dawno temu w USA podczas wielkiego kryzysu. W latach 30. ubiegłego wieku sprzedaż kosmetyków rosła, gdy gospodarka pogrążała się w agonii. W ciągu czterech lat od 1929 r. do 1933 r. produkcja przemysłowa w Stanach Zjednoczonych spadła o połowę, ale sprzedaż kosmetyków wzrosła o 25 proc. Podczas spowolnienia w 1990 r. i 2001 r. zatrudnienie w branży kosmetycznej w USA wzrosło, podczas gdy w innych sektorach spadało...

Oto okazuje się, że gdy nie stać pań na nowe piersi, kochanka, samochód, kieckę od Diora lecą do sklepu aby radykalnie poprawić swój wygląd i samopoczucie. I najczęściej kupują właśnie szminkę. Niby drobiazg, ale jak działa. Przede wszystkim na kupującą.

W tapecie otaczających mnie pań jakoś zmian nie dostrzegam. Natomiast jedna z redakcyjnych koleżanek przyszła dziś do pracy z ogromnymi kolczykami w uszach. Zapytana o przyczynę tej zmiany wizerunku odparła, że jak idzie kryzys trzeba lokować w złoto. A co ze szminką? W Polsce recesja ma na razie łagodniejszy przebieg. I złoto jest tańsze...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska