Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2012 - część humanistyczna. Pytania, odpowiedzi, arkusze

(paw)
Uczniowie III b z gimnazjum nr 1 w Drezdenku przyznają, że do egzaminów gimnazjalnych ostro się przygotowywali i podejdą do nich z respektem. Ale humor ich nie opuszcza. W końcu młodość rządzi się własnymi prawami.
Uczniowie III b z gimnazjum nr 1 w Drezdenku przyznają, że do egzaminów gimnazjalnych ostro się przygotowywali i podejdą do nich z respektem. Ale humor ich nie opuszcza. W końcu młodość rządzi się własnymi prawami. Paweł Kozłowski
Egzamin gimnazjalny 2012 nazywany jest przez wielu "małą maturą". Potrwa trzy dni. We wtorek część humanistyczna. Sprawdź pytania, odpowiedzi i arkusze.

Zobacz, jak gimnazjaliści napisali egzamin:

Egzamin gimnazjalny 2012 - język polski - zobacz pytania

ODPOWIEDZI Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2012 Z JĘZYKA POLSKIEGO 2012:

UWAGA! Odpowiedzi należy porównywać z testem dostępnym w linku powyżej

Zadanie 1. C nakłonić ja do oddanie ręki Cześnikowi
Zadanie 2. 1.C - przesadnie ją komplementuje, ponieważ chce wywiązać się ze złożonej obietnicy
Zadanie 3. D - w rozmowach z kobietami używa zawsze kwiecistego języka
Zadanie 4. A
Cześnik - porywczość - gwałtowność
Rejent - dwulicowość - obłuda -
Papkin - tchórzostwo - bojaźliwość
Zadanie 5. B
Zadanie 6.
4 F - Utwór kończy się scena pojedynku - to informacja fałszywa
Zadanie 7. D - emocjonalnym stosunku autora do opisywanych zdarzeń
Zadanie 8. C - atmosferę przed premierą "Zemsty" …
Zadanie 9. C - wszystkich aktorów grających w przedstawieniu
Zadanie 10. B - ówczesna
Zadanie 11. 1P - Reżyserska interpretacja "Zemsty" przeszkadza widzom …
Zadanie 12. C - ocalił dzięki niemu życie
Zadanie 13. D - To, co przykre, może mieć szczęśliwy koniec.
Zadanie 14. 3F - informacja fałszywa: bajka "Podróżny" oparta jest na motywie fantastycznym …
Zadanie 15. B - wędrujący
Zadanie 16. 2A Nie, ponieważ biernik liczby mnogiej ma dziś wyłącznie końcówkę - ów.
Zadanie 17. C - zapożyczenia
Zadanie 18. A - nadzwyczaj i wyjątkowo
Zadanie 19. B - Dodana cząstka powtarza znaczenie formantu słowotwórczego
Zadanie 20. D - - ik, -ek, - ka
Zadanie 21.
Przykładowa odpowiedź: Jan Miodek przestrzega przed nadużywaniem zapożyczonych cząstek, takich jak a -, anty - , eks - , ekstra -. Może to prowadzić do zubożenia języka polskiego, wypierania wyrazów rodzimych, zmniejszania sprawności językowej.

Egzamin gimnazjalny 2012 - historia i wos - zobacz pytania

UWAGA! Odpowiedzi należy porównywać z testem dostępnym w linku powyżej

ODPOWIEDZI Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2012 Z HISTORII I WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE:

Zadanie 1. B .2
Zadanie 2. C. Bliskiego Wschodu
Zadanie 3. B 2. Cywilizacja rzymska, gdyż wówczas w architekturze rozpowszechniło się zastosowanie tympanonu.
Zadanie 4. 1. C
Zadanie 4.2 D
Zadanie 5. C - Bolesław Chrobry i Otton III
Zadanie 6. A - W Gnieźnie
Zadanie 7.1 Prawda
Zadanie 7.2 Fałsz
Zadanie 8. A Sprowadzono Krzyżaków na ziemie polskie
Zadanie 9. D - Pomorze Zachodnie, Pomorze Gdańskie i Śląsk
Zadanie 10. B. podzielenia państwa pomiędzy swoich synów
Zadanie 11. D. zdobycie Konstantynopola przez Turków - odkrycie ameryki przez Krzysztofa Kolumba - wyprawa Ferdynanda Magellana dookoła Ziemi
Zadanie 12
12.1.B - nowożytną
12.2. C - Marcin Luter
12.3. B - w Niemczech
Zadanie 13. D. Przejął po śmierci ojca władzę w dwóch królestwach
Zadanie 14. C - Katarzyna II i Fryderyk Wilhelm II
Zadanie 15.
15.1. C
15.2. B
15.3. D
Zadanie 16
16.1. A - chemii
16.2. B - Prus
16.3. C - I połowy XXI wieku
Zadanie 17. D - rosyjskim na ziemie znajdujące się pod panowaniem austriackim
Zadanie 18. PP
Zadanie 19. PP
Zadanie 20. B - utworzyć państwo polskie na ziemiach odebranych Rosji
Zadanie 21. 2F Większość badanych to osoby, które nie potrafiły, bądź nie chciały odpowiedzieć na pytania ankietera - zdanie fałszywe.
Zadanie 22. C - rzecznik konsumentów
Zadanie 23. D - orzekanie w sprawie zgodności ustaw i umów międzynarodowych z ustawą zasadniczą
Zadanie 24
24.1. D
24.2.C
24.3. B
Część humanistyczna egzaminu gimnazjalnego 2012 rozpoczyna się o 9.00 rano i potrwa godzinę. Przystąpi do niego 10 tys. lubuskich gimnazjalistów. Egzamin będzie po raz pierwszy tak rozbudowany. Do tego z nowymi typami zadań i kryteriami oceniania.

Zobacz też:**Egzamin gimnazjalny 2010. Dziś część humanistyczna (pytania, arkusze, odpowiedzi) **

Jakie zmiany czekają absolwentów gimnazjów? Po pierwsze, wydłuża się czas trwania egzaminów. Wciąż będą trwać trzy dni - od wtorku do czwartku - ale każdy z nich jest podzielony na dwie części. Jutro uczniowie zmierzą się najpierw z historią i wiedzą o społeczeństwie, a następnie z językiem polskim. W środę na pierwszy ogień pójdzie egzamin z przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii, a później z matematyki. No i w czwartek języki - część podstawowa i rozszerzona (do obu poziomów muszą obowiązkowo podejść uczniowie wybierający język, którego uczyli się od podstawówki).

Czytaj też:**Próbny egzamin gimnazjalny. Część humanistyczna. Uczniowie pisali o pieniądzach (pytania i odpowiedzi) **

Nowością jest 45-minutowa przerwa pomiędzy blokami egzaminów. Nauczyciele nie wiedzą, jak w trakcie pauzy zachowają się młodzi. Czy nie będą weryfikować odpowiedzi między sobą? Takie "nakręcanie" może spowodować, że na drugą część wejdą np. sfrustrowani. - Wszyscy debiutujemy w tej formule - zaznacza Elżbieta Gławdel, wicedyrektorka i nauczycielka języka polskiego w drezdeneckim gimnazjum. Duże zmiany są również w konstrukcji samych pytań. Będzie więcej pytań zamkniętych, mniej opisówki.

Zobacz nasz serwis, poświęcony w całości egzaminom gimnazjalnym**Egzamin gimnazjalny - serwis **

Zobacz jak wyglądał egzamin gimnazjalistów rok temu:

Do tego będą odpowiedzi wielokrotnego wyboru lub uczeń będzie musiał zaznaczyć - prawda czy fałsz. Mała rewolucja szykuje się też w sposobie oceniania prac z języka polskiego. Egzaminatorzy będą kierować się tzw. systemem holistycznym, a więc całościowym. Wcześniej oceniano według klucza. Nauczyciel sprawdzał, czy praca ucznia wypełnia konkretne kryteria.

Czytaj też:**Egzamin gimnazjalny 2011. Pytania, odpowiedzi, arkusze (wideo)**

- Ten system nie był doskonały, ale równy dla wszystkich uczniów. System holistyczny powoduje, że ocena będzie bardziej uznaniowa, a jednym z kryteriów będzie ogólne wrażenie - mówi nam jeden z lubuskich nauczycieli.

Oferty pracy z Twojego regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska