Faith wymiata na konsolach i PC-tach

Piotr Jędzura 0 68 324 88 80 [email protected]
Lidia Zalewska z Electronic Arts Polska.
Lidia Zalewska z Electronic Arts Polska. fot. Piotr Jędzura
Rozmowa z Lidią Zalewską z Electronic Arts Polska o grze Mirror's Edge.

- Kilka zdań o fabule gierki Mirror's Edge.
- Gra ma miejsce w idealnie zinwigilowanym mieście, gdzie każda wiadomość jest kontrolowana przez władze. Dla tych, którzy nie chcą być podglądani i podsłuchiwani, idealnym rozwiązaniem jest zatrudnienie kurierów - biegaczy, którzy przenoszą informacje. Główna bohaterka jest taką biegaczką właśnie. Niechcący jej siostra zostaje uwikłana w rozgrywki polityczne - a piękna Faith musi ją ratować.

- Czyli coś jak Johny Mnemonic. Może kilka zdań o twórcach gry i pracy nad jej produkcją.
- Twórcami gry są zdolni ludzie ze szwedzkiego studia Dice, twórcy Battlefielda. Produkcja to jedna wielka ciekawostka, ponieważ inspiracją do powstania gry była technika biegania wymyślona przez francuską młodzież - parkur. Biegacze wykorzystują elementy industrialne, takie jak dachy budynków, ściany, rynny, ogrodzenia - do szybkiego przemieszczania się. Przy tworzeniu gry wykorzystano umiejętności parkurowców, m.in. używając techniki "łapania ruchu" - motion capture.

- Na czym będzie polegać innowacyjność rozgrywki?
- Już sam koncept jest niezwykle innowacyjny - główna bohaterka widziana jest z perspektywy pierwszej osoby, słyszymy jej oddech, wręcz czujemy na własnej skórze jej zmęczenie i adrenalinę, gdy ucieka przed policją. Również grafika - szklane, sterylne miasto - jest klimatyczna, wyjątkowa.

- Wygląda na to, że to nowy krok w rodzaju komputerowych rozgrywek.
- Tak, w grze można się zakochać. A ci, którzy się już w niej zakochali, grają w czasówki, czyli przemierzają w jak najszybszym czasie albo całą grę, albo wybrane jej fragmenty. Mogą przy tym rywalizować z własnymi duchami - czyli wirtualnymi śladami najlepszych wyników, lub z duchami załadowanymi z sieci. To sparwa, że gra jest ponadczasowa i chętnie się do niej wraca. To już nie tylko zakończenie konkretnych etapów, ale stała zabawa i rozrywka.

- Widać, że połączenie grafiki z dźwiękiem ma w tej w grze duże znaczenie?
- Ogromne, stanowi o klimacie całej gry. To muzyka i grafika w dużym stopniu mają wpływ na wrażenia z gry i świadczą o jej wyjątkowości. Tutaj połączenie to udało się wyśmienicie.

- Kiedy premiera na PC-ty?
- Premiera na PlayStation 3 i Xbox 360 miała miejsce w zeszłym roku, natomiast 16 stycznia miała miejsce premiera gry na PC, z przystosowanym udoskonalonym sterowaniem i specjalnymi efektami cząsteczkowymi - które czynią grafikę jeszcze piękniejszą. Wersja na PC wydana została w pełnej polskiej wersji językowej, z dubbingiem. Główną bohaterkę odtwarza głosowo Aleksandra Popławska.

- Dziękuję

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kurvix
pani Lidia nie wspomniała ze na zachodzie i u nas w polsce g*** bohaterka gry ma rysy twarzy bardziej eurpejskie a w japońskiej wersji bardziej azjatyckie.
Dodaj ogłoszenie