Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Flexiform Day w Zielonej Górze przyciągnął lokalne firmy

redakcja Gazety Lubuskiej
redakcja Gazety Lubuskiej
Małgorzata Gulba uczestnicza flexiforum day
Małgorzata Gulba uczestnicza flexiforum day Mariusz Kapała / GL

We wtorek, 24 stycznia, salę konferencyjną w bibliotece Uniwersytetu Zielonogórskiego zapełnili przedstawiciele lokalnych firm. To z myślą o nich „Gazeta Lubuska” zaprosiła do Zielonej Góry ekspertów Google, Twittera i wideo w sieci. Przedstawili oni najnowsze trendy i najlepsze narzędzia w reklamie, marketingu i sprzedaży internetowej.

Tematyka i nazwiska ekspertów podziałały na słuchaczy jak magnes. Lista chętnych została błyskawicznie zamknięta.

- Zajmuję się marketingiem. Jesteśmy na co dzień obecni w internecie - mówiła Dorota Bowycz z firmy Bow-Max w Zielonej Górze. - Skusiła mnie bardzo ciekawa tematyka dotycząca mojej branży.

- Dla mnie komputer i internet to podstawowe narzędzia pracy. Mam nadzieję na poszerzenie swojej wiedzy - dodał Damian Laskowski z zielonogórskiej agencji reklamowej Zoom Marketing.

Katarzyna Motała i Piotr Kuczak z działu marketingu firmy ADB w Zielonej Górze przyznali, że zawsze korzystają z takich okazji, jak ta wtorkowa. - Szukamy nowych form promowania naszej firmy i sposobów na jak najlepszego dotarcie do klientów. Chcemy być jeszcze skuteczniejsi - mówili nam.

Internet to chleb powszedni także dla Marii Magdaleny Milczarek z Regionalnego Centrum Animacji Kultury w Zielonej Górze, która jest specjalistką od wdrażania nowych mediów. - To są świetne tematy! - oceniała program wtorkowego spotkania. - Zdobytą wiedzę będę wykorzystywać na co dzień w mojej pracy - deklarowała.

Cenna wiedza w pigułce

Krzysztof Czyżykiewicz, certyfikowany trener Google AdWords przeprowadził zebranych przez wszystkie możliwości Google, podpowiedział jak mogą te narzędzie dostosować do określonej grupy odbiorców. Mówił o tym, jak skutecznie przekonać klientów do naszych produktów.
- Przedsiębiorcom polecam przede wszystkim dwa narzędzia: Google Analytics, które pozwala nam się dowiedzieć wszystkiego o użytkownikach: skąd są, jakie mają zainteresowania, jakiej są płci, ile mają lat itd. i Google AdWords - narzędzie, które pozwala nam bezpośrednio kierować reklamy do konkretnej grupy osób. Wiele narzędzi Google jest bezpłatnych. Chcę uświadomić uczestnikom dzisiejszego spotkania, że internet jest tani i mierzalny, a przez to efektywny, bo możemy łatwo sprawdzić reakcję na naszą reklamę.

Słuchacze z zainteresowaniem słuchali też tego, co miał do powiedzenia Kamil Sołoducha, Senior Account Executive w 140 Media Agency na temat wykorzystania Twittera w biznesie.
O tym, jak wiele może zdziałać profesjonalnie przygotowane wideo mówiło dwóch prelegentów: Wojciech Kozak, z-ca dyrektora rozwoju redakcyjnego w Polska Press Grupa i Konrad Paszkowski, producent wideo w zielonogórskim oddziale Polska Press Grupa.

- Przedsiębiorcy nie za bardzo rozumieją, w jaki sposób mogą wykorzystać wideo w internecie, stąd dzisiaj kładziemy nacisk, na pokazanie możliwości tego medium - powiedział W. Kozak.

- Chcemy przedstawić ofertę „Gazety Lubuskiej” i pokazać, jak się zmieniamy. Dziś „GL” to nie tylko treści redakcyjne, ale także treści komercyjne, które produkujemy dla naszych klientów - podkreślał K. Paszkowski. - Wkrótce uruchomimy naszą telewizję internetową. Możemy zaoferować klientom spoty, animacje, prezentacje firm w formie wideo, poradniki, zapisy i relacje na żywo konferencji, szkoleń, imprez firmowych, zawodów sportowych, wydarzeń kulturalnych. Lubuskie firmy mogą reklamować się także u nas, w naszych ramówkach. Będzie możliwość lokowania produktów, wyświetlania banerów sponsorowanych itp.
- Możliwości jest naprawdę wiele. Wystarczy skontaktować się z działem reklamy „GL” - dodaje Paszkowski.

Jesteśmy liderem w regionie

- Powód organizowania takich warsztatów jest prosty: niedostatek wiedzy na temat marketingu internetowego, który staje się coraz bardziej skomplikowany - wyjaśniał we wtorek Grzegorz Widenka, prezes oddziału Polska Press Grupa w Zielonej Górze.
- Jest wiele kanałów dodarcia do klienta, wystarczy wspomnieć Google, Twitter, Facebook, wreszcie rosnące zainteresowanie wideo. Próbujemy dzisiaj to przybliżyć. Chcemy pełnić rolę lidera w regionie, który tę wiedzę, przydatną biznesowi, będzie przekazywał. Mamy też dla firm konkretną ofertę. Nie każdy jest w stanie wyprodukować profesjonalne wideo, załatwić emisję w portalach, które gwarantują odpowiedni zasięg i dodarcie do właściwej grupy docelowej. Nie każdy potrafi w profesjonalny sposób prowadzić stronę internetową czy w serwisie społecznościowym, nie wszyscy potrafią dobrze przeprowadzić kampanię w Google. Po to są takie wyspecjalizowane firmy, jak my, aby obsłużyć przedsiębiorstwa w tym zakresie. Mamy spore kompetencje i duże doświadczenie, jesteśmy w stanie spełnić wszystkie oczekiwania, również w zakresie wideo - podkreślał prezes Widenka.

Takie spotkania, jak to w Zielonej Górze, organizowane są w wielu miastach Polski przez Polska Press Grupa i redakcje lokalnych gazet. W marcu Flexiform Day odbędzie się w Gorzowie, a potem przyjdzie pora na jego kolejne edycje, o których będziemy informować w naszym portalu.

Czytaj też: Bezpłatne warsztaty. Specjaliści Google i Twittera. Internetowy marketing w praktyce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska