Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ford równa do najlepszych

Czesław Wachnik
Obszerne wnętrze i wysoki komfort jazdy to główne atuty nowego mondeo.
Obszerne wnętrze i wysoki komfort jazdy to główne atuty nowego mondeo. fot. Tomasz Gawałkiewicz
Dotychczasowy model mondeo jest ceniony za wysoki komfort jazdy, dopracowane zawieszenie i dobre silniki. Nowy ma kilku dobrych konkurentów.

Już w czerwcu w salonach pojawi się najnowszy ford mondeo, który powalczy o uznanie klientów z volkswagenem passatem, peugeotem 407, renaultem laguną czy toyotą avensis.

Zupełnie inne auto
To będzie już trzecia generacja mondeo, auta które dla Forda ma ogromne znaczenie. Dotychczasowy model, mimo siedmiu lat, doskonale dawał sobie radę na rynku. Ceniono go za wysoki komfort jazdy, wręcz wzorcowe zawieszenie i rozsądną cenę. Czy nowy sprosta wymaganiom?

Z zewnątrz auto pewnie będzie się podobało. Duży grill (kratka wlotu powietrza), ogromny zderzak i zachodzące na boki reflektory sprawiają bardzo korzystne wrażenie. Mondeo będzie zapewne jednym z ładniejszych aut, jakie znajdą się teraz w salonach. Także tylne dwie lampy w kształcie łezki, sprawiają dobre wrażenie.

.

Sportowy charakter ma deska rozdzielcza. Uwagę zwraca duży, umieszczony po prawej stronie prędkościomierz oraz wyświetlacze komputera. Kratki wlotu powietrza są okrągłe, jak w wielu autach sportowych. Dźwignia zmiany biegów jest krótka, ale wygodna w użyciu.

Obecne mondeo należy do najbardziej pojemnych w swoim segmencie. Nowy model jest jeszcze większy. Przy długości 478 cm i szerokości 187 cm i rozstawie osi 285 cm, projektanci nie mieli kłopotu z wykrojeniem obszernego wnętrza. Wielkością jest porównywalne z nowym passatem. Dla przykładu w mondeo odległość między fotelem kierowcy a kanapą pasażerów siedzących z tyłu wynosi do 91 cm, a w nowym mercedesie C 220 tylko do 83 cm.

Silniki benzynowe i diesla

Mondeo będzie oferowane z ośmioma silnikami, pięcioma benzynowymi i trzema dieslami. Te pierwsze to 1,6 litra o mocy 110 lub 125 KM, 2,0 litra o mocy 145 KM, 2,3 litra o mocy 161 KM i 2,5 litra o mocy 220 KM. Natomiast diesla to: 1,8 litra o mocy 100 lub 125 KM oraz 2,0 litra o mocy 140 KM. Najbardziej optymalnym z silników benzynowych wydaje się 1,6 litra, ale o mocy 125 KM. Ten 110-konny, że względu na dużą wagę auta (ponad 1,6 tony) może być zbyt słaby. Podobnie jest z dieslem, jednostka 100-konna spełni swoją funkcję w kompakcie, ale nie w tak dużym samochodzie. Do wyboru będą skrzynie o pięciu lub sześciu przełożeniach oraz automatyczne.

I ceny. Za najtańsze mondeo trzeba będzie wyłożyć 72.800 zł. Znajdzie się w nim siedem poduszek, ABS z ESP, elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu, ale tylko manualna klimatyzacja.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska