- Nadal domagać się załatwienia reklamacji. Posiadanie karty gwarancyjnej nie jest żadnym koniecznym warunkiem dochodzenia swoich praw. Czym innym jest reklamacja "ustawowa" związana z niezgodnością towaru z umową - którą składa się u sprzedawcy, a czym innym reklamacja związana z posiadaną gwarancją - którą kieruje się do wystawcy gwarancji, czyli gwaranta. Wybór sposobu reklamowania towaru należy do konsumenta.
Jeśli chcemy korzystać z reklamacji "ustawowej" (która przysługuje nam zawsze, w terminie dwóch lat od daty zakupu towaru), powinniśmy ją złożyć u sprzedawcy. Ma on obowiązek ustosunkować się do naszego żądania w terminie 14 dni. Sprzedawca nie może w takiej sytuacji wymagać od nas okazania karty gwarancyjnej. Karta powyższa jest wymagana jedynie, gdy zamierzamy skorzystać z udzielonej gwarancji - tzn. zwracamy się z określonymi żądaniami do gwaranta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?