Gdzie na spacer w woj. lubuskim. Gdzie warto iść w weekend 11 - 12 lutego? Lista 10 tras

Redakcja Strony Podróży
Wiesz, że w woj. lubuskim jest mnóstwo ciekawych tras do spacerowania?
Wiesz, że w woj. lubuskim jest mnóstwo ciekawych tras do spacerowania? gettyimages.com/V_Sot
W woj. lubuskim jest mnóstwo ciekawych miejsc na spacer. Mamy dla Was 10 pomysłów. Możecie namówić bliskich i wspólnie poznawać uroki naszego regionu. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na spacer w woj. lubuskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw.

Trasy spacerowe w woj. lubuskim

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 10 tras spacerowych w woj. lubuskim, które inni już przetestowali. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz, sprawdź, jaka będzie pogoda.

🌳 Trasa spacerowa: Krzyki

• Początek trasy: Małomice
  • Dystans: 6,55 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 31 min.
  • Przewyższenia: 41 m
  • Suma podejść: 709 m
  • Suma zejść: 723 m

Spacerowiczom trasę poleca Wielogorski

Ciekawe i nietypowe wille na Krzykach

🌳 Trasa spacerowa: Wilanów - śladami Sobieskiego

• Dystans: 17,95 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 50 m
  • Suma podejść: 747 m
  • Suma zejść: 739 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Mar.now

Najbardziej urokliwym mostem, przez który możemy się dostać z prawobrzeżnej Warszawy na czerniaków, Sadybę i dalej - do Wilanowa jest Most Siekierkowski. Z potężnej bryły pylonowego mostu widać panoramę centrum Warszawy. Tuż za nim znajduje się sanktuarium siekierkowskie - miejsce objawień MB z czasów II wojny światowej. Kierując się w lewo Czerniakowską i dalej Wiertniczą dostaniemy się prosto do serca Wilanowa. Na placu przy zajezdni autobusowej po prawej stronie znajduje sie stary wilanowski cmentarz o kształcie krzyża greckiego, założony w 1816 r. przez Aleksandrę Potocką, żonę S. Kostki-Potockiego. Leżą tu m.in. powstańcy z 1863 r., Janusz Radziwiłł, Stanisław i Ignacy Potoccy w Kaplicy Potockich, powstańcy warszawscy z 1944 r., aktor Roman Wilhelmi czy ostatnio - J. Szmajdziński.
Po lewej stronie mijamy najpierw zabytkowy budynek poczty, lecz zanim zagłębimy sie w alejki parkowe i okolice pałacowe warto minąć skrzyżowanie i udać się ku nowoczesnym zabudowaniom nowego osiedla, w centrum którego góruje Świątynia Opatrzności Bożej z ciałami m.in. ks. Jana Twardowskiego, R. Kaczorowskiego, K. Skubiszewskiego i duchownych, poległych pod Smoleńskiem oraz relikwiami bł. J. Popiełuszki. Przy skręcie do świątyni mijamy pomnik króla Sobieskiego z żoną Marysieńką i wiernymi psami (Pola Wilanowskie).
Wracamy jednak do rezydencji królewskiej. Teren parku i ogrodu to miejsce tylko dla pieszych, o zwiedzaniu na rowerze czy rolkach nie może być mowy. Spacer albo marsz nordic walking zaczynamy od kolegiaty św. Anny z 1792 r., ufundowanej przez A. Czartoryskiego, za którym znajdują się piękne dzwony. Dalej po prawej stronie mijamy misternie rzeźbione symboliczne mauzoleum Stanisława i Aleksandry Potockich z 1834 r. Przez pałacową bramę docieramy do siedziby króla Jana III Sobieskiego, po prawej stronie mijając Muzeum Plakatu. Od wejścia do parku (płatne) pokonujemy trasę przez ogród palmowy, chiński domek, wskaźnik powodzi, które kilkukrotnie zalewały park pałacowy z przyległościami, rzeźby wzorowane na rzymskich. Pałac, zbudowany w 1677 r., warto obejść z każdej strony, poznając zegary słoneczne i płaskorzeźby na elewacjach, ale również ciekawe obiekty, ukryte nad stawami pełnymi kaczeńców i alejami drzew czy wzdłuż rzeki, po której turyści chętnie pływają w łodziach czy gondolach. Przy odrobinie szczęścia w weekendy można trafić na letni koncert w Ogrodzie Różanym czy Międzynarodową Akademię Muzyki Dawnej. Spacer kończymy mijając Muzeum Plakatu i dochodząc do budynku Kuźni i dalej - cmentarza wilanowskiego po przeciwnej stronie.

🌳 Trasa spacerowa: Bunkry

• Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 3,49 km
  • Czas trwania spaceru: 59 min.
  • Przewyższenia: 20 m
  • Suma podejść: 183 m
  • Suma zejść: 196 m

Spacerowiczom trasę poleca Darzbor

Teren dawnej sowieckiej jednostki wojskowej. Obecnie Hammilton Centrum na Maślicach

🌳 Trasa spacerowa: Łazienkowskim szlakiem króla Stasia

• Dystans: 4,93 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 6 min.
  • Przewyższenia: 59 m
  • Suma podejść: 838 m
  • Suma zejść: 844 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Mar.now

Dopiero od 2009 r. Łazienki Królewskie zostały udostępnione jako teren rekreacyjny, ale tylko dla miłośników biegania. Rolkarzom i spacerującym z psami oraz oczywiście rowerzystom wstęp jest tu wciąż wzbroniony. Spacer, marsz czy jogging w Łazienkach warto zacząć od strony Ogrodu Botanicznego i placu Na Rozdrożu. Podążając Alejami Ujazdowskimi w kierunku ul. Gagarina skręcamy w pierwszą bramę wejściową do parku, zaraz za ogrodem botanicznym i udajemy się w prawo równolegle do ulicy. Po lewej mijamy pomnik siedzącego Henryka Sienkiewicza, a 50 m dalej widać już pomnik Chopina w otoczeniu róż, nad najmniejszym stawem parkowym, gdzie dop jesieni odbywają się w niedzielne wieczory koncerty chopinowskie. Obchodząc ogród różany w kierunku Belwederu znajdujemy schodki prowadzącego w dół do alejek parkowych i skręcamy po zejściu w prawo, kierując się na staw u podnóża Belwederu, a dalej - ku górze - do Świątyni Diany nad Stawem Belwederskim, przy której leża dwa wykute lwy. Obchodząc wokół staw docieramy w głąb parku, kierując się w prawo ku Nowej Pomarańczarni.
Docieramy dalej do Stawu Południowego Górnego, gdzie - próbując przejść na jego drugą stronę - docieramy do miejsca połączenia obu stawów przy rzeźbie Neptuna i pobliskiej kaskadzie. Choć z daleka widać już z mostu Pałac na Wodzie, rezydencję króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, zostajemy jeszcze w zachodniej części parku i mijając plac zabaw i dawną ujeżdżalnię docieramy do folwarku. Wracamy w stronę Stawu Południowego Dolnego ku amfiteatrowi z 1790 r., wzorowanemu na starożytnych ruinach i przechodząc między widownią a sceną, gdzie zazwyczaj krzykliwie rozpychają się pawie, zmierzamy ku rzeźbie Satyrów. Dalej, obok pomnika J. Bema, dochodzimy do Muzeum Łowiectwa i Jeździectwa, kolejno mijamy dom Narutowicza, nową stajnię i dawne wozownie. Za pomnikiem P. Wysockiego dochodzimy do Pałacu Myślewickiego, Muzeum J. Paderewskiego i Starej Kordegardy. Kierując się ku Agrykoli i wyjściu z parku dochodzimy do rzeźby - kartusza z herbem rodowym Stanisława Augusta.
Wychodząc na ulicę - jedynie na 30 m - mijamy pomnik Jana III Sobieskiego na koniu i za stawem wchodzimy znów na teren parkowy, kierując się prosto ku klasycystycznemu Pałacowi na Wodzie - od tyłu. Dochodzimy do frontu pałacowego, skąd rozpościera się szeroki widok na staw pałacowy, znajduje się tu także zegar słoneczny oraz rzeźby na tarasie pałacowym.
Udajemy się do wyjścia ku Al. Ujazdowskim - przechodząc z pałacu koło Nowej Kordegardy (gdzie mieści się obecnie modna kawiarnia) i dalej - Białego Domu, w którym 200 lat temu mieszkał, przebywający na wygnaniu, późniejszy król Francji Ludwik XVIII. Podchodząc pod górę ku ulicy mijamy po prawej stronie Starą Kordegardę, gdzie często mieszczą się wystawy kwiatowe, po lewej zaś - pokaźny Wodozbiór. Docieramy do bramy, którą wchodziliśmy do Łazienek Królewskich i wracamy na pl. Na Rozdrożu, skąd wszystkimi autobusami dojedziemy w kierunku Nowego Świata i centrum Warszawy.

🌳 Trasa spacerowa: XXIII Konecki Maraton Pieszy 50 km

• Początek trasy: Szlichtyngowa
  • Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 48,13 km
  • Czas trwania spaceru: 11 godz. i 59 min.
  • Przewyższenia: 157 m
  • Suma podejść: 3 149 m
  • Suma zejść: 3 183 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Jedrula77

120 osób wędrowało w sobotę po ziemi koneckiej. Wyruszyli ze Stąporkowa, by po pokonaniu 50 kilometrów zakończyć rajd przy ognisku w Sielpi. W niedzielny poranek piechurzy otrzymali dyplomy, medale i upominki.
Konecki oddział Polskiego Towarzystwa Turystyczno – Krajoznawczego po raz 23. zaprosił amatorów długodystansowych marszów na Konecki Maraton Pieszy "Konecka 50-tka”. Zaproszenie przyjęli turyści nie tylko z powiatu koneckiego, ale także między innymi ze Skarżyska Kamiennej, Kielc, Opoczna, Warszawy, Tomaszowa Mazowieckiego czy Wrocławia. W imprezie uczestniczyła także liczna grupa ze Słowacji.

Trasa Maratonu: Stąporków - Błaszków -Wólka Plebańska - Murawki - Gagaty Sołtykowskie - Piekielny Szlak - Nadziejów - rez.Skałki Piekło pod Niekłaniem - Furmanów - Wielka Wieś - Grzybów - Czarniecka Góra - Czarna - Janów - Ostre Górki - Wąsosz Nowiny - Skałki Piekło - Piekło - Sielpia

🌳 Trasa spacerowa: Gryżyńskie uroczyska. 27/05/2017

• Początek trasy: Ośno Lubuskie
  • Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 10,67 km
  • Czas trwania spaceru: 3 godz. i 36 min.
  • Przewyższenia: 73 m
  • Suma podejść: 612 m
  • Suma zejść: 598 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Dominik111

Ścieżka edukacyjna "Gryżyńskie Uroczyska"
Trasa biegnie wokół jeziora Kałek i Gryżyńskich Szuwar. Początek najlepiej zaplanować w Gryżynie, gdzie na początku ścieżki jest parking. W samej Gryżynie jest mały sklep spożywczy. Podczas wycieczki miniemy Gryżyńskie Szuwary, wąwozy, jezioro Kałek, aleje dębową, ośrodek wypoczynkowy z plażą, pałac, po drodze przejdziemy przez kilka kładek. Podczas wycieczki możemy spotkać sarny, dziki i ... dużo komarów.
Nawiguj

🌳 Trasa spacerowa: Szlak IV Dywizji Piechoty (Człopa - Nadarzyce) - Pieszy Czerwony ver. 2021

• Początek trasy: Lubniewice
  • Dystans: 102,65 km
  • Czas trwania spaceru: 150 godz. i 6 min.
  • Przewyższenia: 99 m
  • Suma podejść: 1 006 m
  • Suma zejść: 984 m

JJ_Active poleca tę trasę

Szlak IV Dywizji Piechoty (Człopa - Nadarzyce) - Pieszy Czerwony ver. 2021. Kolejny urolkiwy ale dosyć trudny technicznie szlak ponad 100 km. Nawigacyjnie nie jest tak źle w stosunku do mapy choć zdarzają się odstępstwa. Szlak nie da się obecnie przebyć w całości gdyż rozszerzono teren wojskowy zaraz za Narzycami przez który szlak przebiega. Przejazd tylko za zezwoleniem Komendanta WP z Nadarzyc. Oznakowanie akceptowalne choć po samych znakach raczej się szlaku nie przebędzie;) Ale znaki są i jest ich sporo o ile się idzie po szlaku. Szlak osadzony w realiach Wału Pomorskiego po drodze spotykamy pozostałości umocnień. Bardzo dużo odcinków trudnych technicznie do przebycia (dawno zapomniane pozarastane ścieżki głównie w okolicach jezior).

🌳 Trasa spacerowa: bieganie w Starym Gaju, Lublin

• Początek trasy: Wschowa
  • Dystans: 4,54 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 31 min.
  • Przewyższenia: 30 m
  • Suma podejść: 46 m
  • Suma zejść: 46 m

Trasę dla spacerowiczów poleca Ewanna

Trasa spacerowa/ biegowa /rowerowa po Starym Gaju w Lublinie, 4,5km, część przebiega przez rezerwat brzozy czarnej, początek przy torach na ścieżce wiodącej od pętli autobusowej.

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Trasa Mirosławiec (pętla) - 01.05.2021

• Początek trasy: Dobiegniew
  • Dystans: 46,01 km
  • Czas trwania spaceru: 9 godz. i 45 min.
  • Przewyższenia: 75 m
  • Suma podejść: 1 106 m
  • Suma zejść: 1 106 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Wycieczka_z_przewodnikiem

Pętla wokół Mirosławca ma do zaoferowania sporo atrakcji, chociaż czasami długie leśne przejścia są trochę monotonne. Wyjście na szlak jest przy Muzeum Walk o Wał Pomorski. Budynek muzeum znajduje się niemalże w samym centrum tej miejscowości. Maszerują asfaltowymi jezdniami, polnymi drogami czy leśnymi ścieżkami możemy zobaczyć kilka niewielkich wiosek (Orle, Toporzyk, Hanki, Setnica, Łowicz Wałecki). Głównym atutem tej trasy są ciekawe historie militarne - Muzeum Walk o Wał Pomorski, miejsca upamiętnienia tych walk. To również nawiązanie do katastrofy samolotu wojskowego CASA w 2008 roku. Ponadto walory przyrodnicze: pomnikowe drzewa, piękne jeziora (Orle, Okuninek, Korytnickie, Kacze, Gniewosz), niewielkie świątynie w Łowiczu Wałeckim czy drewniany kościółek w Toporzyku. Warto wspomnieć o panoramach na łąki i pola. Teren jest lekko pofałdowany. Na trasie trochę górek, ale spokojnie można je pokonać.
Trasa liczy 46 kilometrów więc na jednodniową wędrówkę tylko dla wytrawnych piechurów. Praktycznie można tę trasę przejechać rowerem.
Oznakowanie szlaku - kolor niebieski.

🌳 Trasa spacerowa: Warszawa Śródmieście - Powązki

• Dystans: 17,95 km
  • Czas trwania spaceru: 8 godz. i 19 min.
  • Przewyższenia: 33 m
  • Suma podejść: 299 m
  • Suma zejść: 301 m

Trasę dla spacerowiczów poleca Hoffmanna

z Dworca Centralnego przez Ogród Saski pod Sąd Najwyższy, na Krakowskie Przedmieście, następnie na Powązki

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Czy spacerowanie przynosi efekty?

Spacerowanie przynosi wiele korzyści dla ciała i umysłu. Podczas wszelkich aktywności uwalniają się hormony szczęścia, czyli endorfiny i serotonina. Dlatego ruch pomaga w zwalczaniu stresu i napięcia. Takie korzyści dostarczy Ci nie tylko siłowania, bieganie, czy inny sport, ale również regularne spacerowanie.

Chodzenie na spacery może pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami. Podczas chodzenia angażujemy wiele mięśni, które pracują i spalają kalorie. Dlatego regularne spacerowanie może pomóc Ci w zgubieniu zbędnych kilogramów. Im więcej ruchu, tym większe zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego osoby, które dużo się ruszają i uprawiają sport, mogą więcej jeść bez efektu tycia. Jeśli chcesz poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne, w Internecie znajdziesz wiele kalkulatorów, które pomagają je wyliczyć.

WHO podaje, że dzienna ilość kroków dla osoby dorosłej i zdrowej powinna wynosić pomiędzy 6 000 a 8 000 kroków. Natomiast u osób z przewlekłymi chorobami dawka wynosi od 3 500 do 5 500 kroków dziennie.

Spacerowanie obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. Regularne spacery mają zbawienny wpływ na układ krążenia. Zmniejsza się ryzyko wystąpienia żylaków czy pajączków.

Jak widzisz spacerowanie przynosi wiele korzyści zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Jeśli jesteś ciekaw, ile kroków dziennie robisz, możesz zaopatrzyć się w zegarek z funkcją liczenia kroków.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?