Uczniowie klasy IIc gimnazjum wpadli na pomysł, żeby przeprowadzić prace porządkowe na ścieżce edukacyjnej „Bobrowym Szlakiem”, która leży w Osadzie Nowy Młyn koło Rzepina. - Taką akcję uznaliśmy za potrzebną, ponieważ korzysta z tego szlaku bardzo wielu uczniów i mieszkańców - mówi Natalia Samuel, jedna z wolontariuszek grupy.
- Czasami uczniowie z naszego gimnazjum mają tu biologię w terenie i ważne jest, żeby dookoła było czysto i ładnie - dodaje Natalia Zawadzka.
Uczniowie podzielili się na dwie grupy (i obie biorą udział w naszym konkursie!). A co robią ci wolontariusze na szlaku? - Plewimy rabaty kwiatowe, usuwamy chwasty ze ścieżek, grabimy wysuszoną trawę i wieziemy ją do zagrody dzików, zbieramy śmieci na trakcie - wylicza w rozmowie z „GL” Hubert Rudnicki.
To nie jest aktywność obliczona na udział w konkursie. Gimnazjaliści z Rzepina wcześniej uczestniczyli w wielu innych akcjach charytatywnych jak: szlachetna paczka, Mikołaj dla Afryki, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz w loteriach szkolnych podczas obchodów Dni Rzepina. - W tych akcjach biorą udział wszyscy wolontariusze naszej szkoły. Natomiast akcja porządkowa na „Bobrowym Szlaku” jest tylko „nasza” - mówi Lesław Józefowicz.
Gimnazjaliści lubią to miejsce. - Spotkać tu można charakterystyczne siedliska Puszczy Rzepińskiej, rzadkie, chronione gatunki roślin i zwierząt oraz okazałe drzewa, które są pomnikami przyrody - mówi Natalia Samuel. A Elżbieta Kołosza, opiekunka grupy, podkreśla: - To uczniowie, którzy kochają przyrodę i dbają o środowisko. Z ich zamiłowania do natury powstał pomysł takiej akcji.
Konkurs dla wolontariuszy „Gazeta Lubuska” ogłosiła wspólnie z ICT Poland w Kostrzynie. Firma obchodzi właśnie 15. urodziny, dlatego konkurs kierujemy do 15-letnich gimnazjalistów, wolontariuszy szkół, które mieszczą się w okolicach firmy (lista jest już zamknięta). - W konkursie „Widzę więcej” to idea pomagania innym jest najważniejsza - podkreśla Tomasz Walicki, dyrektor marketingu ICT Poland w Kostrzynie.
Firma jest producentem materiałów higienicznych (papier toaletowy, chusteczki, ręczniki itp.). Jako właściciel marki Foxy wspiera UNICEF Polska, przekazując darowizny na programy pomocy dzieciom w krajach rozwijających się oraz wspierając projekt edukacyjny UNICEF „Wszystkie Kolory Świata”. Firma prowadzi także program „Foxy pomaga dzieciom”, wspierając lokalne instytucje i inicjatywy. W ramach konkursu „Widzę więcej” co tydzień prezentujemy grupy gimnazjalistów.
Gimnazjaliści walczą o supernagrody: trzy wycieczki do Heide Parku w Niemczech.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?