Dlatego ,,Za kierownicą'' po teście najnowszej astry, też postanowiła bliżej przyjrzeć się golfowi. Świebodziński diler Volkswagena przekazał nam do dyspozycji auto z najsłabszym silnikiem diesla czyli 1,6 litra o mocy 90 KM. Wrażenia? Specjaliści ADAC mają rację. Mimo różnicy wieku golf nie odstaje od astry, a przypadku silników, co dla auta jest niezwykle ważne, golf wyraźnie jest lepszy. Silnik diesla 1,6 litra okazał się rewelacyjny. Podobnie jak benzynowe TSI.
Z zewnątrz zarówno astra jak też golf maja zbliżona linię. Nadwozie volkswagena nawiązuje do stylistyki sportowej, posiada wyraźne przetłoczenia, a także krawędzie. Z przodu samochód cechuje poziomy grill, wpasowany pomiędzy reflektory, wykonany z tworzywa o czarnym połysku. Na czarnym tle zamontowane są także chromowane mocowania reflektorów przednich. Z tyłu dominują poziome lampy, które są bardzo podobne do stosowanych w luksusowym touaregu. Wydaje się, że szczególnie tył, mimo zachowania szerokiego tylnego słupka, dodaje golfowi lekkości. Dodajmy, że tylne lampy wykonano w technologii diodowej (LED).
Wnętrze golfa jest może zbyt klasyczne, nie widać tu włoskiego stylu, ale jednak ładne. Mamy tu wysokiej jakości materiały wykończeniowe, a ponadto niektóre elementy zaczerpnięto z luksusowego passata cc. Przykładem są m.in. zegary, kierownica, aluminiowe listwy czy panel klimatyzacji climatic. Dzięki temu kierowca ma wrażenie, że znajduje się w samochodzie wyższego segmentu. Co ważne, fotele są wygodne, podobnie zresztą jak tylna kanapa. Na której miejsca jest podobnie dużo jak w nowej astrze.
I silniki. To one obok zawieszenia, są największym atutem golfów. Wszystkie diesle mają system common-rail a większość jednostek benzynowych to TSI. Zapomnijmy o najsłabszym 1,4 o mocy 80 KM, bo jednostka ta jest montowana głównie ze względów marketingowych.
Obok silnika o mocy 80 KM mamy jeszcze trzy jednostki benzynowe TSI o mocy 105, 122 i 160 KM oraz trzy diesla, 1,6 litra o mocy 90 i 105 KM oraz 2,0 litra o mocy 140 KM.
Wszystkie wersje golfa mogą być wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię DSG w wersji sześcio- lub siedmiobiegowej. Klasyczne skrzynie mają pięć lub sześć przełożeń.
Jak efektywne jest połączenie silnika TSI z przekładnią DSG pokazuje średnie spalanie silnika 1.4 TSI (160 KM) z siedmiobiegową DSG - wynosi ono 6,0 l/100 km.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?