Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Golf nadal dobry

Czesław Wachnik
Nadwozie auta ma trochę sportowy charakter a ponadto jest eleganckie
Nadwozie auta ma trochę sportowy charakter a ponadto jest eleganckie Fot. Czesław Wachnik
Od kilku tygodni na rynku znajduje się nowa astra. Specjaliści niemieckiego ADAC porównali golfa 1,4 TSI z nową astrą 1,4 turbo. Okazało się, że oba auta uzyskały identyczną liczbę punktów. Chociaż golf jest autem znacznie starszym.

Dlatego ,,Za kierownicą'' po teście najnowszej astry, też postanowiła bliżej przyjrzeć się golfowi. Świebodziński diler Volkswagena przekazał nam do dyspozycji auto z najsłabszym silnikiem diesla czyli 1,6 litra o mocy 90 KM. Wrażenia? Specjaliści ADAC mają rację. Mimo różnicy wieku golf nie odstaje od astry, a przypadku silników, co dla auta jest niezwykle ważne, golf wyraźnie jest lepszy. Silnik diesla 1,6 litra okazał się rewelacyjny. Podobnie jak benzynowe TSI.

Z zewnątrz zarówno astra jak też golf maja zbliżona linię. Nadwozie volkswagena nawiązuje do stylistyki sportowej, posiada wyraźne przetłoczenia, a także krawędzie. Z przodu samochód cechuje poziomy grill, wpasowany pomiędzy reflektory, wykonany z tworzywa o czarnym połysku. Na czarnym tle zamontowane są także chromowane mocowania reflektorów przednich. Z tyłu dominują poziome lampy, które są bardzo podobne do stosowanych w luksusowym touaregu. Wydaje się, że szczególnie tył, mimo zachowania szerokiego tylnego słupka, dodaje golfowi lekkości. Dodajmy, że tylne lampy wykonano w technologii diodowej (LED).

Wnętrze golfa jest może zbyt klasyczne, nie widać tu włoskiego stylu, ale jednak ładne. Mamy tu wysokiej jakości materiały wykończeniowe, a ponadto niektóre elementy zaczerpnięto z luksusowego passata cc. Przykładem są m.in. zegary, kierownica, aluminiowe listwy czy panel klimatyzacji climatic. Dzięki temu kierowca ma wrażenie, że znajduje się w samochodzie wyższego segmentu. Co ważne, fotele są wygodne, podobnie zresztą jak tylna kanapa. Na której miejsca jest podobnie dużo jak w nowej astrze.
I silniki. To one obok zawieszenia, są największym atutem golfów. Wszystkie diesle mają system common-rail a większość jednostek benzynowych to TSI. Zapomnijmy o najsłabszym 1,4 o mocy 80 KM, bo jednostka ta jest montowana głównie ze względów marketingowych.

Obok silnika o mocy 80 KM mamy jeszcze trzy jednostki benzynowe TSI o mocy 105, 122 i 160 KM oraz trzy diesla, 1,6 litra o mocy 90 i 105 KM oraz 2,0 litra o mocy 140 KM.

Wszystkie wersje golfa mogą być wyposażone w dwusprzęgłową przekładnię DSG w wersji sześcio- lub siedmiobiegowej. Klasyczne skrzynie mają pięć lub sześć przełożeń.

Jak efektywne jest połączenie silnika TSI z przekładnią DSG pokazuje średnie spalanie silnika 1.4 TSI (160 KM) z siedmiobiegową DSG - wynosi ono 6,0 l/100 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska