Górą klasa C

Paweł WańczkoZaktualizowano 
Kryzys gospodarczy ostatnich lat odczuli niemal wszyscy dilerzy. Z pewnym wyjątkiem - sprzedawców aut luksusowych.

Mimo trudnych warunków i słabszej koniunktury na rynku, dilerzy aut z tzw. najwyższej półki mają powody do zadowolenia. Sprzedaż takich luksusowych marek wcale nie zmalała, a wręcz przeciwnie. Przykładem może być firma DaimlerChrysler Automotive Polska, która w 2003 roku odnotowała rekordową sprzedaż samochodów osobowych mercedes-benz. Klientów znalazło niemal 3,5 tys. tych pojazdów.
- Nie odczuwamy załamania się rynku, ponieważ naszymi klientami są ludzie zamożni. A jak wiadomo, kryzys zawsze najmocniej dotyka ludzi biedniejszych, których, tak czy inaczej, nie stać na kupno takiego auta - mówi zielonogórski przedstawiciel dilera Chrysler/Jeep i Mercedes-Benz Katarzyna Sawka.

Górą klasa C

Największy wzrost sprzedaży dotyczył mercedesów klasy E, których sprzedano w ub. roku 819. Jest to niemal dwukrotny wzrost, gdyż rok wcześniej nabywców znalazło 485 modeli. Rok 2003 należał jednak do klasy C. - sprzedano 1.256 sztuk tego modelu, o 152 więcej niż w 2002 r.
Dużym zainteresowaniem cieszyła się nadal klasa A. W ub. roku znalazła prawie tysiąc nabywców. W Polsce szczególnym powodzeniem cieszyła się zwłaszcza w wersji Special Edition.
Wzrost sprzedaży zanotował także flagowy model mercedesa - klasa S. Sprzedano 163 sztuki. Tradycyjnie jest to ulubiona reprezentacyjna limuzyna kadry zarządzającej wyższego szczebla.
Równie dobrze sprzedawały się chryslery i jeepy. W 2003 r. w Polsce auta te kupiło 1.340 klientów. Największym popytem cieszył się chrysler voyager - 684 sztuki. Swoją silną pozycję umocnił jeep grand cherokee (343 sztuki), który odnotował wzrost sprzedaży o 10 proc. w porównaniu z 2002 r.
Świetną dynamiką sprzedaży, 154 sztuki i wzrost o 36 proc. w porównaniu z 2002 r., charakteryzował się jeep cherokee. Sukces zapewnił mu wprowadzony na początku zeszłego roku silnik 2,8 CRD (common rail diesel) połączony z automatyczną skrzynią biegów oraz atrakcyjna stylistycznie wersja o słynnym dla marki jeep przydomku renegade.

Na kredyt albo w leasing

Do salonu mercedesa i chryslera nie trafia przypadkowy klient. Ceny tych aut bowiem zaczynają się od 66 tys. zł.
- Są to ludzie, którzy mają pieniądze i wiedzą dokładnie czego chcą. Jednak wbrew pozorom nie są to osoby, które kupują za gotówkę. Szukają innego sposobu finansowania samochodu. Najpopularniejszą formą jest kredytowanie lub leasingowanie pojazdu - tłumaczy K. Sawka.
Obydwie marki mają jednak różnych klientów. - W przypadku chryslera są to ludzie, którzy cenią subtelność. Wystarczy im sama świadomość, że jeżdżą dobrym komfortowym samochodem, ale na tyle stonowanym, że nie "krzyczy" on swoim wyglądem. Z kolei klienci mercedesa, cenią wysoką niemiecką precyzję, wychłodzoną elegancję i przede wszystkim prestiż marki. Świadczy o tym chociażby sama symbolika trójramiennej gwiazdy na masce, za którą niemal każdy na ulicy się obejrzy - mówi K. Sawka.
Chryslery bardzo rzadko kupują klienci indywidualni, bowiem auta te są uniwersalne i mogą służyć zarówno do celów prywatnych jak i firmowych. Większą popularnością cieszą się te z homologacją ciężarową.
W przypadku mercedesów stosunek ten wynosi mniej więcej pół na pół.

polecane: FLESZ: Niebawem zmiana czasu, jedna z ostatnich

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3