Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gorzów ma już swoją markę. Zobacz, jakim logiem będzie się promował!

(tr)
Oto logo Gorzowa. Przez najbliższe lata właśnie nim będziemy się promować.
Oto logo Gorzowa. Przez najbliższe lata właśnie nim będziemy się promować. fot. Tomasz Rusek
Dziś magistrat i specjaliści z firmy BNA pokazali logo miasta. To napis ,,gorzów'' złożony z kolorowych, przypominających witraże liter i hasła ,,przystań''.

- Przystań w tym wypadku ma wiele znaczeń. Po pierwsze nawiązuje do rzeki Warty, po drugie oznacza miejsce, gdzie swój zakątek znalazło wiele kultur i ludzi, a po trzecie zachęca ludzi przejeżdżających przez miasto, a tych są tysiące, to zatrzymania się i sprawdzenia, co oferujecie - tłumaczyli specjaliści z BNA (to ta firma za ponad 300 tys. zł od pół roku pracowała nad marką Gorzowa).

Według nich nasze położenie, wielkość i klimat dają szanse na uczynienie z Gorzowa miasta pełnego imprez, artystów, wolnych zawodów, przyciągającego turystów spragnionych spokojnego wypoczynku. Jednak - to zostało powiedziane wyraźnie - to praca na kilkanaście lat.
Najważniejsze zadanie przed magistratem to przekonać do wybranej marki samych gorzowian. Ma to potrwać kilka lat. Dopiero potem wyjdziemy z promocją poza region.

Jednocześnie urząd dostał konkretne zalecenia. Ma: odwrócić się twarzą do Warty, organizować coroczną, wielką imprezę z barkami w roli głównej, postarać się o legalizację mieszkania na barkach, w referendum pozbyć się końcówki ,,Wielkopolski'', dać sobie spokój z licytowaniem się z Zieloną Góra na to, kto jest w województwie ważniejszy. - Róbcie swoje, nie oglądajcie się na innych. Tak będzie lepiej - radzą fachowcy. Według nich nikogo poza nami ten spór nie interesuje i nic z niego nie wynika. - Zgadzam się, choć nie uważam, żebyśmy prowadzili jakieś wojenki z przyjaciółmi z południa - mówił po spotkaniu prezydent Tadeusz Jędrzejczak.

Co ciekawe, specjaliści poradzili, by nie reklamować się sportem i przemysłem, bo ,,nie to przyciąga ludzi''. Jednocześnie opracowali dla nas konkretne rozwiązania graficzne (dla pism urzędowych wizytówek, plakatów, banerów) i projekty gadżetów m.in. breloków, smyczy czy... kaloszy!
- Czeka nas sporo pracy, ale mamy dobry ,,rozkład jazdy''. Podoba mi się to logo. Jest ciepłe, zachęcające - oceniał po gali prezydent.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska