Skrzyżowanie Spichrzowej, Składowej i Garbary jest zamknięte od 3 marca. Trwają tu bowiem prace związane z inwestycją gorzowskich wodociągów. Polega ona na przekopie pod Wartą. Około siedem metrów pod dnem rzeki położone zostanie 470 metrów rur na wodę i (dwukrotnie) 443 metry rur na ścieki.
Prace ziemne na skrzyżowaniu już się zakończyły i trwają prace typowo drogowe. Ułożone są już krawężniki, w ostatnich dniach położono także nowy chodnik. Aktualnie robotnicy przygotowują pod budowę pod drogę.
Za kilka dni będzie asfalt
- Zakończenie prac to już kwestia dosłownie kilku dni - mówił nam w środę 21 kwietnia Tomasz Surdacki z zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gorzowie. - Ruch powinien zostać tu wznowiony w przyszłym tygodniu - dodawał.
Powrót samochodów na skrzyżowanie Spichrzowej, Składowej i Garbary nie oznacza, że ruch będzie wyglądał tak jak przed rozpoczęciem prac. Owszem, będzie można przejechać od dworca w kierunku mostu Staromiejskiego. Zamknięty pozostanie jednak przejazd pod wiaduktem. Tutaj bowiem w maju mają się rozpocząć prace bezpośrednio związane z przekopem.
Sam przekop pod Wartą bardziej brzmi niż ma to wyglądać. - Spektakularny będzie za to demontaż rur z mostu kolejowego - mówi T. Surdacki
WIDEO: Warta w Gorzowie przekroczyła stan ostrzegawczy
Ile kosztuje przekop?
Przekop pod Wartą i przebudowa wodociągu kosztować będzie 7,978 mln zł. Za inwestycję odpowiada poznański WUPRINŻ. Rozpoczęła się ona jeszcze w zeszłym roku od prac w okolicach Szkoły Podstawowej nr 10. Cała inwestycja ma zostać zakończona jeszcze w tym roku.
Czytaj również:
Gorzów. Rury na wodę i ścieki będą... siedem metrów pod Wartą
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?