GORZÓW WLKP./BERLIN 26-letni morderca z Gorzowa zastrzelony na autostradzie A10 pod Berlinem. Skierował broń w stronę policjantów

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (11 zdjęć)
26-letni Paweł R. z Gorzowa, który w środę z zimną krwią zabił 26-letnią Kristinę z Ukrainy, został zastrzelony przez niemiecką policję na autostradzie A10 pod Berlinem.

Po zabiciu 26-letniej Kristiny, Paweł R. pokonał jeszcze samochodem około 130 km. Jak informuje niemiecka policja, około godziny 15.30 patrol na autostradzie A10 w rejonie dzielnicy Berlin-Hellersdorf zatrzymał podejrzany pojazd. Wcześniej niemieccy policjanci otrzymali od polskich policjantów rysopis sprawcy i dane samochodu, którym może się poruszać. Mazda, którą zatrzymano, miała numery rejestracyjne wskazane właśnie przez stronę polską.

Wszystko wskazuje na to, że mężczyzna doskonale wiedział, co chce zrobić, znał rozkład pomieszczeń i wiedział, kogo szuka

Niemieccy policjanci podjęli interwencję w stosunku do zatrzymanego kierowcy. Jak informują, zdążyli wykonać „wstępne czynności”, po czym 26-latek dobył broń i skierował ją w stronę policjantów. „Policjanci wielokrotnie strzelili do mężczyzny, raniąc go śmiertelnie” – czytamy w komunikacie policji brandenburskiej. Policjanci zaznaczają, że trwa jeszcze dochodzenie, mające ze stuprocentową pewnością wskazanie tożsamości mężczyzny.

Polecamy wideo: Niemiecka policja zastrzeliła Pawła R., który miał zabić 26-letnią kobietę w pralni w Gorzowie Wlkp.

GORZÓW WLKP. Strzały na ul. Owczej w Gorzowie. Nie żyje młod...

Jeden z naszych Czytelników, który poruszał się akurat autostradą A10 w okolicy Berlina, zarejestrował akcję niemieckiej policji. Na filmie widać kilka radiowozów policji, osobową mazdę, której poszukiwała polska policja oraz parawan, za którym prawdopodobnie leżą zwłoki zastrzelonego Pawła R.

Przypomnijmy, mrożące krew w żyłach sceny rozegrały się w środę, 11 września, około godziny 13 przy ul. Owczej na gorzowskim Zawarciu. 26-letni mężczyzna przyjechał do działającej tu pralni, wszedł do środka i zabił 26-letnią pracownicę. – Wszystko wskazuje na to, że mężczyzna doskonale wiedział, co chce zrobić, znał rozkład pomieszczeń i wiedział, kogo szuka – mówi nadkom. Marcin Maludy, rzecznik prasowy lubuskiej policji. Paweł R. zabił Kristinę na oczach jej współpracowników. To właśnie ich zeznania okazały się bardzo pomocne policji w szybkim ustaleniu tożsamości mordercy.

GORZÓW WLKP. Morderca z Gorzowa zastrzelony przez policję w Niemczech

W gorzowskiej policji ogłoszono alarm. Na nogi postawiono dziesiątki policjantów. Część pracowała na miejscu morderstwa, inni prowadzili czynności operacyjne. Ustawiono blokady m. in. na drodze ekspresowej S3, autostradzie A2 i na innych drogach. Komunikat o poszukiwanym sprawcy wysłano do ościennych województw i do policji brandenburskiej. To właśnie dzięki szybkiemu przepływowi informacji udało się zatrzymać Pawła R. na terenie Niemiec i uniemożliwić mu dalszą ucieczkę.

Zobacz też wideo: Brutalne morderstwo w powiecie krośnieńskim. Mężczyzna leżał w kałuży krwi. Policja ma podejrzanego

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Aga

Tylko w Polsce, Policja tak działa bezkarnie. Sami wyrok wydali.

G
Gość
12 września, 13:54, tak:

No i co tak się podniecacie buraczki z polszy. Jeszcze chwalicie, że niemiec zabił Polaka. Gdzie wasza godność i patriotyzm?

Skąd wiecie, jakie były kulisy całej sprawy. Gość na pewno złamał prawo, ale czy na pewno zasłużył na to, by go zabić jak psa?

Może ta ukrainka zasłużyła na swój los... facet działał pod wpływem emocji. Jeśli podnosi broń na policjanta, ten powinien go najpierw ranić w część ciała nie zagrażającą życiu i w ten sposób unieszkodliwić a nie zaraz całą serię, by gość padł martwy. Moim zdaniem całe to zajście powinni dokładnie prześwietlić, czy takie użycie broni przez policjantów/Niemców w stosunku do polskiego obywatela było uzasadnione. W Niemczech są bardzo restrykcyjne ku temu przepisy, to nie Ameryka.

12 września, 18:12, Xxx:

Chłopie co ty za bzdety wypisujesz. Gość strzelił kobiecie w głowę a potem próbował strzelać w policjantów i co policjant miał go prosić i czekać aż dostanie kulkę? Bardzo dobrze postąpili na miejscu tego policjanta nie zawahałbym się ani chwili tylko wylądował w bandytę cały magazynek. Powiedz jeszcze ze był niewinny i zła policja zamordowała przykładnego obywatela

13 września, 06:35, Gość:

Szkoda ze to nie padło na kogoś bliskiego twojemu sercu inaczej byś śpiewał. Powinni jeszcze mu łeb ukrecic i rzucić psą na pożarcie a nie rozczulac się nad bandytą. Może kiedyś pójdziesz po rozum do głowy, wstyd tylko przynoszą tacy jak ty.

13 września, 17:29, Gość:

Co to jest "psą" ?

Powiedz to rodzinie gdzie zginął policjant w Wiszni Małej ,Warszawa i Szczecin gdzie jest współczucie z twojej strony dla tych którzy nas chronią ?

P
Psycholog kryminalny
12 września, 13:54, tak:

No i co tak się podniecacie buraczki z polszy. Jeszcze chwalicie, że niemiec zabił Polaka. Gdzie wasza godność i patriotyzm?

Skąd wiecie, jakie były kulisy całej sprawy. Gość na pewno złamał prawo, ale czy na pewno zasłużył na to, by go zabić jak psa?

Może ta ukrainka zasłużyła na swój los... facet działał pod wpływem emocji. Jeśli podnosi broń na policjanta, ten powinien go najpierw ranić w część ciała nie zagrażającą życiu i w ten sposób unieszkodliwić a nie zaraz całą serię, by gość padł martwy. Moim zdaniem całe to zajście powinni dokładnie prześwietlić, czy takie użycie broni przez policjantów/Niemców w stosunku do polskiego obywatela było uzasadnione. W Niemczech są bardzo restrykcyjne ku temu przepisy, to nie Ameryka.

13 września, 14:47, Gość:

Masz rację, jakby chciał strzelić to by strzelił, wybrał sobie taką śmierć, dramat obojga. Skoro doprowadziła gościa do takiej desperacji to mi jej nie żal. A wybrał niemców bo oni chętnie do Polaków strzelają, polscy policjanci to na widok wyciągniętej broni albo by uciekli po antyterrorystów albo grzecznie położyli sie na glebie i z rączkami na kapeluszach i plan by nie wypalił. Nie osądzał bym tego gościa zbyt szybko, pewnie niekarany, zwykły gość który nie poradził sobie ze swoja nieszczęśliwą milością, szkoda że wcześniej nikt mu nie pomógł :-(

Bo to Ukrainka, a Polaka Niemiec...przecież pewnie biedny, zakochany, a ona do desperacji go doprowadziła. ... Jak czytam te wpisy, to ciarki mnie przechodzą. .. Jeżeli to taki biedny, młody człowiek, to pierwsze pytanie... skąd miał broń? Wszak nie była to myśliwska dubeltowka, a i na nią trzeba mieć pozwolenie i badania co 5 lat... Niezależnie od wszystkiego, fakty raczej nie świadczą o tym, że chłopak był "niewinny"... Strzelał i chciał uciec...

Z
Zuza

Super ze go zastrzelili btawo

G
Gość
12 września, 13:54, tak:

No i co tak się podniecacie buraczki z polszy. Jeszcze chwalicie, że niemiec zabił Polaka. Gdzie wasza godność i patriotyzm?

Skąd wiecie, jakie były kulisy całej sprawy. Gość na pewno złamał prawo, ale czy na pewno zasłużył na to, by go zabić jak psa?

Może ta ukrainka zasłużyła na swój los... facet działał pod wpływem emocji. Jeśli podnosi broń na policjanta, ten powinien go najpierw ranić w część ciała nie zagrażającą życiu i w ten sposób unieszkodliwić a nie zaraz całą serię, by gość padł martwy. Moim zdaniem całe to zajście powinni dokładnie prześwietlić, czy takie użycie broni przez policjantów/Niemców w stosunku do polskiego obywatela było uzasadnione. W Niemczech są bardzo restrykcyjne ku temu przepisy, to nie Ameryka.

12 września, 18:12, Xxx:

Chłopie co ty za bzdety wypisujesz. Gość strzelił kobiecie w głowę a potem próbował strzelać w policjantów i co policjant miał go prosić i czekać aż dostanie kulkę? Bardzo dobrze postąpili na miejscu tego policjanta nie zawahałbym się ani chwili tylko wylądował w bandytę cały magazynek. Powiedz jeszcze ze był niewinny i zła policja zamordowała przykładnego obywatela

13 września, 06:35, Gość:

Szkoda ze to nie padło na kogoś bliskiego twojemu sercu inaczej byś śpiewał. Powinni jeszcze mu łeb ukrecic i rzucić psą na pożarcie a nie rozczulac się nad bandytą. Może kiedyś pójdziesz po rozum do głowy, wstyd tylko przynoszą tacy jak ty.

Co to jest "psą" ?

G
Gość
12 września, 13:54, tak:

No i co tak się podniecacie buraczki z polszy. Jeszcze chwalicie, że niemiec zabił Polaka. Gdzie wasza godność i patriotyzm?

Skąd wiecie, jakie były kulisy całej sprawy. Gość na pewno złamał prawo, ale czy na pewno zasłużył na to, by go zabić jak psa?

Może ta ukrainka zasłużyła na swój los... facet działał pod wpływem emocji. Jeśli podnosi broń na policjanta, ten powinien go najpierw ranić w część ciała nie zagrażającą życiu i w ten sposób unieszkodliwić a nie zaraz całą serię, by gość padł martwy. Moim zdaniem całe to zajście powinni dokładnie prześwietlić, czy takie użycie broni przez policjantów/Niemców w stosunku do polskiego obywatela było uzasadnione. W Niemczech są bardzo restrykcyjne ku temu przepisy, to nie Ameryka.

Masz rację, jakby chciał strzelić to by strzelił, wybrał sobie taką śmierć, dramat obojga. Skoro doprowadziła gościa do takiej desperacji to mi jej nie żal. A wybrał niemców bo oni chętnie do Polaków strzelają, polscy policjanci to na widok wyciągniętej broni albo by uciekli po antyterrorystów albo grzecznie położyli sie na glebie i z rączkami na kapeluszach i plan by nie wypalił. Nie osądzał bym tego gościa zbyt szybko, pewnie niekarany, zwykły gość który nie poradził sobie ze swoja nieszczęśliwą milością, szkoda że wcześniej nikt mu nie pomógł :-(

G
Gość

Finał prawidłowy. U nas pewnie badali by zdalnie,czy jest poczytalny, przy okazji kilku by trafił.

G
Gość

Ukraińska szmata nie zginęła za niewinność....

Musiała go zdradzić albo odejść od niego...

Facet był w szoku....

Też to przeżyłem kiedy moja ukrainka odeszła

G
Gość
12 września, 13:54, tak:

No i co tak się podniecacie buraczki z polszy. Jeszcze chwalicie, że niemiec zabił Polaka. Gdzie wasza godność i patriotyzm?

Skąd wiecie, jakie były kulisy całej sprawy. Gość na pewno złamał prawo, ale czy na pewno zasłużył na to, by go zabić jak psa?

Może ta ukrainka zasłużyła na swój los... facet działał pod wpływem emocji. Jeśli podnosi broń na policjanta, ten powinien go najpierw ranić w część ciała nie zagrażającą życiu i w ten sposób unieszkodliwić a nie zaraz całą serię, by gość padł martwy. Moim zdaniem całe to zajście powinni dokładnie prześwietlić, czy takie użycie broni przez policjantów/Niemców w stosunku do polskiego obywatela było uzasadnione. W Niemczech są bardzo restrykcyjne ku temu przepisy, to nie Ameryka.

12 września, 18:12, Xxx:

Chłopie co ty za bzdety wypisujesz. Gość strzelił kobiecie w głowę a potem próbował strzelać w policjantów i co policjant miał go prosić i czekać aż dostanie kulkę? Bardzo dobrze postąpili na miejscu tego policjanta nie zawahałbym się ani chwili tylko wylądował w bandytę cały magazynek. Powiedz jeszcze ze był niewinny i zła policja zamordowała przykładnego obywatela

Szkoda ze to nie padło na kogoś bliskiego twojemu sercu inaczej byś śpiewał. Powinni jeszcze mu łeb ukrecic i rzucić psą na pożarcie a nie rozczulac się nad bandytą. Może kiedyś pójdziesz po rozum do głowy, wstyd tylko przynoszą tacy jak ty.

G
Gość
13 września, 2:12, Jebać gestapo:

Jeżeli laska go zdradziła to nie jest mi jej szkoda... Laski obecnie to podłe kurwiszony

Nie osadzaj innych własną miarą

J
Jebać gestapo

Jeżeli laska go zdradziła to nie jest mi jej szkoda... Laski obecnie to podłe kurwiszony

R
Rumcajs

Tak należy z bandytami postępować , gada nafaszerować uncjami ołowiu i do piachu- społeczeństwu lżej !

G
Gość

Zlikwidowali chwasta, danke.

X
Xxx
12 września, 13:54, tak:

No i co tak się podniecacie buraczki z polszy. Jeszcze chwalicie, że niemiec zabił Polaka. Gdzie wasza godność i patriotyzm?

Skąd wiecie, jakie były kulisy całej sprawy. Gość na pewno złamał prawo, ale czy na pewno zasłużył na to, by go zabić jak psa?

Może ta ukrainka zasłużyła na swój los... facet działał pod wpływem emocji. Jeśli podnosi broń na policjanta, ten powinien go najpierw ranić w część ciała nie zagrażającą życiu i w ten sposób unieszkodliwić a nie zaraz całą serię, by gość padł martwy. Moim zdaniem całe to zajście powinni dokładnie prześwietlić, czy takie użycie broni przez policjantów/Niemców w stosunku do polskiego obywatela było uzasadnione. W Niemczech są bardzo restrykcyjne ku temu przepisy, to nie Ameryka.

Chłopie co ty za bzdety wypisujesz. Gość strzelił kobiecie w głowę a potem próbował strzelać w policjantów i co policjant miał go prosić i czekać aż dostanie kulkę? Bardzo dobrze postąpili na miejscu tego policjanta nie zawahałbym się ani chwili tylko wylądował w bandytę cały magazynek. Powiedz jeszcze ze był niewinny i zła policja zamordowała przykładnego obywatela

t
tak

No i co tak się podniecacie buraczki z polszy. Jeszcze chwalicie, że niemiec zabił Polaka. Gdzie wasza godność i patriotyzm?

Skąd wiecie, jakie były kulisy całej sprawy. Gość na pewno złamał prawo, ale czy na pewno zasłużył na to, by go zabić jak psa?

Może ta ukrainka zasłużyła na swój los... facet działał pod wpływem emocji. Jeśli podnosi broń na policjanta, ten powinien go najpierw ranić w część ciała nie zagrażającą życiu i w ten sposób unieszkodliwić a nie zaraz całą serię, by gość padł martwy. Moim zdaniem całe to zajście powinni dokładnie prześwietlić, czy takie użycie broni przez policjantów/Niemców w stosunku do polskiego obywatela było uzasadnione. W Niemczech są bardzo restrykcyjne ku temu przepisy, to nie Ameryka.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3