Konkurs polegał na wykonaniu projektu plakatu promującego picie wody z kranu. Dlatego poza aspektem plastycznym, równie ważnym elementem w nadesłanych pracach były hasła zachęcające do zrezygnowania z kupna wody butelkowanej na rzecz kranówki. Do konkursu zgłoszono 45 prac. Zatem jury konkursu oceniało 20 prac w grupie wiekowej 7-9 lat i 25 prac w grupie wiekowej 10-14 lat.
„Woda kranowa energii doda. Odpadów nie tworzy i pieniążki mnoży”
- Muszę powiedzieć, iż było bardzo trudno ocenić prace, gdyż każda z nich miała swój głęboki przekaz – dzieli się wrażeniami z prac jury konkursu prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Mariusz Herbut.
– Wszystkie prace wykazywały swoją oryginalność, kreatywność, walory artystyczne oraz przekaz zgodny z hasłem konkursu. Chciałbym wszystkim uczestnikom konkursu pogratulować i życzyć, aby dalej szerzyły ideę czystego środowiska, w którym my wszyscy żyjemy – dodaje prezes Mariusz Herbut.
„Woda z kraniku, mniej plastiku”
W młodszej kategorii wiekowej zwyciężyła praca Ignacego Krasickiego (9 lat) ze Świebodzina, na drugim miejscu uplasowała się praca ośmioletniej Zuzanny Czaplińskiej z Krosna Odrzańskiego, a na trzecim miejscu praca Julii Wyszkowskiej (8 lat) z Gądkowa Wielkiego. W kategorii wiekowej od 10 do 14 lat pierwsze miejsce należy do Aurelii Chełmickiej (14 lat) z Zielonej Góry, na drugim miejscu znalazła się praca trzynastoletniej Nikoli Ossowskiej z Gubina, a na trzecim miejscu jest praca Antoniny Piwońskiej (11 lat) z Droszkowa. Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!
„Środowiska nie olewaj, tylko wodę z kranu wlewaj”
- Bardzo nas zaskoczyła różnorodność prac, ale chyba najbardziej to, że w konkursie wzięły udział dzieci z całego województwa, nie tylko z dużych miast, jak Gorzów czy Zielona Góra, ale również z małych miejscowości: np. Gądków Wielki, Rzeczyca czy Ownice – zauważa członkinii jury, Renata Pękala, dyrektor Działu Reklamy w „Gazecie Lubuskiej” – Bardzo nas to cieszy, bo to oznacza, że nasza akcja trafiła naprawdę do wszystkich Lubuszan. To potwierdza ideę przyświecającą naszej gazecie: być blisko lokalnego czytelnika – podsumowuje Renata Pękala.
„Nie bądź uparty, lej kranówkę i leć na narty”
- Skąd pomysł na taki konkurs? – zastanawia się głośno koordynatorka konkursu Alina Rozpędowska, kierownik Działu Wsparcia Sprzedaży w „Gazecie Lubuskiej” i odpowiada:
Ponieważ m.in. na „barkach” gazety spoczywa edukacja ekologiczna czytelników. W naszym serwisie internetowym gazetalubuska.pl oraz w wersji papierowej dziennika zamieszczamy bardzo dużo materiałów dotyczących ochrony środowiska, m.in. relacje z debat na temat jakości naszego powietrza czy animacje i prawidłowym segregowaniu odpadów. Chcemy nie tylko informować czy udzielać rad naszym czytelnikom, ale chcemy też ich wciągnąć w interakcję, zachęcić do zabawy – podkreśla Alina Rozpędowska.
„Nie daj nabić się w butelkę!!! Woda kranowa smaczna i zdrowa!!”
Zwycięzcy otrzymają bardzo atrakcyjne nagrody, dzięki którym poszerzą swoją wiedzę ekologiczną, a także będą mogli wyprawić się na zakupy. Kto wie? Może część nagrody zostanie przeznaczona na materiały malarskie, które posłużą do przygotowania prac do kolejnego konkursu „Gazety Lubuskiej”? W grupie wiekowej 7-9 lat zwycięzcy otrzymają: za I miejsce – voucher o wartości 200 zł do sklepu SMYK, za II miejsce – voucher owartości 150 zł do sklepu SMYK, za III miejsce – voucher owartości 100 zł do sklepu SMYK. W grupie wiekowej 10-14 lat zwycięzcy otrzymają: za I miejsce – voucher o wartości 200 zł do sklepu EMPIK, za II miejsce – voucher owartości 150 zł do sklepu EMPIK, za III miejsce – voucher owartości 100 zł do sklepu EMPIK. Wszyscy nagrodzeni otrzymają również zestaw gadżetów ufundowanych przez Partnera Głównego konkursu – WFOŚiGW oraz od Mecenasa konkursu – spółkę Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja.
„I mój ojciec, i mój dziadek – picie wody to mój spadek”
Wszyscy oceniający prace zwrócili również uwagę na kreatywność konkursowiczów w wymyślaniu haseł promujących picie wody. Dlatego tytuł oraz wszystkie śródtytuły to hasła pochodzące z konkursowych prac. Wymienienie ich tutaj to rodzaj dodatkowego wyróżnienia, zatem podajemy nazwiska ich autorów: tytuł – Jędrzej Woźniak z Zielonej Góry, 1. śródtytuł – Lena Miłosz z Leśniowa Małego, 2. Maria Szyputa z Sulechowa, 3. Helena Łobaczewska z Zielonej Góry, 4. Laura Kuszyk z Zielonej Góry, 5. Zuzanna Czaplińska (laureatka II miejsca w kat.7-9 lat), 6. Piotr Guzowski z Zielonej Góry. Wszystkim autorom gratulujemy copywriterskich umiejętności!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?