„I dla zdrowia i dla szpanu piję wodę z kranu”. Wyniki konkursu Kranówkę pij!

Akcja specjalna Kranówkę pij!
Ignacy Krasicki, lat 9
Ignacy Krasicki, lat 9
Udostępnij:
Ten konkurs to bardzo dobry pomysł na propagowanie wśród młodego pokolenia postaw proekologicznych – podsumował akcję „Kranówkę pij!” Mariusz Herbut, prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. I taka właśnie idea, oprócz dobrej zabawy, przyświecała „Gazecie Lubuskiej” – organizatorowi konkursu plastycznego dla dzieci.

Konkurs polegał na wykonaniu projektu plakatu promującego picie wody z kranu. Dlatego poza aspektem plastycznym, równie ważnym elementem w nadesłanych pracach były hasła zachęcające do zrezygnowania z kupna wody butelkowanej na rzecz kranówki. Do konkursu zgłoszono 45 prac. Zatem jury konkursu oceniało 20 prac w grupie wiekowej 7-9 lat i 25 prac w grupie wiekowej 10-14 lat.

„Woda kranowa energii doda. Odpadów nie tworzy i pieniążki mnoży”

- Muszę powiedzieć, iż było bardzo trudno ocenić prace, gdyż każda z nich miała swój głęboki przekaz – dzieli się wrażeniami z prac jury konkursu prezes  Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Mariusz Herbut.

– Wszystkie  prace wykazywały swoją oryginalność, kreatywność, walory artystyczne oraz przekaz zgodny z hasłem konkursu. Chciałbym wszystkim uczestnikom konkursu pogratulować i życzyć, aby dalej szerzyły ideę czystego środowiska, w którym my wszyscy żyjemy – dodaje prezes Mariusz Herbut.

„Woda z kraniku, mniej plastiku”

W młodszej kategorii wiekowej zwyciężyła praca Ignacego Krasickiego (9 lat) ze Świebodzina, na drugim miejscu uplasowała się praca ośmioletniej Zuzanny Czaplińskiej z Krosna Odrzańskiego, a na trzecim miejscu praca Julii Wyszkowskiej (8 lat) z Gądkowa Wielkiego. W kategorii wiekowej od 10 do 14 lat pierwsze miejsce należy do Aurelii Chełmickiej (14 lat) z Zielonej Góry, na drugim miejscu znalazła się praca trzynastoletniej Nikoli Ossowskiej z Gubina, a na trzecim miejscu jest praca Antoniny Piwońskiej (11 lat) z Droszkowa. Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!

„Środowiska nie olewaj, tylko wodę z kranu wlewaj”

 - Bardzo nas zaskoczyła różnorodność prac, ale chyba najbardziej to, że w konkursie wzięły udział dzieci z całego województwa, nie tylko z dużych miast, jak Gorzów czy Zielona Góra, ale również z małych miejscowości: np. Gądków Wielki, Rzeczyca czy Ownice – zauważa członkinii jury, Renata Pękala, dyrektor Działu Reklamy w „Gazecie Lubuskiej” – Bardzo nas to cieszy, bo to oznacza, że nasza akcja trafiła naprawdę do wszystkich Lubuszan. To potwierdza ideę przyświecającą naszej gazecie: być blisko lokalnego czytelnika – podsumowuje Renata Pękala.

 „Nie bądź uparty, lej kranówkę i leć na narty”

- Skąd pomysł na taki konkurs? – zastanawia się głośno koordynatorka konkursu Alina Rozpędowska, kierownik Działu Wsparcia Sprzedaży w „Gazecie Lubuskiej” i odpowiada:

Ponieważ m.in. na „barkach” gazety spoczywa edukacja ekologiczna czytelników. W naszym serwisie internetowym gazetalubuska.pl oraz w wersji papierowej dziennika zamieszczamy bardzo dużo materiałów dotyczących ochrony środowiska, m.in. relacje z debat na temat jakości naszego powietrza czy animacje i prawidłowym segregowaniu odpadów. Chcemy nie tylko informować czy udzielać rad naszym czytelnikom, ale chcemy też ich wciągnąć w interakcję, zachęcić do zabawy – podkreśla Alina Rozpędowska.

 „Nie daj nabić się w butelkę!!! Woda kranowa smaczna i zdrowa!!” 

Zwycięzcy otrzymają bardzo atrakcyjne nagrody, dzięki którym poszerzą swoją wiedzę ekologiczną, a także będą mogli wyprawić się na zakupy. Kto wie? Może część nagrody zostanie przeznaczona na materiały malarskie, które posłużą do przygotowania prac do kolejnego konkursu „Gazety Lubuskiej”? W grupie wiekowej 7-9 lat zwycięzcy otrzymają: za I miejsce – voucher o wartości 200 zł do sklepu SMYK, za II miejsce – voucher owartości 150 zł do sklepu SMYK, za III miejsce – voucher owartości 100 zł do sklepu SMYK. W grupie wiekowej 10-14 lat zwycięzcy otrzymają: za I miejsce – voucher o wartości 200 zł do sklepu EMPIK, za II miejsce – voucher owartości 150 zł do sklepu EMPIK, za III miejsce – voucher owartości 100 zł do sklepu EMPIK. Wszyscy nagrodzeni otrzymają również zestaw gadżetów ufundowanych przez Partnera Głównego konkursu – WFOŚiGW oraz od Mecenasa konkursu – spółkę Zielonogórskie Wodociągi i Kanalizacja.

„I mój ojciec, i mój dziadek – picie wody to mój spadek”

Wszyscy oceniający prace zwrócili również uwagę na kreatywność konkursowiczów w wymyślaniu haseł promujących picie wody. Dlatego tytuł oraz wszystkie śródtytuły to hasła pochodzące z konkursowych prac. Wymienienie ich tutaj to rodzaj dodatkowego wyróżnienia, zatem podajemy nazwiska ich autorów: tytuł – Jędrzej Woźniak z Zielonej Góry, 1. śródtytuł – Lena Miłosz z Leśniowa Małego, 2. Maria Szyputa z Sulechowa, 3. Helena Łobaczewska z Zielonej Góry, 4. Laura Kuszyk z Zielonej Góry, 5. Zuzanna Czaplińska (laureatka II miejsca w kat.7-9 lat), 6. Piotr Guzowski z Zielonej Góry. Wszystkim autorom gratulujemy copywriterskich umiejętności!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie