Ibiza na wyciągniecie ręki

Czesław Wachnik 0 68 324 88 29 [email protected]
Ibiza jest autem ładnym i proponowanym w dosyć atrakcyjnej cenie. Jednak nie z silnikami diesla. Te modele są zdecydowanie za drogie.
Ibiza jest autem ładnym i proponowanym w dosyć atrakcyjnej cenie. Jednak nie z silnikami diesla. Te modele są zdecydowanie za drogie. fot. Mariusz Kapała
O seatach najczęściej pisze się, jako o mieszance niemieckiej solidności i hiszpańskiego temperamentu.

Jednak jeśli chodzi o ibizę, to jest ona typowo hiszpańska, z pewną domieszką pięknych Włoch.

Wyjaśnienie tego ostatniego jest dosyć proste. Osobą który stworzył styl Seata jest Walter de Silva, który wcześniej pracował w Alfie Romeo.

Ładne i funkcjonalne
Ibizę trudno będzie pomylić z innymi autami koncernu Volkswagena: fabią i polo. Z całej trójki jest ona niewątpliwie najładniejsza. Sprawia wrażenie samochodu bardzo dynamicznego o zacięciu sportowym, a jednocześnie bezpiecznego. Cechy charakterystyczne to duże reflektory z przodu, widoczne z daleka logo Seata oraz mocno ścięty tył.

Z doskonale skrojonymi lampami i dużym zderzakiem. Także wnętrze jest zdecydowanie inne jak u rywali. Też w nim więcej alfy niż volkswagena. Uwagę zwracają tu okrągłe kratki nawiewu powietrza, sportowa ale jednocześnie duża kierownica oraz krótki drążek zmiany biegów. Dodajmy jeszcze prawie 300-litrowy bagażnik.

Ibiza występuje z sześcioma (do wyboru) jednostkami napędowymi, trzema benzynowymi i trzema diesla. Najmniejszym jest 3-cylindrowy silnik benzynowy 1,2 litra o mocy 70 KM, którym możemy jechać z prędkością do 163 km/godz. Kolejne jednostki benzynowe to 1,4 litra o mocy 85 KM i 1,6 litra o mocy 105 KM. Trzy diesle to: 1,4 litra o mocy 80 KM oraz 1.9 litra o mocy 90 lub 105 KM.

Cena i wyposażenie

Ceny ibizy, które ogłoszono przed kilkoma dniami, są zbliżone do rywali a więc np. fiata grande punto, peugeota 207 czy renaulta clio. W podstawowej wersji 5-drzwiowej z silnikiem 1,2 litra auto kosztuje 36.990 zł, a w dieslu 1,4 litra 47.990 zł. I jeśli pierwszą cenę możemy przyjąć dosyć spokojnie, to za diesla Seat życzy sobie zdecydowanie za dużo. Możemy wręcz powiedzieć, że jest to cena zaporowa.

W podstawowej wersji (w cenie) mamy czołowe i boczne poduszki powietrzne, ABS z EBV, wspomaganie kierownicy czy immobiliser. Za klimatyzację manualną trzeba dopłacić 3.990 zł a za felgi aluminiowe 1.990 zł. Więcej o ibizie napiszemy, kiedy będziemy mieli okazję przejechania się tym autem. Ale już dziś możemy powiedzieć, że najnowszy seat jest interesującą oferta rynkową.

Dla ludzi ceniących indywidualność oraz wysoki komfort jazdy połączony z możliwościami jazdy sportowej.

Parametry ibizy 1,2 12V

Wymiary: dł./szer./wys. > 405/1693/1445 mm
Rozstaw osi > 247 cm
Moc silnika > 70 KM
Maks. Prędkość > 163 km/godz.
Przyspieszenie 0-100 km > 15 sekund
Śred. zużycie paliwa > 5,9 litra
Pojemność bagażnika > 292 litry
Pojemność zbiornika paliwa > 45 litrów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie