Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

II edycja Lean Tour. Spotkania przedsiębiorców organizowane przez Gorzowski Ośrodek Technologiczny i ZIPH [ZDJĘCIA, WIDEO]

Robert Kowalik
Zielonogórska firma LUG. Producent oświetlenia.
Zielonogórska firma LUG. Producent oświetlenia. Robert Kowalik
W piątek, 13 kwietnia, w Zielonej Górze odbyła się inauguracja II edycji Lean Tour. W siedzibie spółki LUG Light Factory spotkały się czołowe firmy z woj. lubuskiego. Była to też świetna okazja, by zobaczyć lokalną firmę od środka.

To już druga edycja spotkań dużych przedsiębiorstw, które organizuje Gorzowski Ośrodek Technologiczny i Zachodnia Izba Przemysłowo – Handlowa. Ideą spotkań jest wspólna nauka oraz wymiana doświadczeń dotyczących modeli zarządczych, procesów oraz kulturach organizacyjnych panujących w poszczególnych firmach.

- Integrujemy północ z południem i zapraszamy najlepszych. Będziemy spotykać się raz w miesiącu, uczyć się wzajemnie, ciężko pracować, ale i dobrze bawić, bo Lean Tour to również szansa nawiązania partnerskich kontaktów - wyjaśnia Stanisław Owczarek, Dyrektor Zachodniej Izby Przemysłowo Handlowej.

Przedstawiciele 12 wyjątkowych firm naszego regionu spotkali się na inauguracji w firmie LUG Light Factory Sp. z o.o. w Zielonej Górze. Firma została wybrana nieprzypadkowo jako pierwsza.

LUG to lubuska firm, która zaczęła się od małego biznesu rodzinnego, a rozwinęła w jednego z wiodących producentów profesjonalnych rozwiązań oświetleniowych. Firmę założył wraz z ojcem w 1989 r. Ryszard Wtorkowski. - Zaczynaliśmy nawet nie od garażu, tylko od piwnicy, czyli poziom niżej - podkreśla prezes zarządu LUG SA. - W dwie osoby produkowaliśmy oprawy domowego użytku. W 1990 r. uruchomiliśmy pierwszy mały sklep. Ustawiła się przed nim dwustumetrowa kolejka i po dwóch godzinach towar został wykupiony. Takie były czasy. Dzisiaj wszyscy chcielibyśmy mieć taką sytuację - wspomina Wtorkowski.

Dziś LUG zatrudnia prawie 600 pracowników i niemal każdego dnia przyjmowani są kolejni, w Zielonej Górze i poza granicami kraju. Przychody firmy tylko w minionym roku osiągnęły 143 mln zł. Ponad połowa produktów trafia na rynki zagraniczne. Najdalej na północ LUG sprzedaje do Islandii, na południe do Nowej Zelandii i Australii, na wschód do Korei Płd. i Wietnamu, a na zachód do Peru. Firma posiada 12 oddziałów w Polsce i 6 biur za granicą. W skład grupy kapitałowej wchodzi 7 spółek: 2 spółki polskie, spółka w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Argentynie i nowa spółka technologiczna. - To są rynki, które rozwijają się bardzo dynamicznie. Otworzyliśmy biura w Berlinie, Paryżu i w Londynie. Mówimy sobie tak: jeżeli jesteśmy w stanie sprzedawać na te najbardziej dojrzałe rynki, to jesteśmy w stanie sprzedawać wszędzie - podkreśla Wtorkowski.

LUG ma na koncie m.in. realizację oświetlenia bulwarów w Szczecinie, nowoczesnego kompleksu biurowego w paryskiej dzielnicy la Défense, pierwszej i największej sieci banków w Arabii Saudyjskiej, ratuszu dzielnicy Nieuw-West W Amsterdamie, Pon Cars - jednego z największych holenderskich holdingów z branży transportowej, sieci elektrowni wodnych Statkraft w Norwegii czy lotniska w Kopenhadze i metra w Warszawie, Sao Paulo i w Algierze.

Nasze produkty służą też mieszkańcom Zielonej Góry. Są na wielu ulicach w mieście, na przykład na ulicy Westerplatte

Łączna powierzchnia przestrzeni produkcyjnych, to ok. 20 tys. metrów kwadratowych. Składają się na nie zakład przy ul. Gorzowskiej w Zielonej Górze, w Zielonej Górze Starym Kisielinie i... w Argentynie, gdzie od ubiegłego roku
trwa budowa kolejnej fabryki.

Firma produkuje przede wszystkim oprawy oświetleniowe. - Tak naprawdę nie sprzedajemy produktu jednostkowego, tylko oferujemy rozwiązania. Związane są one z dostosowaniem produktu do konkretnego obiektu i wymagań klienta - mówi Wtorkowski. Firma dostarcza oświetlenie do obiektów biurowych, sztuki i kultury, przemysłowych, edukacyjnych, medycznych, hotelowych, sportowych, powierzchni handlowych, zajmuje się też iluminacją zewnętrzną.

LUG idzie z duchem czasu i od dwóch lat pracuje nad urządzeniami do zarządzania oświetleniem. - Myślimy o tym w kontekście oszczędności energii. Jeżeli dobrze zarządzamy oświetleniem, to dobrze zarządzamy energią. Tym samym myślimy o środowisku. To temat obecnie bardzo ważny, o którym mówi się na całym świecie - wyjaśnia prezes firmy.

- Nasze produkty służą też mieszkańcom Zielonej Góry. Są na wielu ulicach w mieście, na przykład na ulicy Westerplatte, a będą na ulicy Aglomeracyjnej. To właśnie w tych miejscach jest okazja, by mieszkańcy docenili jakość, tego, co robimy - podkreśla Ryszard Wtorkowski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska