Modernizacja linii kolejowej umożliwi zwiększenie prędkości pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem do 120 km/h (o 20 km/h więcej niż obecnie) i poprawę przepustowości trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów
Dla podróżnych w Babimoście i Sulechowie powstaną nowe perony m.in. z pochylniami, wiatami i jasnym oświetleniem.
W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie będą elektrycznie ogrzewane rozjazdy, które umożliwią ruch pociągów nawet w trudnych warunkach zimowych.
Prace za około 106 mln zł są realizowane z udziałem środków z RPO Województwa Lubuskiego. Termin realizacji - do końca 2022 r. - uwzględnia dodatkowe roboty związane z wymianą szyn.
Bezpieczeństwo zwiększy przebudowa ponad 30 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace obejma m.in. skrzyżowania toru i drogi w miejscowości Podmokle Wielkie, Nowe Kramsko i Łęgowo Sulechowskie. Na niektórych przejazdach będą dodatkowe urządzenia: sygnalizacja świetlna i rogatki.