Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak golf, tylko nieco mniejszy

Czesław Wachnik
.Z zewnątrz nowe polo jest bliźniaczo podobne do golfa, najbardziej popularnego obecnie auta na rynku
.Z zewnątrz nowe polo jest bliźniaczo podobne do golfa, najbardziej popularnego obecnie auta na rynku fot. Volkswagen
Wyższy poziom bezpieczeństwa, nowe silniki i płyta podwoziowa - tak w skrócie można określić nowego volkswagena polo.

Konstruktorzy nowego polo postawili sobie za zadanie, by auto sprostało surowym obecnie testom EuroNCAP. Dlatego sztywność kabiny pasażerskiej przy czołowym zderzeniu zwiększono aż o 50 proc. a w przypadku uderzenia bocznego o 20 proc. Ponadto już w standardzie pojawi się układ ESP z asystentem ruszania pod górę oraz cztery poduszki powietrzne.

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie nowego polo to wręcz połączenie golfa z popularnym też scirocco. Głębokie przetłocznia po bokach i niemal przykryte reflektory, to cechy charakterystyczne dla nadwozia polo. Ale co chyba najważniejsze, auto będzie się zapewnie podobać. Także wnętrze zapożyczono z golfa i scirocco. W porównaniu do obecnego polo, to nowe będzie miało także większe wnętrze.

Dzięki temu auto może z powodzeniem spełniać funkcję pojazdu rodzinnego. Przeniesienie rozwiązań z golfa nie jest przypadkowe. Auto to jest bowiem obecnie najpopularniejszym modelem w Europie. Polo powstało na nowej płycie podłogowej, tej samej, która trafiła do seata ibizy.

Silniki bardziej nowoczesne

Pod maską pojawi się kilka zupełnie nowych jednostek napędowych, które charakteryzują się większą wydajnością przy jednocześnie mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo.

Spośród siedmiu jednostek napędowych o mocy od 60 do 105 KM, które trafią do polo w 2009 roku, cztery to silniki benzynowe, a trzy wysokoprężne. Co ciekawe, aż pięć jednostek napędowych będzie zupełnie nowych. Z silników benzynowych na wyróżnienie zasługuje czterocylindrowy 1.2 litra TSI o mocy 105 KM.

Jego średnie spalanie wynosi 5,5 l/100 km, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie 129 g/km.

Cała rodzina silników wysokoprężnych została wyposażona we wtrysk bezpośredni common rail. Jednostka TDI o pojemności 1.6 l osiąga moc 90 KM, i charakteryzuje się średnim spalaniem na poziomie 3,8 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 96 g/km.

Seryjna produkcja nowego polo rozpocznie się w Niemczech już pod koniec marca br. Natomiast w Polsce auto pojawi się najprawdopodobniej dopiero pod koniec czerwca. Ceny na razie nie znamy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska