Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak mazda 6

CZESŁAW WACHNIK
Za hondę accord z silnikiem 150-konnym trzeba zapłacić od 87.900 zł. To dużo, ale największy rywal hondy - toyota avensis z silnikiem 147-konnym - kosztuje 87.100 zł.

Honda accord pojawiła się w sprzedaży w marcu br. Auto jest produkowane w Japonii, stąd na początku były kłopoty z jego zakupem. - Teraz to się zmieniło - twierdzą w zielonogórskiej Masie, która jest dilerem Hondy. - To prawda, że na modele produkowane z uwzględnieniem indywidualnych życzeń trzeba czekać cztery miesiące, ale na wersję standardowej tylko około miesiąca; czasem zresztą auto jest dostępne od ręki.

Jak mazda 6

Nim accord trafi w Polsce do salonu - jest obciążany 35-procentowym cłem. Natomiast cło na toyotę avensis jest zerowe. Od maja przyszłego roku cło na hondę spadnie do 10 procent. Trudno jednak przypuszczać, że wtedy accord mocno stanieje.
Przód, a także ogólna linia nadwozia hondy są podobne jak w mazdzie 6, zresztą doskonałego auta, ale kosztującego prawie 100 tys. zł. Trudno powiedzieć kto na kim się wzorował. Winne są zapewne komputery projektantów i ogólna moda.
Z przodu auta dominuje duża krata wlotu powietrza, płaskie soczewkowe reflektory i duże logo. Sylwetka jest dosyć niska, można powiedzieć, że sportowa. Współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi tylko 0,26.
Jeśli chodzi o wnętrze, to - przy rozstawie osi wynoszącym 267 cm - w środku miejsca wystarcza zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie. Jednak zarówno w toyocie avensis, jak i w passacie na tylnej kanapie pasażerowie czują się swobodniej. Wynika to z odmiennego charakteru pojazdów. Accord charakteryzuje się zacięciem sportowym, natomiast avensisa można nazwać ,,kanapą na kołach". Jeśli chodzi o pozostałe wymiary auta, to w porównaniu z poprzednim modelem długość accorda wzrosła aż o 70 mm, szerokość o 10 mm, a wysokość o 20 mm.
Deska rozdzielcza jest tradycyjna, ale ładna. Ładniejsza niż w vectrze czy mazdzie 6. Trójramienna kierownica, krótki drążek skrzyni biegów, konsola z wbudowanym radiem i klimatyzacją oraz podświetlane na czerwono zegary - to znaki charakterystyczne deski rozdzielczej.

Silniki i ceny

Honda nie rozpieszcza klientów silnikami. W ofercie są tylko dwa. Brak coraz popularniejszego diesla. Podstawowa jednostka o pojemności 2,0 litra ma moc 155 KM i moment obrotowy 190 Nm. Współpracuje z pięciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną o czterech przełożeniach. Ten silnik zaspokoi potrzeby ogromnej większości kierowców: auto osiąga setkę już w 9,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi około 220 km/h. Do dyspozycji pozostaje jeszcze silnik 2,4 litra o mocy 190 KM. Dzięki niemu auto osiąga setkę już w niecałe 8 sekund; prędkość maksymalna to 230 km/h.
Accord jest doskonale wyposażony - m. in. w ABS z EBD, cztery poduszki powietrzne, radio z CD, dwustrefową klimatyzację itp. Bagażnik ma pojemność 459 litrów. Zbiornik mieści 65 litrów paliwa.
Dodajmy, że niedawno accord był porównywany przez dziennikarzy "Auto Świata" z audi A4, które - zdaniem wielu Niemców - jest liderem segmentu D. Wyraźnie, bo aż 12 punktami, w skali 400-punktowej, wygrała honda. To dowodzi, iż honda accord jest bardzo interesującym autem. Rzecz jasna - dla osób dysponujących zasobnym portfelem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska