(mm/ip) (aip)
Koła należą do najbardziej obciążonych i nieustannie narażonych na uszkodzenia, a zarazem najważniejszych dla bezpieczeństwa elementów samochodu. Zobaczmy, jak powstają lekkie i wytrzymałe, aluminiowe felgi samochodów Lexus.
Fabryka BBS Japan Co. Ltd. mieści się w odległej o 250 kilometrów od Tokio miejscowości Takaoka – filia działającej od 1970 roku niemieckiej firmy BBS, wytwarzającej koła dla luksusowych aut kilku najsławniejszych marek świata.
Japoński zakład zajmuje powierzchnię 38520 merów kwadratowych i zatrudnia 300 pracowników, którzy produkują felgi przy użyciu najbardziej wyrafinowanych technologii.
Felgi ze stopów lekkich można wytwarzać na dwa sposoby – za pomocą odlewania lub obróbki plastycznej. Pierwsza metoda, używana przez większość producentów, jest łatwiejsza i tańsza. Druga, stosowana w Takaoka, pozwala uzyskać bardziej jednorodną strukturę metalu, dającą mu większą wytrzymałość. W efekcie wykonane tak elementy mogą być lżejsze i mocniejsze.