Jak uniknąć przeziębienia - kilka skutecznych sposobów

Oprac. (vp)Zaktualizowano 
DiGiTouch
Podczas zimy musimy zadbać nie tylko o ciepłą odzież, ale również poświęcić więcej uwagi spożywanym posiłkom. Dotyczy to w szczególności osób, które planują wyjazd na narty lub śnieżne spacery w górach.

Zimowa dieta rządzi się szczególnymi prawami z kilku powodów. Przeważnie, myśląc o tym, jakie jedzenie jest teraz wskazane, zależy nam na tym, aby nie przytyć. Nasze menu ma ogromny wpływ na zdrowie i odporność organizmu. Wszyscy powinni więc poznać kilka prostych i skutecznych sposobów na uniknięcie przeziębienia.

Co do picia zimą?

Nie ma chyba nic przyjemniejszego niż gorąca herbata, czekająca na nas w domu po kilku godzinach spędzonych na zewnątrz. Lepiej jednak zastąpić cukier miodem, który zawiera moc witamin oraz składników mineralnych. W miodzie znajduje się również rutyna, odpowiadająca za uszczelnianie naczyń krwionośnych, przez co stajemy się bardziej odporni na choroby.

Ponadto, warto pamiętać o sprawdzonych metodach babci, np. zażywanie czosnku w celu ochrony przed bakteriami. Najlepiej połknąć łyżeczkę drobno pokrojonego czosnku i zapić ciepłą herbatą, dzięki temu naturalna obrona organizmu staje się dużo mocniejsza. Ewentualnie zalecamy syrop z cebuli, który do spółki z czosnkiem nie smakuje zbyt atrakcyjnie, ale trudno o lepszą ochronę przed zarazkami.

Przemyślana dieta dobra dla zdrowia

Przytycie wcale nie powinno być naszym głównym zmartwieniem w trakcie zimowych mrozów. Grunt to jeść tak, aby nie dać się chorobie. Podstawą jest śniadanie z racji, że po długim śnie potrzebujemy zastrzyku glukozy.

Pierwszy dzienny posiłek powinien zaspokoić 25 proc. naszego zapotrzebowania w składniki odżywcze. Dobrze jest więc zjeść do syta, sięgając po źródła białka takie jak jogurty czy kefir (zawierają też priobotyki - kultury bakterii, chroniące przed infekcjami) oraz witamin - owoce, warzywa.

Dobrym pomysłem na śniadanie są płatki musli z mlekiem lub kanapki z pasztetem drobiowym urozmaicone sokiem pomarańczowym. To dlatego, że ostatnie czego potrzebujemy zimą to chemiczne dodatki w jedzeniu, lepiej więc zaopatrywać się w zdrowe produkty spożywcze.

Na liście żywności, która ma działania antywirusowe z pewnością znalazłaby się kasza jaglana. Pomaga ona na męczący kaszel, np. osuszając śluz zalegający na oskrzelach. Podobne właściwości ma gorący rosół z kury: od razu robi się po nim cieplej i kuruje nasze płuca.

W celu wzmocnienia organizmu w menu powinny znaleźć się też pomarańcze, brokuły, szpinak, truskawki, czarne porzeczki, kiwi - wszystko smaczne i uzbrajające nas w witaminę C.

Idealny prowiant na zimowe wakacje

Wbrew pozorom, opatulanie się kołdrą i siedzenie w czterech ścianach wcale nie jest metodą na uniknięcie przeziębienia. Przez to nasz organizm staje się mniej przygotowany na warunki obecne na zewnątrz, regularne spacery są więc wskazane. Rozumieją to na pewno miłośnicy nart, snowboardu i łyżew, którzy mimo wszystko powinni pamiętać o wskazówkach przytoczonych tu wcześniej.

Na fali sportowego entuzjazmu często zaniedbujemy kwestie żywieniowe. Tymczasem, wysiłek np. na stoku narciarskim wymaga ogromnej ilości energii, którą należy szybko uzupełnić, inaczej staniemy się podatni na choroby.

Nieco trudniej wygląda sytuacja podczas zagranicznego wypadu - takie wakacje to niesamowita, ale również kosztowna przygoda. Sięgamy wtedy po produkty wygodne do transportu, tanie i nie wymagające długiego przyrządzania.

Jeśli ktoś naprawdę nie potrafi zachować konsekwencji w doborze jedzenia, niech chociaż zadba o częstotliwość posiłków. Jedzenie 5-6 razy w ciągu dnia, co 2-3 godziny pozwala zachować równowagę cieplną naszego ciała, warto o tym pamiętać szczególnie podczas urlopowego wyjazdu. Nie ma też powodu by przesadnie podkręcać temperaturę w domu, ponieważ osłabia to nas, gdy już wyjdziemy na mróz.

Nieruchomości z Twojego regionu

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3