- Ten program będziemy aktualizować co roku. Jeśli pojawią się oszczędności, będziemy realizować remonty z listy rezerwowej - mówił w poniedziałek, 13 kwietnia w Gorzowie Paweł Tonder, zastępca dyrektora zarządu dróg wojewódzkich w Zielonej Górze. Na wyjazdowym posiedzeniu sejmiku województwa przedstawiał priorytetowe inwestycje drogowe na lata 2014 - 2020 w Lubuskiem. Co się do nich zalicza? W planie jest aż 35 inwestycji na drogach wojewódzkich. W tym jest 28 dróg, cztery obwodnice (w Drezdenku - II etap, Kosieczynie i Chlastawach, Trzcielu oraz tzw. mała obwodnica Rzepina) oraz trzy mosty (w Milsku, Skwierzynie i Przetocz-nicy). Na wszystko ma pójść 384,5 mln zł, a największą inwestycją ma być budowa mostu w Milsku. Pochłonie 110 mln zł. Dofinansowanie Regionalnego Programu Operacyjnego dla wszystkich inwestycji wynosi ok. 327 mln zł.
W ciągu najbliższych pięciu lat mają zostać też zrobione drogi związane z budową kompleksu wydobywczo-energetycznego Gubin - Brody. W związku z tym zmodernizowane zostaną odcinki: Gubin - Biecz, Lubsko - Brody, Żary - Lubsko, Trzebiel - Jasień.
Zmodernizowane mają zostać też drogi w pobliżu granic z Niemcami w Rzepinie, Gubinie i okolicach.
A co zostanie zrobione, jeśli uda się zaoszczędzić na przetargach? W planach jest trzeci etap budowy obwodnicy Drezdenka, budowa obwodnicy Nowego Kramska - dojazdu do portu lotniczego Zielona Góra, a także obwodnicy Żagania, Kożuchowa, Lubska, Sławy. Koszty tych inwestycji to, w większości, od 35 do 50 mln zł. Potrzeby są jednak duże. Na budowę samych tylko obwodnic trzeba byłoby przeznaczyć ok. 473 mln zł.
Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?