Musi zapewnić Ci właściwy hotel, dojazd, program imprezy… I wiele innych rzeczy, o których dokładnie dziś piszemy.
TO MUSISZ WIEDZIEĆ
Przed wyjazdem musisz znać:
1. cenę imprezy lub usługi turystycznej albo sposób, w jaki zostanie ustalona;
2. miejsce pobytu lub trasę imprezy;
3. rodzaj, klasę, kategorię lub opis środka transportu;
4. położenie, rodzaj i kategorię obiektu zakwaterowania (według przepisów kraju pobytu - hotelowa gwiazdka gwiazdce nierówna);
5. ilość i rodzaj posiłków;
6. program zwiedzania i atrakcji turystycznych;
7. kwotę lub procentowy udział zaliczki w cenie i termin zapłaty całości kwoty;
8. termin powiadomienia na piśmie o ewentualnym odwołaniu imprezy z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń - jeżeli jest od tego uzależniona;
9. podstawy prawne umowy i co z niej wynika;
JAKIE WYMAGANIA
Przed zawarciem umowy organizator musi poinformować cię też o:
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
Odpowiada za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie usługi:Organizator nie może zasłaniać się wymówką, że to hotel nie dopełnił obowiązków. Te kłopoty to jego problem, nie twój.
GDY ZMIENIA UMOWĘ
Czasami przed rozpoczęciem imprezy organizator musi zmienić istotne warunki umowy. Powinien niezwłocznie Cię o tym powiadomić. Masz wtedy prawo zadecydować, czy zgadzasz się na proponowane zmiany, czy rezygnujesz z umowy i żądasz zwrotu wszystkich wpłaconych pieniędzy.GDY NIE REALIZUJE POSTANOWIEŃ
Jeśli w czasie trwania danej imprezy organizator nie wykonuje przewidzianych w umowie usług (stanowiących istotną część programu), musi zaproponować zastępcze atrakcje. Na przykład zamiast wyprawy do piramid, wycieczkę do Aleksandrii. Taka zmiana nie może cię jednak więcej kosztować i być na podobnym poziomie. Jeśli jej jakość jest niższa, możesz żądać odpowiedniego obniżenia ceny imprezy.Z ŻYCIA WZIĘTE
Problem: Pani Ania podpisała umowę z biurem podróży. Dopiero potem ją przeczytała. I okazało się, że organizator nie bierze na siebie odpowiedzialności za niedogodności w hotelu. Brak ciepłej wody, zepsutą klimatyzację, nieczynny basen itd. Tłumacząc się, że hotel to niezależny wykonawca.
Rozwiązanie: Pani Ania nie ma, co się martwić. Takie niekorzystne zapisy w umowie są automatycznie nieważne, z mocy prawa. Za wszystkie usługi świadczone w ramach imprezy turystycznej (przejazd, noclegi, posiłki itp.) odpowiada wyłącznie organizator, u którego wykupiłeś wycieczkę. To właśnie u niego (najczęściej ma na miejscu swojego przedstawiciela, zwanego rezydentem) reklamujesz brak ciepłej wody, zepsutą klimatyzację czy nieczynny basen.
Katarzyna Borek
0 68 324 88 37
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?