Jesienią i zimą też można cieszyć się smakiem pomidora

(staw)
Ciepłą salsę można podawać z kopytkami, spaghetti lub z innego rodzaju kluskami
Ciepłą salsę można podawać z kopytkami, spaghetti lub z innego rodzaju kluskami Fot. Podravka
Kupowane teraz w sklepach pomidory nie mają już tych wartości odżywczych, smaku i aromatu co te z wczesnej jesieni i lata. Ale są jeszcze przetwory.

Już pora, aby wykorzystywać domowe przetwory lub kupować w sklepie całe pomidory bez skórki. Są też pokrojone w kostkę. Porcja kosztuje od dwóch do trzech złotych. Mają apetyczny wygląd, czerwoną barwę i intensywny aromat. Można ich używać do przyrządzania potraw kuchni włoskiej, meksykańskiej, greckiej, tureckiej, polskiej i … właściwie każdej innej. Jednak najczęściej stosowane są jako baza sosów do makaronów, lasagne, leczo, pizzy, czy drobnych przekąsek. Niektórzy wykorzystują je także jako składnik wybornej jajecznicy oraz sałatek. Gotowe pomidory mają też ten walor, że przyspieszają przygotowanie dań.
Niska wartość energetyczna takich potraw powinna zainteresować osoby dbające o linię. Pomidory są przede wszystkim bogatym źródłem błonnika i naturalnego przeciwutleniacza - likopenu. Ponadto, zawierają witaminę A, C i E, witaminy z grupy B oraz mikroelementy takie, jak żelazo, magnez, potas i wapń.

SALSA NA OSTRO

Składniki na cztery porcje: 800 g pomidorów całych bez skórki, dwie łyżki oliwy, 50 g cebuli, 1 ząbek czosnku, 1 łyżka posiekanej bazylii, 1 łyżka vegety pikantnej, 50 ml białego wina.

Przygotowanie: na oliwie podsmażyć posiekaną cebulę, dodać wyciśnięty czosnek, rozdrobnione pomidory i Vegetę pikantną. Dusić na wolnym ogniu 15 minut. Gotować, stopniowo dolewając wody, aż potrawa osiągnie pożądaną gęstość. Gotową salsę posypać świeżą bazylią. Ciepłą salsę można podawać z kopytkami, spaghetti lub z innego rodzaju kluskami. Dla końcowego efektu można zetrzeć parmezan i posypać po wierzchu. Podawać z winem.
Rada: niewykorzystaną ilość salsy można zamrozić.
Składniki odżywcze dla jednej porcji salsy na ostro: białko - 8,37 g, węglowodany - 44,28 g
błonnik - 9,35 g, tłuszcze - 7,99 g.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie