Budowa nowej autostrady A-2 trwa od lipca 2009 r. Inwestorem jest spółka Autostrada Wielkopolska. Koszt budowy ,,pod klucz'' wyniesie 1,6 mld euro, czyli kilometr kosztować będzie 12,2 mln euro.
Budowę podzielono na siedem odcinków, na pięciu z nich roboty są już w różnym stopniu zaawansowane, postawiono m.in. 35 mostów i wiaduktów. Wykonawcą jest konsorcjum firm drogowych Strabag - Kirchner.
Nawierzchnia będzie betonowa, co oznacza większy koszt budowy, ale też większą trwałość jezdni i mniejsze wydatki na jej utrzymanie. Jeszcze jesienią ub.r. powstał trzykilometrowy, testowy odcinek autostrady. Będzie płatna, a opłaty za przejechane kilometry pobierane będą na węzłach zjazdowo-wjazdowych. Tylko przy wyjeździe z kraju przed Świeckiem, płacić się będzie na bramce na autostradzie. Na lubuską A-2 wjechać i zjechać będzie można w Nowym Tomyślu, Trzcielu, Jordanowie, Torzymiu, Rzepinie i Świecku.
- Zima nie przeszkodziła nam w budowie. Tylko przy ponad 20-stopniowych mrozach przerwać musieliśmy betonowanie wiaduktów i przepustów dla zwierząt. Gdy tylko stopnieją śniegi, rozpoczniemy roboty ziemne na odcinku, na który dziś dostaliśmy pozwolenia - powiedział Andrzej Patalas, prezes spółki AW. Jak zapowiedział, oddanie do ruchu nowej autostrady zaplanowano na listopad 2011 r., a oficjalne otwarcie odbędzie się w maju 2012 r.
Czytaj też:
Pojedziemy po betonowej autostradzie
Ruszyła budowa autostrady A2 na trasie Świecko - Nowy Tomyśl
Droga ekspresowa S3 dopiero za trzy lata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?