W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka - tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Sprawdź, jakie masz wtedy prawa.
Czytaj również: Znaki zodiaku, które będą miały nieudane wakacje
WIDEO: Mateusz Gessler o „Kuchennych rewolucjach”: To się mocno podoba. Madzia ma ogromną osobowość, jest królową gastronomiczną w telewizji
źródło: przeambitni.pl/x-news
Reklamacja
W ramach reklamacji możesz domagać się np. obniżenia ceny lub wymiany dania. Pamiętaj jednak, że nie dotyczy to subiektywnych wrażeń, czyli że nie możesz złożyć reklamacji tylko dlatego, że obiad ci nie smakował!
Pełna informacja o potrawie
Przed zamówieniem posiłku powinieneś wiedzieć, co zamawiasz. W menu lub cenniku musi być podany pełny skład dania, w tym składniki alergenne. Nie może być tak, że musisz o te informacje dopytywać kelnera
Pełna informacja o cenie
Jeśli w karcie podana jest cena np. za 100 g mięsa lub ryby, to przed złożeniem zamówienia powinieneś dostać choćby przybliżoną informację o ich wielkości.
Pamiętaj, danie ma być ważone już po usmażeniu lub upieczeniu, a nie przed obróbką, kiedy jest cięższe.