Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kamień węgielny i gazeta pod nową zajezdnię

Anna Białęcka
Kamień węgielny i gazeta pod nową zajezdnięTak będzie wyglądała nowa zajezdnia.
Kamień węgielny i gazeta pod nową zajezdnięTak będzie wyglądała nowa zajezdnia. arch. KM
Już za kilka dni ruszy budowa nowej zajezdni autobusowej Komunikacji Miejskiej w Głogowie. Kamień węgielny pod nowy obiekt zostanie wmurowany 19 listopada. Trafi tam także tuba pamiątkowa, w które znajdzie się między innymi wydanie "Gazety Lubuskiej” z tego dnia.

Miejska spółka ma gotowy projekt nowej bazy już od 2010 roku. - Przygotowaliśmy go, by wziąć w konkursie o środki unijne - mówi prezes KM Robert Grodecki. - Nie udało się. Rok później znów próbowaliśmy, także nasz projekt nie zakwalifikował się. Stąd decyzja, by spróbować wybudować nową bazę z własnych środków i kredytu.

Wysokość kredytu jest niebagatelna, to 16 mln zł. W takiej sytuacji spółka musi mieć wierzytelnego poręczyciela. Będzie nim gmina miejska. Władze miasta liczą na to, że Komunikacji Miejskiej uda się spłacać kredyt samodzielnie. Po podjęciu decyzji o budowie, prezydent Jan Zubowski, zapewniał, że nowa inwestycja nie powinna pociągnąć za sobą konieczności podwyższenia cen biletów

Jednym z powodów budowy nowej zajezdni jest usytuowanie jej na mniejszym gruncie, co spowoduje, ze koszty utrzymanie będą niższe. Będzie on prawie czterokrotnie mniejszy, powierzchnia bazy wynosiła będzie 1,29 ha, powierzchnia zabudowy 1.482,45 mkw. Kiedy zakończą się prace budowlane, 5,5 ha ziemi należącej do spółki zostanie wystawione na sprzedaż. - To atrakcyjna działka - przekonuje prezes. - Ma kształt niemal kwadratu, jest do niej dobry dojazd.

Zajezdnia wybudowana zostanie w nowoczesnej energooszczędnej technologii, co obniży koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa, poprawi warunki pracy, a także wpłynie na ochronę środowiska. Projekt budowlany nowej zajezdni obejmuje: budynek dyspozytorsko-administracyjny, budynek stacji obsługi autobusów z myjnią autobusową i stanowiskami napraw, budynek stacji paliw z wiatą, drogę dojazdową z 37 miejscami postojowymi, drogi wewnętrzne z placami manewrowymi i plac postojowy dla 42 autobusów.

- Nowoczesna myjnia autobusowa przyczyni się do znaczącego zmniejszenia zużycia wody, a stacja paliw spełniała będzie wymagane warunki techniczne zabezpieczenia zbiorników przed przenikaniem produktów naftowych do gruntu- wyjaśnia prezes miejskiej spółki Robert Grodecki. - Zajezdnia będzie kompleksową jednostką obsługującą transport miejski na obszarze Głogowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska