Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Karta zamiast kluczyka

CZESŁAW WACHNIK
Renault Megane II
Renault Megane II PAWEŁ JANCZARUK
Od kilku dni w salonach Renault można zamawiać najnowsze megane II w cenie od 47.500 zł. Samochód ten testowaliśmy podczas ostatniego weekendu.

Megane II szokuje bardzo oryginalnym (złośliwi mówią: udziwnionym) tyłem. Ale jest to normalny, atrakcyjny i bardzo komfortowy samochód. Auto do testowania udostępniła nam firma Dako, diler Renault w Gorzowie Wlkp.

Karta zamiast kluczyka

Przód megane II jest niemal bliźniaczo podobny do większej laguny, natomiast tył został niemal żywcem przejęty z luksusowego vel satisa. I właśnie ten tył, a dokładnie - kufer, budzi największe emocje. Nam jednak spowszedniał już po trzech dniach.
Oglądane z boku megane wygląda jak przyczajony kot. Renault zrezygnował z obecnie panującej mody i nie "wyciągnął" swojego auta do góry. Dlatego megane II jest zgrabne i ładne.
Wnętrze samochodu jest niemal tradycyjne. Kierowca ma przed sobą dwubarwną tablicę rozdzielczą, wykonaną z dobrych materiałów. Cieszy ogromna liczba schowków, które mają aż 44 litry pojemności. Szokować może tylko rączka hamulca (jak w samolocie) oraz sposób uruchamiania auta.
Megane II zapalamy poprzez włożenie specjalnej karty, jednoczesne wciśnięcie pedału hamulca i sprzęgła oraz naciśnięciu przycisku "start". W czasie jazdy kartę możemy wyjąć, ale trzeba ją włożyć ponownie, by wyłączyć silnik.
Jeśli chodzi o pojemność wnętrza, to megane II nie jest rekordzistą. Miejsca mamy dokładnie tyle, ile oferują inne nowoczesne kompakty. Jednak na tylnej kanapie powinny podróżować raczej dwie, a nie trzy osoby. Fotele są wygodne, regulowane w kilku poziomach. Regulowane jest też położenie doskonale wyprofilowanej kierownicy.

Dobrze trzyma się drogi

Największym atutem megane II jest wysoki komfort jazdy oraz doskonale zestrojone zawieszenie. Nawet przy prędkościach około 150 km/godz. w aucie jest bardzo cicho. Ciszej, niż w niektórych autach segmentu D.
Zawieszenie megane II - to udany kompromis między komfortem jazdy a pewnością prowadzenia. Jest bardziej twarde niż w dotychczasowym modelu, ale dzięki temu auto doskonale trzyma się drogi, na zakrętach jest wręcz do niej przylepione, a pokonywanie nawet sporych nierówności, jest niewyczuwalne.
Megane II najbliżej do alfy romeo 147. Także pod względem pojemności wnętrza.

Silniki do wyboru

Samochód, którym dysponowaliśmy, miał silnik 1,6 litra o mocy 115 KM. Silnik ten umożliwia jazdę nawet z prędkością 190 km/godz., a setkę auto osiąga po 10,9 sekundy. Powinny być z niego zadowolone nawet osoby lubiące szybką i dynamiczną jazdę.
W ofercie są jeszcze modele z silnikami 1,4 litra o mocy 98 KM oraz 2,0 litra o mocy 136 KM, a także z dieslami: 1,5 litra o mocy 80 KM i 1,9 litra o mocy 120 KM.
W sumie megane II - to auto dobrze zrobione, bezpieczne i zapewniające wysoki komfort jazdy. A przy tym oferowane w rozsądnej cenie. Dlatego przyszły rok może należeć do najnowszego renaulta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska