Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kaskat - Lubuski Lider Biznesu 2012

(mz)
Kaskat - Lubuski Lider Biznesu 2012- W 2011 sprzedaliśmy 6 tys. ton sproszkowanych produktów mlecznych. A w tym roku powinno być jeszcze lepiej - zapowiadają prezes Andrzej Kłok (z prawej) i dyrektor Stanisław Franczak.
Kaskat - Lubuski Lider Biznesu 2012- W 2011 sprzedaliśmy 6 tys. ton sproszkowanych produktów mlecznych. A w tym roku powinno być jeszcze lepiej - zapowiadają prezes Andrzej Kłok (z prawej) i dyrektor Stanisław Franczak. Małgorzata Ziętek
Firma Kaskat zajęła 3. miejsce w konkursie Lubuski Lider Biznesu w kategorii małych przedsiębiorstw.

Siedziba mlecznego potentata spółki Kaskat mieści się przy ul. Husarskiej w Gorzowie, ale interesy prowadzi za granicą. Jego partnerami biznesowymi są bowiem firmy z Europy oraz tak odległych zakątków świata jak Argentyna, Korea czy Stany Zjednoczone.

Funkcjonująca od 1997 spółka zajmuje się obrotem sproszkowanych produktów mlecznych wytwarzanych w swoim zakładzie w Gorzowie, ale przede wszystkim pochodzących od uznanych zagranicznych producentów. Głównymi odbiorcami są kraje byłego Związku Radzieckiego, Azji, Afryki oraz Ameryki Północnej i Południowej. W Gorzowie przy zautomatyzowanej produkcji mieszanki mlecznej i kazeinianów pracują cztery osoby.

Główny trzon 16-osobowej załogi stanowią jednak wysokiej klasy handlowcy. Prezes zarządu Andrzej Kłok oraz dyrektor Stanisław Franczak podkreślają, że to oni są największym skarbem Kaskatu. - To kompetentni, odpowiedni i mobilni specjaliści, którzy stale dokształcają się i są mistrzami w swoim fachu. Zresztą nie może być inaczej skoro mottem firmy jest zasada: ,,Powiedz co zrobisz. I zrób co powiedziałeś” - mówią szefowie.

Choć krąg odbiorców jest już ogromny, to jednak Kaskat cały czas pracuje nad poszerzaniem rynku zbytu oraz asortymentu dystrybuowanych produktów. W tym roku przy współpracy z białoruskim zakładem spółka wprowadziła do swojego handlowego pakietu serwatkę demineralizowaną. - Ten używany do wszelakiej maści mieszanek dla dzieci produkt bardzo dobrze sprzedaje się w Chinach i Korei - dodaje dyrektor Franczak.

Za swoją działalność spółka Kaskat była wielokrotnie nagradzana. Systematycznie uczestniczy też w najważniejszych międzynarodowych targach branżowych takich jak Anuga w Kolonii czy Sial w Paryżu.

Rocznie gorzowski Kaskat sprzedaje ok. 6 tys. ton sproszkowanych produktów mlecznych. A jak twierdzi dyrektor Franczak markę swoją spółka buduje przede wszystkim poprzez rzetelne wywiązywanie się z zawartych kontraktów: - By tak było, trzeba jednak właściwie czytać rynek. Bo w tej branży chodzi o to, by przewidzieć, co może się wydarzyć.

 

Stanisław Franczak, dyrektor firmy Kaskat:
- W czasach kryzysu kluczem do odniesienia sukcesu jest przede wszystkim ciężka praca. Ważna jest również umiejętność odpowiedniego wyznaczania priorytetów. A także bardzo rzetelne podejście do konkurencji. Dewizą moją i całej firmy jest również to, by każde niepowodzenie przekuć w sukces. Bez względu na kryzys siłą takiej firmy jak nasza jest jednak stabilny i profesjonalny dział handlowy. Bo to przecież od niego zależy zysk oraz to, jak jesteśmy postrzegani przez naszych partnerów biznesowych i odbiorców.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska