Keiper inwestuje w nową technologię

Krzysztof Fedorowicz 0 68 324 88 19 [email protected]
Nad uruchomieniem nowej linii produkcyjnej czuwa zespól pod kierownictwem Krzysztofa Dziembowskiego (drugi z lewej). Na zdjęciu także Marek Kłudka, Adam Gajdecki, Radoslaw Rataj, Daniel Sienkiewicz, Sebastian Brejwo (fot. Krzysztof Kubasiewicz)
Nad uruchomieniem nowej linii produkcyjnej czuwa zespól pod kierownictwem Krzysztofa Dziembowskiego (drugi z lewej). Na zdjęciu także Marek Kłudka, Adam Gajdecki, Radoslaw Rataj, Daniel Sienkiewicz, Sebastian Brejwo (fot. Krzysztof Kubasiewicz)
Udostępnij:
W jednej z czterech hal świebodzińskiego Keipera stanęło sześć specjalnych robotów, każdy o wymiarach 5 na 6 metrów.

Pracownicy na specjalnym, obrotowym stole przygotowują elementy do spawania.

- Uruchamiamy nową linię produkcyjną siedzeń dla Volkswagena Sharana - informuje Krzysztof Dziembowski, kierownik projektu. - Produkcja będzie realizowana między innymi poprzez spawanie laserowe, co jest nowością i wiąże się z wdrożeniem nowej technologii w naszym zakładzie.

Spawanie laserowe jest efektywne, a elementy wykonane w tej technologii charakteryzują się wyższa jakością - tłumaczą fachowcy.

Na takim stole widzimy dwa oparcia foteli samochodowych. - Robot na każdym z nich wykona około 200 spawów, zrobi to w około dwie minuty i na dodatek bardzo precyzyjnie - tłumaczy Sebastian Brejwo. - I co bardzo ważne, takie spawanie gwarantuje sztywność konstrukcji.

A w Sharanie producent będzie montował od pięciu do siedmiu foteli. - Muszą być łatwe w składaniu, montażu i demontażu - wylicza Dziembowski. - Tak by tym autem, w razie potrzeby, można było przewieźć większy bagaż.

Mimo że Sharan będzie wytwarzany w Portugalii, to jako miejsce produkcji siedzeń został wybrany zakład Keiper Polska.

- To świadczy o tym, że kontrahent ma do nas zaufanie. Jesteśmy zespołem zgranym i bardzo dobrze zorganizowanym. W firmie nie ma dziś miejsca na improwizację. Wszystkie działania są szczegółowo planowane - stwierdza Dziembowski, która każdego ranka spotyka się ze swoim zespołem.

Czytaj też: Nowosolskie zagłębie motoryzacyjne: Kryzys jest, a zamówienia... rosną

Przypomnijmy, że świebodziński zakład Keipera powstał w 1999 roku. Specjalizuje się w produkcji foteli i komponentów do siedzeń samochodowych, takich jak uchwyty i dzwignie regulujących oparcie czy też prowadnice foteli. Firma ma podpisane wieloletnie umowy z grupą Volkswagena czy Land Roverem.

Załoga cieszy się, że firmie udaje się przetrwać kryzys. A przypomnijmy, że pół roku temu tydzień pracy skrócono w Keiperze do czterech dni. Dzięki porozumieniu kierownictwa zakładu ze związkami zawodowymi nie doszło do zwolnień grupowych, a przecież właśnie ta firma jest największym pracodawcą w Świebodzinie, zatrudnia około 800 osób.

Dziś Keiper poszukuje nowych pracowników. - Produkcja idzie pełną para, pracy jest bardzo dużo - przyznają pracownicy.

 

czytaj też: Bezrobocie w Polsce poniżej średniej unijnej

 

Zakupy róbmy racjonalnie a nie emocjonalnie KOMENTARZ

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie