Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kierowcy skarżą się na zbyt długi remont mostu pod Drzecinem. Na drodze do Kostrzyna tworzą się korki

Wojciech Obremski, 95 758 07 61 [email protected]
Mostek na drodze między Kostrzynem a Słubicami ma być wyremontowany z końcem czerwca.
Mostek na drodze między Kostrzynem a Słubicami ma być wyremontowany z końcem czerwca. Wojciech Obremski
- Kiedy mniej więcej trzy tygodnie temu jechałem ze Słubic do Kostrzyna zobaczyłem, że na przerzuconym nad Kanałem Czerwonym mostku niedaleko Drzecina zaczęli remont. Pomyślałem, że ok, niech remontują, skoro muszą. Nie wiedziałem tylko, że będzie to trwało i trwało! Końca prac wciąż nie widać, a wprowadzony na czas remontu ruch wahadłowy powoduje, że na szosie tworzą się niezłe korki, zwłaszcza po południu - opowiada nam pan Tomasz, kierowca ze Słubic.

Dodaje, że spędził kilka lat na Zachodzie, dzięki czemu wie, jak tam radzą sobie z podobnymi remontami. - Z takim małym mostkiem poradziliby sobie w tydzień. A tu? Szkoda gadać - macha ręką kierowca. Twierdzi też, że na placu budowy raz ktoś jest, a raz nie. - Dlatego nie dziwię się, że tak to wygląda - dodaje.

Podobnego zdania jest pan Mariusz, przedstawiciel handlowy z Kostrzyna, który z racji swego zawodu drogę między dwoma miastami pokonuje dość często. - Najgorsze jest to wahadło... Trzeba swoje odstać. A kiedy pod wieczór wracam do Kostrzyna, na budowie nikogo już nie ma. Ale światła nadal pracują, więc zatory tworzą się nawet po fajrancie robotników - mówi nam kostrzynianin.

- Panie, ten mostek ma na oko 60 lat, już dawno potrzebował remontu - mówi nam spotkany na budowie robotnik z głogowskiej firmy, która remontuje przeprawę (gdy byliśmy tam wczoraj o 9.00, prace trwały w najlepsze - red.). Nie wie on niestety, kiedy wraz z kolegami skończy remont. Wie natomiast, że gdy to się stanie, trzeba będzie się wziąć za... drugi pas jezdni, więc dla kierowców drogowy horror zacznie się raz jeszcze.
- Na razie prace idą zgodnie z planem, a cały most ma być wyremontowany z końcem czerwca. Trwało by to dużo krócej, gdybyśmy mogli prowadzić prace na obu pasach naraz. Ale samochody muszą jakoś jeździć - tłumaczy Anna Jakubowska z zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. Na pytanie, dlaczego plac budowy czasami świeci pustkami, A. Jakubowska odpowiada, iż jest to spowodowane tzw. przerwami technologicznymi. - Kiedy np. schnie beton i nie można pracować - wyjaśnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska