Być może zapory nie podnosiły się nawet dłużej, jednak Czytelnicy, którzy poinformowali nas o zdarzeniu, po tym czasie stracili cierpliwość i sforsowali tory inną trasą.
Systemy nie odnotowały aawarii
Polskie Linie Kolejowe, które o zdarzeniu dowiedziały się od nas, będą badały sprawę w środę, 18 sierpnia.
Nasze systemy nie zanotowały żadnej awarii. Trudno powiedzieć, czy mieliśmy do czynienia z awarią, czy zawiódł człowiek obsługujący rogatki. Sprawę na pewno wyjaśnimy - - powiedział nam Bartosz Pietrzykowski z Zespołu Prasowego PLK S.A.
Na każdym przejeździe są ważne naklejki. To trzeba wiedzieć!
Jak się jednak okazuje, będąc w takiej sytuacji, możemy sobie pomóc sami. - Na każdym przejściu z zaporami, na mechanizmach podnoszących rogatki są umieszczone żółte naklejki. Jeśli nie ma zapór, to są one umieszczone na sygnalizacji świetlnej albo na krzyżach św. Andrzeja - tłumaczy Pietrzykowski. Znajdują się na nich trzy numery. Pierwszy, to numer identyfikujący (co do metra) dane miejsce. Drugi to telefon alarmowy 112. A trzeci to numer kontaktowy do odpowiedniego dyspozytora. W sytuacji takiej jak ta ze Świebodzina, należy skorzystać z tego trzeciego numeru.
Można wdrożyć procedury alarmowe
W sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu należy skorzystać z numeru alarmowego, a wtedy wdrażane są procedury bezpieczeństwa. Jeśli na przykład rogatki nie zamkną się przed przejazdem pociągu, to mając taką informację, dyspozytor kontaktuje się z maszynistami i wszystkie składy przejeżdżając przez to miejsce, muszą zwolnić do 20 km/h oraz wydawać ostrzegawcze sygnały dźwiękowe. Jeśli ktoś utknie między rogatkami, cały ruch zostaje wstrzymany, aż do usunięcia zagrożenia.
Wideo: Śmiertelny wypadek w Krzycku Wielkim koło Leszna. Samochód zderzył się w szynobusem
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?