Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klasyczna linia

MAREK BIAŁOWĄS
Kokpit C5 przypomina auta wyższego segmentu np. peugeota 607
Kokpit C5 przypomina auta wyższego segmentu np. peugeota 607 TOMASZ GAWAŁKIEWICZ
C5 zastąpił na rynku jednocześnie dwa modele: XM i xantię. To auto średniej klasy, jednak z powodzeniem może się mierzyć z droższymi, luksusowymi limuzynami.

Citroen konkuruje na rynku z fordem mondeo, renaultem laguną, nissanem primerą czy volkswagenem passatem. Pod względem wymiarów zewnętrznych nowy citroen plasuje się na granicy segmentu najwyższej klasy aut. Daje też porównywalny do luksusowych limuzyn komfort jazdy. W dużej mierze jest to zasługa nowego hydropneumatycznego zawieszenia, które automatycznie dopasowuje wysokość samochodu do prędkości jazdy.

Klasyczna linia

W C5 trudno znaleźć przejawy awangardy, do której przyzwyczajeni są klienci francuskiego producenta. Auto nie szokuje futurystycznym wyglądem. Przód C5 jest podobny do xsary picasso. Zwłaszcza skośne reflektory i atrapa z dużym chromowanym znakiem firmowym. Tył C5 to niczym nie wyróżniająca się bryła o pionowych kloszach lamp i szerokim zderzaku.
Klasę samochodu lepiej docenić siadając w jego wnętrzu. Auto sprawia wrażenie bardzo obszernego. Jest wyjątkowo wysoki (1,48 m). Dzięki temu kierowca zachowuje sporą przestrzeń nad głową. Dużo miejsca jest też dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Płaska płyta podłogowa zapewnia przestrzeń dla nóg. Dodajmy jeszcze bagażnik o pojemności 450 litrów.

Przyjemna jazda

Citroen proponuje całą gamę nowoczesnych silników: dwa diesle i cztery benzynowe. W testowanym przez reportera ,,GL'' aucie był dwulitrowy motor o mocy 143 KM. Jednostka ta zapewnia możliwość dynamicznej jazdy. Dobrze zgrana z silnikiem i elastyczna skrzynia biegów sprawia, że prowadzenie C5 jest przyjemnością. Duży komfort zapewnia też hydropneumatyczne zawieszenie, które reguluje wysokość samochodu w zależności od prędkości. Przy zniszczonej nawierzchni, citroen może urosnąć o 13 mm. Dodatkowo kierowca ma możliwość wyboru między komfortowym a sportowym stylem jazdy. Pojazd perfekcyjnie trzyma się drogi, nawet przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością. Na dodatek producent zapewnia, że zawieszenie to nie wymaga żadnego serwisu przez 5 lat lub 200 tys. km.

Wysokie bezpieczeństwo

Imponujące jest wyposażenie samochodu. Obejmuje ono m.in. system ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania i systemem awaryjnego hamowania, klimatyzację, automatyczne wycieraczki, automatycznie włączanie świateł o zmroku, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Wszystkie przyciski do ich obsługi są dobrze rozmieszczone na eleganckiej desce rozdzielczej.
Konstruktorzy bardzo dużo uwagi poświęcili zapewnieniu bezpieczeństwa podróżnym. Wzmocniona konstrukcja auta, kontrolowane strefy zgniotu, 6 poduszek powietrznych, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa - to podstawowe elementy, które zapewniają czołowe miejsce w tej klasie pojazdów.C5 ma dużą szansę na rynkowy sukces. Zwłaszcza wśród zwolenników tradycyjnej linii stylizacyjnej i solidnego wykonania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska