1/4
"Latający Ślązak" należał wtedy do najszybszych pociągów na...
fot. Wikipedia

"Latający Ślązak" należał wtedy do najszybszych pociągów na świecie. Z berlińskiej stacji ZOO do Bytomia owym ekspresem jechało się... cztery godziny i 40 minut!

2/4
Po drodze, po opuszczeniu Berlina, pociąg zatrzymywał się...
fot. nasze miasto wrocław

Po drodze, po opuszczeniu Berlina, pociąg zatrzymywał się jedynie na stacjach: Wrocław, Opole, Kędzierzyn-Koźle i Gliwice. Pociąg składał się z wagonów 2 i 3 klasy i skromnego bufetu.

3/4
W Lubsku, Brzegu i Oławie nie stawał - z racji krzywizny...
fot. Gazeta Wrocławska

W Lubsku, Brzegu i Oławie nie stawał - z racji krzywizny torów w peronach zwalniał w Brzegu do 80 km/h, zaś w Oławie do 100 km/h.

4/4
Ostatni raz pociąg wyjechał na tory 21 sierpnia 1939....
fot. NTO

Ostatni raz pociąg wyjechał na tory 21 sierpnia 1939. Później wszystkie wagony motorowe zostały zajęte przez armię.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Przejdź na i.pl

Polecamy

Elektryczna Dacia Spring. Znamy ceny nowości!

Elektryczna Dacia Spring. Znamy ceny nowości!

Czy sukces w pierwszej turze daje zwycięstwo w drugiej? To mówią statystyki

Czy sukces w pierwszej turze daje zwycięstwo w drugiej? To mówią statystyki

Łukasz Koszarek: Miejsce Zastalu jest w elicie. Życzę Zielonej Górze jak najlepiej

Łukasz Koszarek: Miejsce Zastalu jest w elicie. Życzę Zielonej Górze jak najlepiej

Zobacz również

Elektryczna Dacia Spring. Znamy ceny nowości!

Elektryczna Dacia Spring. Znamy ceny nowości!

Gorzowska Nadwarciańska Dycha będzie w tym roku 16 czerwca

Gorzowska Nadwarciańska Dycha będzie w tym roku 16 czerwca