Kolejne fabryki w Nowej Soli jeszcze w tym roku

Jakub Nowak
Kolejne fabryki w Nowej Soli jeszcze w tym rokuTak ma prezentować się nowa hala zakładu IdeaPro na południu.
Kolejne fabryki w Nowej Soli jeszcze w tym rokuTak ma prezentować się nowa hala zakładu IdeaPro na południu. Mat. inwestora
Jeszcze w tym roku w południowej strefie ekonomicznej w Nowej Soli rozpocznie się budowa nowej fabryki firmy IdeaPro. Prezydent zapowiada też dalsze inwestycje.

- Gdy zaczynaliśmy było nas czterech. Obecnie zatrudniamy 33 osoby - opowiada Piotr Rudy, szef nowosolskiej firmy IdeaPro, która jeszcze w tym roku planuje poważną inwestycję w południowej strefie ekonomicznej. Chodzi o budowę nowego zakładu o powierzchni ok. czterech tysięcy metrów kwadratowych na powierzchni 2,5 hektara. - Docelowo pomieści 120 osób, będzie jednak możliwość rozbudowy - zaznacza.

Przypomnijmy: dziś firma mieści się w nowosolskim Parku Naukowo-Technologicznym „Interior”.

Łukasz Rut, dyrektor ds. promocji „Interioru”, nie ukrywa, że sukces ich rezydenta to duży powód do dumy. - To bodaj, obok skutecznego wspierania start-up, nasz największy sukces - zaznacza. Dlaczego? - Bo „inkubowaliśmy” tę firmę od pierwszego dnia jej funkcjonowania. Najpierw przekształciliśmy jedną z sal konferencyjnych w ich biuro, bo nie było miejsca dla kolejnego rezydenta w parku. Później zaproponowaliśmy udział w projekcie współpracy nauki i biznesu Akcelerator Innowacji. Następnie prowadziliśmy wspólnie badania wykorzystując laboratorium metrologiczne. Przeprowadziliśmy też w firmie audyt technologiczny i wspieraliśmy w skutecznym wdrożeniu innowacji procesowej w ramach projektu Voucher na innowacje. A na końcu, jako ukoronowanie naszej współpracy, założyliśmy wspólną spółkę Hard Metal, która prowadzi prace badawczo-rozwojowe w dziedzinie utwardzania metalu pracującego w krytycznie trudnych warunkach - opowiada Ł. Rut.

Prezydent Nowej Soli, Wadim Tyszkiewicz również nie ukrywa zadowolenia.

- Przykład IdeiPro to miód na moje serce. To idealny model do naśladowania, który udowadnia ponadto, że w Interiorze można rozwinąć skrzydła - mówi. Jak też zaznacza, to jeszcze nie koniec dobrych wiadomości. - Myślę, że  niedługo będziemy mogli zdradzić więcej odnośnie kolejnej firmy, która planuje zbudować fabrykę na południu. Obecnie prowadzimy rozmowy - informuje W. Tyszkiewicz.

Materiał sponsorowany. Za zakupy zapłać telefonem lub zegarkiem

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
patryjota

jak to kto? tyszkiewicza rodzina i kolesie z nowoczesnej i kodu w koncu to bedzie zaklad ktory powstal powstanie mimo że pis rozwala system. wiec tyszkiewicz znajdzie ludzi za 1250zl netto i bedzie bajdurzył w mediach jaki to on jest ojceic opatrznosci a PiS to coś złego. niech walczy a bedzie w takim samym miejscu jak teraz znajduje sie po

K
Kajko

Brawo p. Tyskiewicz za to, ze Nowa Sol moze byc przykladem w regionie na to ze mozna. Jak zwykle znajda sie osoby ktorym zawsze wszystko jest na nie, aczkolwiek trzeba ten lament wpuscic jednym a wypuscic drugim uchem. Jak by ziemia ugore lezala to by na pana hejt lecial z kazdej strony, ale jak juz komus sie cos uda to zawisc niesamowita. 

dla wyjasnienia nie jestem zwolennikiem zadnej partii politycznej w polsce i poprostu wpieram ludzi gospodarnych i z mozgiem. Mam nadzieje ze  iedys bedzie normalnie.

Pozdrawiam 

K
Kajko

Brawo p. Tyskiewicz za to, ze Nowa Sol moze byc przykladem w regionie na to ze mozna. Jak zwykle znajda sie osoby ktorym zawsze wszystko jest na nie, aczkolwiek trzeba ten lament wpuscic jednym a wypuscic drugim uchem. Jak by ziemia ugore lezala to by na pana hejt lecial z kazdej strony, ale jak juz komus sie cos uda to zawisc niesamowita. 

dla wyjasnienia nie jestem zwolennikiem zadnej partii politycznej w polsce i poprostu wpieram ludzi gospodarnych i z mozgiem. Mam nadzieje ze  iedys bedzie normalnie.

Pozdrawiam 

W
Wac

Jak będą firmy będzie konkurencja będą lepsze wynagrodzenia tak działa gospodarka wolnorynkowej trzeba się cieszyć a nie narzekac. Przez takich lamenciarzy którzy płaczą a nic nie robią PiS dochodzi do władzy i rozwala panstwo

 

k
kriss

Ja mam tylko pytanie ktto tam bedzie pracował??????? jak obecnie na strefach prezesi, wyzyskiwacze ludzi nie maja rąk do pracy?? powod banalny zmowa placowa i smieciowe wynagrodzenie hahaahah

 

c
cm

No jasne, wszyscy wiemy z "fejsa", że szlachta nie pracuje. Trzeba było Krzysiu nie rzucać w szkołę kamieniami.

k
kriss

Ja mam tylko pytanie ktto tam bedzie pracował??????? jak obecnie na strefach prezesi, wyzyskiwacze ludzi nie maja rąk do pracy?? powod banalny zmowa placowa i smieciowe wynagrodzenie hahaahah

c
czytelniq

Język, którym się posługujesz wskazuje na to, że masz podobnie niski poziom wiedzy na temat tego, w jaki sposób zapadają decyzje o lokowaniu inwestycji. Nie dzieje się to z dnia na dzień, a trwa miesiącami jak czasem nie dłużej. A samorządy jeśli chodzi o instrumenty wsparcia są w tym względzie autonomiczne, ewentualnie mogą pozyskać środki UE na uzbrojenie terenów przemysłowych lub wnioskować o objęcie ich statusem SSE. Także cudu inwestycyjnego proszę z całym szacunkiem rządzącym krajem nie przyPiSywać. Raczej należałoby pogonić nowy zarząd K-SSSE (właśnie z nadania PiS) w kwestii przyspieszenia procedur objęcia Strefy Południe swoimi ulgami, bo zabiera się do tego dość ostrożnie. W tym przypadku kolejne miejsca pracy, jakiekolwiek by one nie były (bo zaraz odezwą się przeciwnicy zachodnich obozów pracy za psie pieniądze), nie mogą być uzależnione od sympatii i antypatii politycznych. Tym bardziej, że czas działa na naszą niekorzyść.

k
kriss

Ja mam tylko pytanie ktto tam bedzie pracował??????? jak obecnie na strefach prezesi, wyzyskiwacze ludzi nie maja rąk do pracy?? powod banalny zmowa placowa i smieciowe wynagrodzenie hahaahah

 

p
patryjota

bzdury opowiadasz nie przeczytalem wszystkiego co tam napisales z tego wzgledu ze moj wpis byl sarkazmem pod adresem tyszkiewicza i jego podobnym do pisu . widocznie masz krotka pamiec i nie pamietasz jego lamentowania jegon i calej nowoczesnej po i lewicy z kodem na cxzele/. dam ci rade biznes zawsze sie kreci nie zaleznie od polityki rzadow.czy rantingow bankowych. to tyle eurodyto

p
patryjota

ale jak to jkie fabryki skad? przeciesz rządzi PiS a pan tyszkiewicz burmistrz soli plakal nie dawno ze przez PiS nic juz nie bedzie w soli a moze teraz zmenil zdanie i powie ze to dzieki polityce pis  w soli powstaja nowe zaklady/ panie tyszkiewicz panu i calej nowoczesnej w tej chwili nosy powinny urosnac . wstyd

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3