Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kompakt o wyglądzie limuzyny

CZESŁAW WACHNIK
W corolli siedzi się wygodnie i przyjemnie
W corolli siedzi się wygodnie i przyjemnie TOMASZ GAWAŁKIEWICZ
Najnowsza corolla zdobyła sympatię klientów ładną sylwetką, doskonałymi silnikami oraz przyzwoitymi cenami. To może zaskakujące, ale corolla należy do najtańszych kompaktów.

Nie zapominajmy też o tradycyjnej niezawodności oraz trzyletniej gwarancji. W poprzedni weekend dysponowaliśmy autem z silnikiem 1,6 litra o mocy 110 KM. Kosztuje ono od 53.800 zł.

Kompakt o wyglądzie limuzyny

Corolla sedan, od wersji 5-drzwiowej, jest nieco dłuższa a więc pasażerowie podróżują w lepszych warunkach. Dotyczy to szczególnie siedzących na tylnej kanapie. Miejsca jest tam sporo. Natomiast deska rozdzielcza, fotele, silniki itp. są identyczne jak w hatchbacku czy kombi.
Szybko zauważymy, że wszystkie elementy są doskonale spasowane, podczas jazdy nic nie trzeszczy i piszczy, a deskę rozdzielczą pokryto materiałem wysokiej jakości. Na wyróżnienie zasługuje też ciekawie zaprojektowana konsola centralna oraz tradycyjny a więc czytelny zestaw liczników: dwa duże zegary, prędkości i obrotów oraz dwa małe: stanu zbiornika paliwa i temperatury. Kierownica jest poręczna i wygodna. Fotel kierowcy można regulować w kilku poziomach. Pokrętła nawiewu powietrza oraz temperatury są solidne i ładne. W standardzie znajduje się radio z CD, połączone z wyświetlaczem, który pełni jednocześnie funkcję ekranu komputera. Na uwagę zasługuje kilkanaście schowków oraz ogromny, bo liczący ponad 500 litrów bagażnik.

Corolla na trasie

Corollę, która testowaliśmy wyposażono w silnik 1,6 litra o mocy 110 KM. Technologia VVT-i czyli wprowadzenie zmiennych faz rozrządu sprawiło, że moment obrotowy 150 Nm utrzymujemy w szerokim zakresie obrotów od 2000 do 6000. Dzięki temu silnik jest bardzo elastyczny i nie musimy często sięgać do drążka zmiany biegów. Auto rozpędza się do setki w 9,8 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h.
Na uwagę zwraca też doskonale zestrojone zawieszenie. Japończykom udał się kompromis. między twardością a komfortem. Nawet jazda po gorszej nawierzchni, jest nieodczuwalna w środku. Auto doskonale pokonuje zakręty. Jest też stabilne zarówno przy pokonywaniu podłużnych i poprzecznych nierówności.
W podstawowej wersji mamy dwie poduszki powietrzne, ABS z EBD, wspomaganie kierownicy wraz z jej regulacją, radio, komputer, immobilizer i dzielone tylne siedzenia. Reasumując: corolla jest autem pojemnym, dosyć komfortowym, ładnym a dodatkowo niezawodnym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska