Na drogach powiatu zielonogórskiego. Plany dotyczące DK 27
Na drodze krajowej nr 27 co rusz dochodzi do tragicznych wypadków. W czerwcu między Zieloną Górą a Nowogrodem Bobrzańskim auto wypadło z drogi, wjechało do rowu i roztrzaskało się na drzewie. Samochodem podróżowały dwie osoby. Jedna zmarła. Podobnych wypadków było więcej. Nie bez przyczyny jest nazywana przez kierowców drogą śmierci. Wprowadzone zostały ograniczenia prędkości, pomiar prędkości, dodatkowe oznakowania. Pod Nowogrodem Bobrzańskim trwa budowa ronda. Wszystko po to, by na tej trasie było bezpieczniej. Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze zaplanował jeszcze więcej.
Wypadki na DK 27
DK nr 27. Przetarg na odcinek z Zielonej Góry do Świdnicy
Ogłoszony został przetarg na remont odcinka z Zielonej Góry do Świdnicy. We wtorek, 26 lipca zakładano otwierać oferty, ale kilka dni wcześniej okazało się, że termin został przesunięty do 19 sierpnia.
- Odcinek DK27, na którego remont ogłosiliśmy przetarg jest jednym z sześciu na tej drodze, o łącznej długości ponad 40 km, na których zaplanowaliśmy większe lub mniejsze prace - informuje Anna Jakubowska, rzecznik prasowy GDDKiA w Zielonej Górze. - Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, niemal cała droga DK27 – do skrzyżowania z A18 - zostanie przebudowana. Podstawowym celem inwestycji, obok poprawy bezpieczeństwa, jest doprowadzenie drogi krajowej do standardu drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).
Co oznacza standard drogi głównej ruchu przyspieszonego?
Co oznacza standard drogi głównej ruchu przyspieszonego? Anna Jakubowska wyjaśnia, że chodzi o dostosowanie nośności nawierzchni do przenoszenia ruchu o obciążeniu 11,5 tony na oś.
– Jezdnia będzie miała na całej długości pasy ruchu o szerokości 3,5 m wraz z obustronnym półmetrowym poboczem utwardzonym. Przebudowy zakładają również uporządkowanie ruchu, przebudowę skrzyżowań, ograniczenie potencjalnych punktów kolizyjnych m. in. poprzez likwidację nadmiernej liczby zjazdów i wiele innych rozwiązań, wynikających z lokalnych uwarunkowań – tłumaczy rzeczniczka.
GDDKiA dla pozostałych odcinków prowadzi prace przygotowawcze. Trwa przebudowa skrzyżowania pod Nowogrodem Bobrzańskim, gdzie powstaje rondo. Te prace mają zakończyć się w tym roku.
DK nr 27 na odcinku Zielona Góry - Świdnica. Co będzie robione?
- Dla tego odcinka, który jest obecnie w przetargu, założyliśmy stosunkowo nieduży zakres prac (większy nie był konieczny), w związku z czym jego przygotowanie, uzyskanie niezbędnych decyzji i uzgodnień, nie było tak czasochłonne jak w przypadku innych. A kiedy mamy już komplet dokumentów i pieniądze, przystępujemy do realizacji zadania - tłumaczy rzecznik prasowa oddziału.
Zakres obejmuje m.in.:
- wykonanie nakładki bitumicznej na istniejącej nawierzchni,
- odtworzenie oraz remont poboczy,
- remont zjazdów indywidualnych i publicznych,
- wycinkę istniejących drzew,
- remont istniejących rowów przydrożnych,
- profilowanie istniejących skarpy,
- budowę chodników,
- przebudowę zatok autobusowych,
- budowę azylu w miejscu przejścia dla pieszych,
- budowę oświetlenia przejścia dla pieszych i zatok autobusowych,
- zasilanie znaków aktywnych,
- budowę muru oporowego.
Zakres niezbędnych do wykonania prac na tym odcinku wymusza usunięcie około 60 drzew. Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał dziewięć miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych.
Czytaj też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?