Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec drogi śmierci z Zielonej Góry? W planie jest remont ponad 40 kilometrów. Na początek rondo i odcinek z miasta do Świdnicy

Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Wideo
od 16 lat
- Podstawowym celem inwestycji, obok poprawy bezpieczeństwa, jest doprowadzenie drogi krajowej do standardu klasy drogi głównej ruchu przyspieszonego - wyjaśnia Anna Jakubowska, rzecznik prasowy GDDKiA w Zielonej Górze.

Na drogach powiatu zielonogórskiego. Plany dotyczące DK 27

Na drodze krajowej nr 27 co rusz dochodzi do tragicznych wypadków. W czerwcu między Zieloną Górą a Nowogrodem Bobrzańskim auto wypadło z drogi, wjechało do rowu i roztrzaskało się na drzewie. Samochodem podróżowały dwie osoby. Jedna zmarła. Podobnych wypadków było więcej. Nie bez przyczyny jest nazywana przez kierowców drogą śmierci. Wprowadzone zostały ograniczenia prędkości, pomiar prędkości, dodatkowe oznakowania. Pod Nowogrodem Bobrzańskim trwa budowa ronda. Wszystko po to, by na tej trasie było bezpieczniej. Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze zaplanował jeszcze więcej.

Wypadki na DK 27

DK nr 27. Przetarg na odcinek z Zielonej Góry do Świdnicy

Ogłoszony został przetarg na remont odcinka z Zielonej Góry do Świdnicy. We wtorek, 26 lipca zakładano otwierać oferty, ale kilka dni wcześniej okazało się, że termin został przesunięty do 19 sierpnia.

- Odcinek DK27, na którego remont ogłosiliśmy przetarg jest jednym z sześciu na tej drodze, o łącznej długości ponad 40 km, na których zaplanowaliśmy większe lub mniejsze prace - informuje Anna Jakubowska, rzecznik prasowy GDDKiA w Zielonej Górze. - Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, niemal cała droga DK27 – do skrzyżowania z A18 - zostanie przebudowana. Podstawowym celem inwestycji, obok poprawy bezpieczeństwa, jest doprowadzenie drogi krajowej do standardu drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).

Trwa głosowanie...

Czy na bezpieczeństwo na drodze ma większy wpływ jej stan, czy umiejętności kierowcy?

Co oznacza standard drogi głównej ruchu przyspieszonego?
Co oznacza standard drogi głównej ruchu przyspieszonego? Anna Jakubowska wyjaśnia, że chodzi o dostosowanie nośności nawierzchni do przenoszenia ruchu o obciążeniu 11,5 tony na oś.

– Jezdnia będzie miała na całej długości pasy ruchu o szerokości 3,5 m wraz z obustronnym półmetrowym poboczem utwardzonym. Przebudowy zakładają również uporządkowanie ruchu, przebudowę skrzyżowań, ograniczenie potencjalnych punktów kolizyjnych m. in. poprzez likwidację nadmiernej liczby zjazdów i wiele innych rozwiązań, wynikających z lokalnych uwarunkowań – tłumaczy rzeczniczka.

GDDKiA dla pozostałych odcinków prowadzi prace przygotowawcze. Trwa przebudowa skrzyżowania pod Nowogrodem Bobrzańskim, gdzie powstaje rondo. Te prace mają zakończyć się w tym roku.

GDDKiA w Zielonej Górze zaplanowała remont odcinka DK nr 27 pomiędzy Zieloną Górą, a Świdnicą. Do 19 sierpnia firmy mogą składać oferty w przetargu

Koniec drogi śmierci z Zielonej Góry? W planie jest remont p...

DK nr 27 na odcinku Zielona Góry - Świdnica. Co będzie robione?

- Dla tego odcinka, który jest obecnie w przetargu, założyliśmy stosunkowo nieduży zakres prac (większy nie był konieczny), w związku z czym jego przygotowanie, uzyskanie niezbędnych decyzji i uzgodnień, nie było tak czasochłonne jak w przypadku innych. A kiedy mamy już komplet dokumentów i pieniądze, przystępujemy do realizacji zadania - tłumaczy rzecznik prasowa oddziału.

Zakres obejmuje m.in.:

  • wykonanie nakładki bitumicznej na istniejącej nawierzchni,
  • odtworzenie oraz remont poboczy,
  • remont zjazdów indywidualnych i publicznych,
  • wycinkę istniejących drzew,
  • remont istniejących rowów przydrożnych,
  • profilowanie istniejących skarpy,
  • budowę chodników,
  • przebudowę zatok autobusowych,
  • budowę azylu w miejscu przejścia dla pieszych,
  • budowę oświetlenia przejścia dla pieszych i zatok autobusowych,
  • zasilanie znaków aktywnych,
  • budowę muru oporowego.

Zakres niezbędnych do wykonania prac na tym odcinku wymusza usunięcie około 60 drzew. Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał dziewięć miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych.

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska