Koniec prac na stacji Zielona Góra Główna. Co się zmieniło? [ZDJĘCIA]

kali
Zadaszanie peronów na stacji Zielona Góra Główna Leszek Kalinowski
Zakończyła się modernizacja na peronach i w okolicy stacji Zielona Góra Główna. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 38 mln zł została zrealizowana we współpracy z miastem.

Podróżujący ze stacji Zielona Góra mogą korzystać z wind i systemu informacji pasażerskiej. Wygodne przejścia w obszarze peronów zapewnia zadaszenie oraz rozbudowane przejście podziemne.

Jak informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK - zadaszenie wszystkich peronów oraz łącznika przy Centrum Przesiadkowym istotnie poprawiło warunki obsługi zielonogórskiej stacji. Przeszklona wiata i nowe oświetlenie zapewniają podróżnym ochronę nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Dotychczasowe betonowe fragmenty wiat zostały przekazane miłośnikom kolei i będą wykorzystane w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz zmodernizowaną stację PKP w Zielonej Górze?

Już w 2019 r. podróżni zyskali łatwiejszy dostęp do peronów przez zmodernizowane przejście podziemne. Tunel rozbudowany o 24 m (do 44 m) łączy ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając dogodne dojście do peronów z obu stron miasta. Dla osób mających trudności z poruszaniem się jest winda oraz pochylnie. Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu pomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille’a zamontowane na poręczach.

Inwestycja poprawiła także system komunikacji obok stacji. Przebudowa wiaduktu nad ul. Stefana Batorego zapewniła sprawny i bezpieczny ruch kolejowy. Kierowcy zyskali szerszą jezdnię. Piesi korzystają z bezpiecznego dojścia do centrum Zielonej Góry chodnikami oddzielonymi od ulicy barierkami.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały drugi etap inwestycji we współpracy z miastem w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów ‒ Zielona Góra ‒ Rzepin ‒ Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” – informuje Radosław Śledziński. - Roboty rozpoczęły się w październiku 2017r. Prace na stacji warte były ok. 31,7 milionów złotych, na modernizację wiaduktu kolejowego przeznaczono ok. 6,3 miliona złotych. Obecnie na stacji kończą się odbiory, które potwierdzą właściwe wykonanie robót.

Wideo: Biznes. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne

Najważniejsze prace PLK w ramach modernizacji stacji Zielona Góra Główna:
Pierwszy etap:

  • modernizacja peronów i budowa nowego peronu 1a;
  • remont przejścia podziemnego wraz z montażem dwóch wind;
  • montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na peronach i w budynku dworca.

Drugi etap:

  • montaż zadaszenia nad peronami;
  • rozbudowa przejścia podziemnego na stacji z montażem windy;
  • przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego.

ZOBACZ TEŻ

ZIELONA GÓRA: A jednak jest zakaz jazdy rowerem w tunelu! [ZDJĘCIA]

Czy tak będzie wyglądał wyremontowany most w Cigacicach? Spr...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
24 lutego, 20:22, Gość:

Bardzo duża ilość negatywnych głosów w sondzie na modernizację stacji o czymś świadczy.Dworzec nie funkcjonalny.Z peronu 3 na 2 daleka droga jak ktoś ma przesiadkę i trzeba ciągać walizki.Trzeba było wybudować peron 3 za 2 jest tam miejsce.Centrum przesiadkowe też beznadziejne.czy w tym mieście wszystko trzeba zpieprzyć?

25 lutego, 18:33, Gość:

Panie Sledzinski ładnie Pan się chwali,ale zapomniał Pan że ten sukces jest kosztem życia mieszkańców zabudowy wielorodzinne przy Bema( dwa budynki dawne kolejowe)

Smierdzace i warczace przez dzien i w nocy lokomotywy ICCC i kolej lubuska nie daja spokoju,utrudnaja zycie.Halas słychać przy zamkniętych oknach.Podobnie jest z megafonami zainstalowanym pod naszymi oknami.

G
Gość
24 lutego, 20:22, Gość:

Bardzo duża ilość negatywnych głosów w sondzie na modernizację stacji o czymś świadczy.Dworzec nie funkcjonalny.Z peronu 3 na 2 daleka droga jak ktoś ma przesiadkę i trzeba ciągać walizki.Trzeba było wybudować peron 3 za 2 jest tam miejsce.Centrum przesiadkowe też beznadziejne.czy w tym mieście wszystko trzeba zpieprzyć?

Panie Sledzinski ładnie Pan się chwali,ale zapomniał Pan że ten sukces jest kosztem życia mieszkańców zabudowy wielorodzinne przy Bema( dwa budynki dawne kolejowe)

G
Gość
25 lutego, 13:07, Jarpako:

Najważniejsze, że beton kolejarz wyrąbał trochę drzew - ciekawe ile i gdzie zasadził nowych. Powinien być przymus, że sadzi się drzewa w miastach powyżej dziesiecioletnie. A widzieliście dworzec po remoncie w Żaganiu? Tam jest świetnie: pięć peronów, dojście do nich tunelem, dookoła drzewa. Jedyny mankament -uwaga do władz centralnych- to napis "dworzec kolejowy". A dlaczego nie np. Polskie Koleje Państwowe-dworzec. Tak jak ze strażą pożarną, powinno być Polska Zawodowa Straż Pożarna (Ogniowa).

Normalny to ty nie jesteś...

J
Jarpako

Najważniejsze, że beton kolejarz wyrąbał trochę drzew - ciekawe ile i gdzie zasadził nowych. Powinien być przymus, że sadzi się drzewa w miastach powyżej dziesiecioletnie. A widzieliście dworzec po remoncie w Żaganiu? Tam jest świetnie: pięć peronów, dojście do nich tunelem, dookoła drzewa. Jedyny mankament -uwaga do władz centralnych- to napis "dworzec kolejowy". A dlaczego nie np. Polskie Koleje Państwowe-dworzec. Tak jak ze strażą pożarną, powinno być Polska Zawodowa Straż Pożarna (Ogniowa).

G
Gość

Szału nie ma ja tam widzę tylko zadaszenie i tunel pod peronami

G
Gość
25 lutego, 7:30, Gość:

Ty kunusie na zbity pysk to ty powinienes poleciec cieciu.

O fan prezydenta się znalazł. Tyś z jego rodziny trolu? Buhaha

G
Gość

Nie bylam na dworcu pare ladnych lat. Oceniam tylko po zdjeciach. Moim zdaniem niewiele sie zmienilo. Ok windy, tablice informacyjne....ale szczerze chyba nie tylko na to poszly te miiony.......

T
Tadex
25 lutego, 6:20, Gość:

Zróbcie porządek z tą żulerką co zaczepia każdego kto wysiada z pociągu. Piękny widok ma turysta przyjeżdżający do miasta

Jacy turyści. Turyści to przyjeżdżają do Wrocławia czy Poznania ale nie do Zielonej. Obraz nędzy i rozpaczy w tym mieście. Dopóki nie wywali się Kubickiego na zbity pysk to będziemy ale Zieloną dziurą...

G
Gość

Zróbcie porządek z tą żulerką co zaczepia każdego kto wysiada z pociągu. Piękny widok ma turysta przyjeżdżający do miasta

G
Gość
24 lutego, 20:23, Gość:

Proszę o informacje co i za ile zostało zrobione na dworcu w Gorzowie i kiedy zostanie przywrócona nazwa stacji Gorzow Główny zmieniona wiele lat temu, aby leczyć zielonogorskie kompleksy...

Remont dworca w Gorzowie dopiero będzie bo to co było to tylko był remont peronów w ramach odnowienia estakady. Generalny remont będzie wraz z budową centrum przesiadkowego. Wtedy ma powstać nazwa Gorzów główny bo oprócz głównego jest jeszcze 5 innych przystanków. A nazwy główny nigdy w Gorzowie nie było.

G
Gość

Panie Kalinowski albo się Pan nie znasz na fotografowaniu albo robisz Pan złą robotę miastu?Nie dośc,że zamieszczasz Pan stare zdjęcia to jeszcze nie oddają one tego co najwazniejsze.Jesteś Pan amator.

G
Gość
24 lutego, 20:23, Gość:

Proszę o informacje co i za ile zostało zrobione na dworcu w Gorzowie i kiedy zostanie przywrócona nazwa stacji Gorzow Główny zmieniona wiele lat temu, aby leczyć zielonogorskie kompleksy...

Teraz najważniejsze abyś odnalazł drogę do psychiatry.

G
Gość

Proszę o informacje co i za ile zostało zrobione na dworcu w Gorzowie i kiedy zostanie przywrócona nazwa stacji Gorzow Główny zmieniona wiele lat temu, aby leczyć zielonogorskie kompleksy...

G
Gość

Bardzo duża ilość negatywnych głosów w sondzie na modernizację stacji o czymś świadczy.Dworzec nie funkcjonalny.Z peronu 3 na 2 daleka droga jak ktoś ma przesiadkę i trzeba ciągać walizki.Trzeba było wybudować peron 3 za 2 jest tam miejsce.Centrum przesiadkowe też beznadziejne.czy w tym mieście wszystko trzeba zpieprzyć?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3