Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kopia golfa

CZESŁAW WACHNIK
Volkswagen polo
Volkswagen polo TOMASZ GAWAŁKIEWICZ
Polo pojawiło się w sprzedaży wiosną br. I od razu zdobyło sympatię zmotoryzowanych atrakcyjną sylwetką, obszernością wnętrza i przyzwoitym komfortem jazdy.

W tzw. segmencie B, czyli aut małych, które jednak aspirują do pojazdów rodzinnych, konkurencja jest niebywale mocna. Wymieńmy tu punto, fiestę, citroena C3, fabię, peugeota 206 i clio. Polo wyróżnia się bogatym wyposażeniem oraz pojemnym wnętrzem.

Kopia golfa

Wielkością oraz wyglądem nadwozia, polo najbardziej przypomina golfa. Chociaż najmniejszy volkswagen (mniejsze lupo nie jest u nas oferowane) jest chyba ładniejszy. Dzięki czterem reflektorom i zgrabnej sylwetce. Jeśli chodzi o wnętrze to jakość materiałów oraz zawieszenie też przypomina golfa. Rozstaw osi wynosi 246 cm, a bagażnik liczy 270 litrów (o 25 litrów więcej niż w poprzedniej wersji). Po rozłożeniu foteli rośnie do 1.030 litrów.
Polo którym dysponowaliśmy miało silnik 1,2 litra 16V o mocy 65 KM. Auto sprawiało zaskakująco dobre wrażenie. Łatwo można było nim przyspieszać, a więc też wyprzedzać. Doskonale zachowywało się na zakrętach, oraz przy jeździe po drogach o gorszej nawierzchni. Podkreślić trzeba też, że przy prędkościach 120-130 km/h można było swobodnie rozmawiać i słuchać radia.

Pojemny i wygodny

Polo ma nieco twarde zawieszenie, które pozwala jednak na doskonałe trzymanie się drogi oraz dosyć sprawne tłumienie nierówności drogi. To świadczy, iż dzisiejsze auta segmentu B, niewiele ustępują większym od nich kompaktom. Kokpit jest wprawdzie niemiecki, ale może się podobać. Mamy dwa duże zegary (prędkościomierz i obrotomierz) oraz dwa małe. Natomiast w środku umieszczono typową kolumnę, na której zgromadzono wszystkie przełączniki, radio i klimatyzację (oczywiście o ile jest). Kierownica jest poręczna czteroramienna, natomiast drążek zmiany biegów znacznie krótszy niż w autach konkurencji.
Polo występuje aż z siedmioma - do wyboru - silnikami. Najmniejszy 1,2 litra trzycylindrowy ma moc 55 KM i pozwala na jazdę z prędkością do 150 km/h, a setkę auto osiąga po 17,5 sekundach. Wersja ta zupełnie wystarcza zmotoryzowanym jeżdżącym najczęściej po mieście a także z rozsądną prędkością. Jeżdżącym w miarę często radzimy wybrać motor o mocy 65 KM. Inne silniki to:1,4 16V o mocy 75 KM lub 100 KM oraz diesle: 1,4 TDI o mocy 75 KM, 1,9 SDI o mocy 64 KM oraz 1,9 TDI o mocy 100 KM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska