Koronawirus w Lubuskiem. Jak pracuje Poczta Polska?

Jarosław Miłkowski
Jarosław Miłkowski
Michał Kuściński, dyrektor Poczty Polskiej w Gorzowie, zapewnia, że w czasach koronawirusa GL będzie docierać do prenumeratorów. Jarosław Miłkowski
Jedna osoba przy jednym okienku, podawanie cyfr z dowodu osobistego zamiast podpisu czy maseczki i rękawiczki dla pracowników. O tym, jak poczta reaguje na koronawirusa mówi nam Michał Kuściński, dyrektor Poczty Polskiej w Gorzowie.

- Czy Poczta Polska teraz, a więc w dobie koronawirusa, jest czynna?

- W trosce o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników Poczty Polskiej wprowadziliśmy zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostały umieszczane na drzwiach wejściowych. Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Wprowadzone również zostały inne zmiany w organizacji: godziny pracy placówek w dni robocze uległy skróceniu do sześciu godzin, przy czym w piątki placówki będą czynne od 14.00 do 20.00 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę. Pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty dalej będą obsługiwać klientów w soboty, ale przez trzy godziny. Szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl. Dodajmy, że punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych są nieczynne.

- Czy listonosze normalnie wychodzą w teren?

- Tak, doręczanie korespondencji i kwot przekazów odbywa się na dotychczasowych zasadach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Wyjątek stanowi doręczanie przesyłek i przekazów osobom objętym kwarantanną (teraz przesyłka „poczeka” na poczcie 30 dni – dop. red.).

WAŻNE

Czytaj także

- Jak pracownicy poczty chronią się przed zakażeniem wirusem?

- Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki trafiają do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami. 18 marca rozpoczęła się dystrybucja kolejnej partii środków ochrony indywidualnej dla pracowników w tym maseczek, rękawic jednorazowych oraz płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni. Dbamy, by w pierwszej kolejności byli zaopatrywani w nie listonosze. Organizacja pracy tych grup zawodowych jest skierowana na realizację usług zgodnie z potrzebami klientów, jak i obowiązującym stanem prawnym, przy szczególnym zapewnieniu bezpieczeństwa naszych klientów.

GDZIE JEST KORONAWIRUS W POLSCE?

Czytaj także

Ponadto zarząd Poczty Polskiej podjął decyzję o wypłacie dodatkowego świadczenia na zakup środków do dezynfekcji oraz środków ochrony. Otrzymają je pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami i ładunkami pocztowymi. Każdy pracownik zatrudniony na stanowisku eksploatacyjnym otrzyma dodatkowe świadczenie w wysokości 50 zł brutto na zakup środków ochrony.

- Czy emeryci i renciści dostają pieniądze na czas, czy też terminowość tych świadczeń jest zagrożona, właśnie przez koronawirusa?

- Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo–emerytalnych. Natomiast dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury bezpieczeństwa. Dodatkowo Poczta Polska wdrożyła uproszczoną zasadę doręczania przesyłek rejestrowych dla wszystkich klientów. Oprócz tradycyjnej formy doręczenia wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy jedynie okazanie pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.

Czytaj także

- W czasach koronawirusa ludzie wciąż chcą wysyłać paczki?

- Oczywiście. Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku gdy nadawca podał numer telefonu klienta, przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić bezpośrednio tryb odbioru przesyłki. W przypadku przesyłek pobraniowych rekomendujemy płatność bezgotówkową np. kartą płatniczą.

- A czy w związku z koronawirusem prenumeratorzy „Gazety Lubuskiej” mogą liczyć, że dotrze ona do nich codziennie?
- Tak. Dokładamy starań, by tak właśnie było.

Czytaj również:
Poczta dba o historię, więc sprzedaje książki

WIDEO: Pustoszeją półki w niemieckich sklepach. Panika związana z koronawirusem

źródło: RUPTLY/x-news

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Środki dezynfekcyjne i maski u nas w urzędzie jeszcze nie widziałam

G
Gość

Kłamstwo. Brak masek!

E
Emeryt

50 zł na środku ochrony? Żarty jakieś....piekne te folie bąbelkowa w jednej z placówek

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3