Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koronawirus w Lubuskiem. Jak pracuje Poczta Polska?

Jarosław Miłkowski
Jarosław Miłkowski
Michał Kuściński, dyrektor Poczty Polskiej w Gorzowie, zapewnia, że w czasach koronawirusa GL będzie docierać do prenumeratorów.
Michał Kuściński, dyrektor Poczty Polskiej w Gorzowie, zapewnia, że w czasach koronawirusa GL będzie docierać do prenumeratorów. Jarosław Miłkowski
Jedna osoba przy jednym okienku, podawanie cyfr z dowodu osobistego zamiast podpisu czy maseczki i rękawiczki dla pracowników. O tym, jak poczta reaguje na koronawirusa mówi nam Michał Kuściński, dyrektor Poczty Polskiej w Gorzowie.

- Czy Poczta Polska teraz, a więc w dobie koronawirusa, jest czynna?

- W trosce o bezpieczeństwo klientów oraz pracowników Poczty Polskiej wprowadziliśmy zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostały umieszczane na drzwiach wejściowych. Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Wprowadzone również zostały inne zmiany w organizacji: godziny pracy placówek w dni robocze uległy skróceniu do sześciu godzin, przy czym w piątki placówki będą czynne od 14.00 do 20.00 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę. Pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty dalej będą obsługiwać klientów w soboty, ale przez trzy godziny. Szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl. Dodajmy, że punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych są nieczynne.

- Czy listonosze normalnie wychodzą w teren?

- Tak, doręczanie korespondencji i kwot przekazów odbywa się na dotychczasowych zasadach, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. Wyjątek stanowi doręczanie przesyłek i przekazów osobom objętym kwarantanną (teraz przesyłka „poczeka” na poczcie 30 dni – dop. red.).

WAŻNE

- Jak pracownicy poczty chronią się przed zakażeniem wirusem?

- Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki trafiają do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami. 18 marca rozpoczęła się dystrybucja kolejnej partii środków ochrony indywidualnej dla pracowników w tym maseczek, rękawic jednorazowych oraz płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni. Dbamy, by w pierwszej kolejności byli zaopatrywani w nie listonosze. Organizacja pracy tych grup zawodowych jest skierowana na realizację usług zgodnie z potrzebami klientów, jak i obowiązującym stanem prawnym, przy szczególnym zapewnieniu bezpieczeństwa naszych klientów.

GDZIE JEST KORONAWIRUS W POLSCE?

Ponadto zarząd Poczty Polskiej podjął decyzję o wypłacie dodatkowego świadczenia na zakup środków do dezynfekcji oraz środków ochrony. Otrzymają je pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami i ładunkami pocztowymi. Każdy pracownik zatrudniony na stanowisku eksploatacyjnym otrzyma dodatkowe świadczenie w wysokości 50 zł brutto na zakup środków ochrony.

- Czy emeryci i renciści dostają pieniądze na czas, czy też terminowość tych świadczeń jest zagrożona, właśnie przez koronawirusa?

- Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo–emerytalnych. Natomiast dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury bezpieczeństwa. Dodatkowo Poczta Polska wdrożyła uproszczoną zasadę doręczania przesyłek rejestrowych dla wszystkich klientów. Oprócz tradycyjnej formy doręczenia wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy jedynie okazanie pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.

- W czasach koronawirusa ludzie wciąż chcą wysyłać paczki?

- Oczywiście. Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku gdy nadawca podał numer telefonu klienta, przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić bezpośrednio tryb odbioru przesyłki. W przypadku przesyłek pobraniowych rekomendujemy płatność bezgotówkową np. kartą płatniczą.

- A czy w związku z koronawirusem prenumeratorzy „Gazety Lubuskiej” mogą liczyć, że dotrze ona do nich codziennie?
- Tak. Dokładamy starań, by tak właśnie było.

Czytaj również:
Poczta dba o historię, więc sprzedaje książki

WIDEO: Pustoszeją półki w niemieckich sklepach. Panika związana z koronawirusem

źródło: RUPTLY/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska