Kontakt z urzędnikami starostwa będzie możliwy elektronicznie lub telefonicznie. Działa poczta elektroniczna urzędu oraz będzie odbierana poczta tradycyjna.
Jak załatwić sprawy w starostwie zielonogórskim?
Adresy poczty elektronicznej komórek urzędu oraz adres elektronicznej skrytki podawczej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze oraz Delegatury Starostwa w Sulechowie dostępne są na: Tej stronie internetowej oraz na stronach BIP
Najpilniejsze sprawy można przesyłać za pośrednictwem ePUAP, za pomocą podpisu kwalifikowanego na adres e-mail lub pocztą tradycyjną/kurierską dostarczaną na adres Starostwo Powiatowe w Zielonej Górze, ul. Podgórna 5, 65-058 Zielona Góra. Osoby, które nie mają profilu zaufanego, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.
Zamknięty będzie wydział komunikacji
Jeśli został zakupiony pojazd zarejestrowany w kraju, to należy zgłosić jego nabycie w ciągu 30 dni. Można to zrobić za pośrednictwem strony: Zgłoszenie nabycia pojazdu. Zarejestrować pojazd można później, jak sytuacja epidemiologiczna się unormuje.
Jeśli pojazd został sprzedany, należy zgłosić jego zbycie w ciągu 30 dni - Zgłoszenie zbycia pojazdu
W przypadku braku podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu, można przesłać tradycyjną pocztą/kurierem.
Załatwianie spraw przez internet
Możliwa jest internetowa rejestracja pojazdu lub jego wyrejestrowanie poprzez złożenie wniosku elektronicznego o rejestrację/wyrejestrowanie przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemów Pojazd i Kierowca zamieszczoną pod adresem internetowej rejestracji pojazdów z użyciem podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Szczegółowy opis zakresu i warunków korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemów Pojazd i Kierowca znajduje się na tej stronie.
Nieczynne będą biura obsługi interesantów w Starostwie Powiatowym w Zielonej Górze oraz Delegaturze Starostwa w Sulechowie.
Do budynku urzędu wpuszczani będą jedynie pracownicy.
Ważne numery telefonów!
Można korzystać z infolinii:
- W sprawach praw jazdy i transportu: 68 45 27 543
- W sprawach rejestracji pojazdów: 68 45 27 502
- W sprawach związanych z wydziałem Architektury i Budownictwa: 68 452 75 33
- W sprawach związanych z wydziałem Ochrony Środowiska: 68 452 75 77
- W sprawach związanych z wydziałem Geodezji i Gospodarki Gruntami : 68 452 75 89
- Pozostałe sprawy: 68 452 75 75 / 68 452 75 20
KORONAWIRUS W POLSCE. RAPORT MINUTA PO MINUCIE
WIDEO: Koronawirus. Część sklepów zamknięta
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?