Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koronawirus w Polsce. Zmiany w sklepach sieci Biedronka, Lidl, Aldi, Carrefour, Kaufland

Paweł Wańczko
Paweł Wańczko
Sieci handlowe wprowadzają specjalne procedury mające na celu maksymalne zwiększenie bezpieczeństwa klientów oraz personelu w związku z pandemią koronawirusa.
Sieci handlowe wprowadzają specjalne procedury mające na celu maksymalne zwiększenie bezpieczeństwa klientów oraz personelu w związku z pandemią koronawirusa. sxc.hu
Sieci handlowe wprowadzają specjalne procedury mające na celu maksymalne zwiększenie bezpieczeństwa klientów oraz personelu w związku z pandemią koronawirusa.

Biedronka pokazuje, jak dezynfekuje wózki i koszyki

We wtorek (17 marca) Biedronka poinfomrowała, że wprowadza w swoich sklepach specjalne rozwiązania. Są to m.in.:

  • płyny dezynfekujące i chusteczki Dada dla klientów,
  • zmiana czasu pracy sklepów
  • limity osób na terenie placówek.

O tym przeczytasz w dalszej części artykułu.

Pracownicy Biedronki również zostali objęci działaniami zabezpieczającymi. Sieć prosi też swoich klientów, by włączyli się do dbania o bezpieczeństwo i komfort zakupów.

Nasze sklepy pozostają otwarte, a dostawy są realizowane na bieżąco. Aby maksymalnie zatroszczyć się o jak największe bezpieczeństwo klientów i pracowników, zastosujemy nowe, konkretne rozwiązania. Warto jednak pamiętać, że odniosą one skutek tylko wtedy, gdy wszyscy będziemy się stosować do zasad bezpieczeństwa. Wierzymy, że wspólnie poradzimy sobie w tej nowej niełatwej sytuacji - informuje Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny w sieci Biedronka.

Biedronka dla klientów
W związku z aktualną sytuacją Biedronka skróci godziny pracy sklepów w całym kraju – placówki będą otwarte dla klientów od godz. 8:00 do 20:00. Zmiany będą wdrażane indywidualnie w każdej placówce, nie później jednak niż do 23 marca.

Jedną z pierwszych nowości w sklepach Biedronka będą nawilżane chusteczki Dada przy sklepowych kasach i podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów w strefie wejścia. Ponieważ dostępność środków dezynfekujących jest ograniczona na rynku, podajniki będą wprowadzane do sieci stopniowo.

Żeby ułatwić zachowanie odstępu między kupującymi, sklepy wprowadzą oznaczenie odległości 1 metra na podłogach w strefie kas. Pracownicy ochrony będą natomiast dbać o to, by na sali sprzedaży przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane dla danego sklepu, w zależności od jego powierzchni.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Już teraz w Biedronce na tablicach informacyjnych znajdują się plakaty przygotowane przez PZH, które pokazują podstawowe zasady bezpieczeństwa. Wskazówki są przekazywane również za pomocą systemu głosowego w sklepach. W placówkach sieci pojawiły się też komunikaty przypominające klientom o konieczności używania rękawiczek przy pakowaniu pieczywa. Sieć namawia też kupujących do korzystania z płatności bezgotówkowych oraz w przypadku kart lojalnościowych Moja Biedronka do podawania numer telefonu – ustnie lub pokazując na kartce – kasjerowi.

Biedronka dla pracowników
Pracownicy sieci Biedronka już wcześniej zostali wyposażeni w niezbędne informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa – w sklepach pojawiły się plakaty, a także uruchomiono specjalną infolinię. Już teraz osoby zatrudnione w sklepach mają też dostęp do żeli dezynfekujących, a na zapleczach od dawna są certyfikowane mydła mające właściwości dezynfekujące. Aby jeszcze bardziej podnieść komfort ich pracy, sieć udostępni kasjerom jednorazowe maseczki i rękawiczki. Biedronka planuje też montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych – realizacja tego planu będzie przebiegała stopniowo i jest ściśle związana z dostępnością na rynku tego typu rozwiązań.

Biedronka przechodzi też na pracę rotacyjną w sklepach. Co to oznacza?
Pracownicy zostaną podzieleni na dwie grupy, które w cyklu tygodniowym będą na zmianę wykonywać pracę w sklepie albo pozostaną w domu. Takie rozwiązanie ma na celu zapewnienia większego bezpieczeństwa pracowników.

Sieć wprowadza także możliwość zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy tych zatrudnionych, którzy ukończyli 60 lat. Dzieje się tak, ponieważ zgodnie z doniesieniami służb medycznych znajdują się oni w grupie podwyższonego ryzyka. Pracownikom tym pensje będą wypłacane w normalnym wymiarze.

Już wcześniej sieć Biedronka informowała, że zwiększyła częstotliwość mycia wózków i koszyków zakupowych w swoich sklepach. Jak zapewnia sieć, są one dokładnie i częściej dezynfekowane.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Na swojej stronie internetowej Biedronka pokazuje, w jaki sposób dba o czystość. Proces czyszczenia wózków i koszyków zakupowych został szczegółowo opisany.

- Kosze i wózki najpierw poddawane są namaczaniu przy wykorzystaniu wody i płynu dezynfekcyjnego o odpowiednim roztworze, a następnie trafiają do kąpieli parowej, przeprowadzanej standardowo w temperaturze 90 st. C. W jej trakcie do usuwania zanieczyszczeń stosowane są specjalne parownice wyposażone w szczotki, a także szorowarki i flizelinowe ścierki, zawsze jednorazowego użytku. Parownica czyści całą powierzchnię, na jakiej zostaje zastosowana i zabija obecne na niej zarazki – mówi Paweł Franczak, starszy specjalista ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.

Jak informuje sieć, zajmują się tym firmy dezynfekujące, a w każdym sklepie wyznaczone są do tego celu specjalne strefy.

Ponadto Biedronka, w związku ze wzmożonymi zakupami, chce zapewnić odpowiednią ilość dostaw.

Trwa głosowanie...

Czy w związku z pandemią koronawirusa stosujesz się do zaleceń i nie wychodzisz z domu?

WAŻNE

Carrefour - regularne dezynfekcje i dodatkowe opakowania

Carrefour zarządził również regularną dezynfekcje wózków, kas i wag sklepowych. Natomiast niektóre produkty, które dotychczas sprzedawano luzem, mają być dodatkowo pakowane.

GDZIE JEST KORONAWIRUS W POLSCE?

Jednorazowe rękawiczki w Lidlu

Lidl w związku z koronawirusem zapowiada wprowadzenie dodatkowych środków zabezpieczających w swoich sklepach. Sieć ograniczy liczbę klientów, którzy mogą przebywać w sklepie i wprowadzi osłony pleksi dla pracowników.

Lidl wydał we wtorek (17 marca) komunikat, w którym zapewnia swoich klientów, że w sklepach nie zabraknie towaru, a ewentualne brak towarów zostaną uzupełnione. Sieć zapowiada wprowadzenie dodatkowych środków zabezpieczających w kolejnych sklepach, np. poprzez ograniczenie liczby klientów, którzy mogą jednocześnie przebywać w sklepie.

- Wprowadzenie ograniczenia ilości osób przebywających w jednym czasie w sklepach w wybranych lokalizacjach również ma wspierać kwestie bezpieczeństwa. Będziemy obserwować na bieżąco rozwój sytuacji i reagować – zapowiada Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik prasowa firmy.

W każdym sklepie i biurze sieci dostępne są środki do odkażania, płyny antybakteryjne oraz instrukcje prawidłowego mycia rąk.

Sieć Lidl we wszystkich sklepach wywiesiła plakaty Ministerstwa Zdrowia i NFZ dotyczące reagowania w sytuacji pandemii koronawirusa. W sklepach i biurach znajdują się także płyny antybakteryjne, środki odkażające oraz instrukcje, jak prawidłowo myć ręce.

W sklepach uruchomiono komunikaty głosowe, które mają na celu zachęcenie klientów do dokonywania transakcji bezgotówkowych, a także przestrzegania zasad wspierających bezpieczeństwo klientów.

Lidl zwraca uwagę na konieczność używania jednorazowych rękawiczek podczas wybierania pieczywa.

Ponadto Lidl zapewnia, że nie zamierza zamykać (przynajmniej na razie) swoich sklepów, ani ograniczać godzin otwarcia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Zielona Góra. Pusty deptak i jeden grajek

Kaufland bez degustacji

Natomiast w sklepach Kaufland odwołano wszystkie akcje degustacyjne, a także stworzono specjalne miejsca do odkażania i dezynfekcji.

Na wypadek, gdyby zagrożenie koronawirusem zwiększyło się, Kaufland przygotował także szczegółowe procedury. Pracownicy są na bieżąco informowani o aktualnej sytuacji oraz przekazano im schematy postępowania na wypadek wystąpienia różnych scenariuszy. Zintensyfikowano także podejmowane regularnie działania związane z dezynfekcją i czystości.

Klienci Kauflandu w najbliższym czasie:

  • nie kupią produktów garmażeryjnych do własnych pojemników
  • nie będzie degustacji promocyjnych
  • będą mogli skorzystać ze stacji do odkażania i dezynfekcji.

Jak informuje Kaufland, specjalne stacje do odkażania i dezynfekcji dostępne dla klientów są już od dłuższego czasu dostępne w większości sklepów, a w najbliższym czasie znajdą się w każdym markecie.

Kaufland zachęca także swoich klientów do rezygnacji z gotówki na rzecz płatności zbliżeniowych.

Aldi - większa higiena i dystans

W sklepach i oddziałach sieci Aldi wprowadzono specjalne procedury sanitarne. Będą one na bieżąco aktualizowane w odniesieniu do rozwoju sytuacji.

Sieć stara się również wprowadzić możliwość dezynfekcji na terenie sklepu.

W oficjalnym komunikacie sieci czytamy, że zwracana jest jeszcze większa niż do tej pory uwagę na higieniczne obchodzenie się z żywnością, zachowanie 1-2 metrów odstępu od osób kaszlących i kichających, a także regularne mycie i dezynfekcję dłoni.

W działach z pieczywem, owocami i warzywami na klientów mają czekać jednorazowe rękawiczki, które pozwolą ograniczyć bezpośredni kontakt z tymi produktami.

Ale jednorazowe rękawiczki znalazły się nie tylko przy stanowiskach z pieczywem. Znajdziemy je także na stanowiskach z warzywami i owocami. Sieć chce także zapewnić swoim klientom środki dezynfekujące – aktualnie weryfikuje możliwości i dostępność preparatów.

Zwiększono też nacisk na czystość sklepów:

  • kontrole przeprowadzane są częściej niż zwykle
  • zobligowano pracowników do częstszego czyszczenia powierzchni sklepowych
  • podjęto prace nad częstszym myciem i dezynfekcją wózków i koszyków zakupowych.

ZAKAŻENIE WIRUSAMI I BAKTERIAMI - CO MOŻE POMÓC W PROFILAKTYCE? >> Sprawdź w naszym sklepie <<

Minister zdrowia o "ozdrowieńcach": Nie oznaczają ludzi zdrowych, a tych, u których objawy ustępują

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska