Koszmar! Dzieci ćpają teraz tabletki na katar!

Redakcja
fot. Mariusz Kapała
Udostępnij:
- Z daleka widziałam wychudzonego syna opierającego się o latarnię. Chciał do mnie podejść, ale był tak słaby, że nie mógł. A ja patrzyłam, jak upada w kałużę. I dusiłam się łzami - opowiada nam matka narkomana.

Krzysiek ćpa od 15 lat. Zaczął, gdy miał 25 lat i rodzinę, dziecko, mieszkanie, dobrą pracę... To właśnie od pani Ani, jego mamy, dowiedzieliśmy się o nowej używce narkomanów. - Teraz wkłuwają sobie w żyły specyfik na bazie tabletek na katar. Gdy dziecko prosi was o kupienie kolejnego opakowania, wcale nie musi być chore - nasza Czytelniczka ostrzega innych rodziców.

A skutki ćpania są tragiczne. Rok zażywania tabletek na katar niszczy bardziej niż całe lata wkłuwania heroiny... Objawy również są straszne. Niepokój, bóle całego ciała, łzawienie, krew z nosa, bezsenność, rozdrażnienie. Najgorszy jest drugi, czwarty i piąty dzień. Większość narkomanów odwyku boi się jak ognia. Ci, którzy na detoks trafiają o własnych siłach, kombinują i jeszcze na wolności próbują naćpać się na zapas...

Jak wyglądała historia Krzyśka oraz innych narkomanów? Jak bardzo wyniszczony zostaje organizm po dawkach leku, który można legalnie kupić w aptece bez recepty? Co na to wszystko lekarze? Czy można uchronić własne dziecko?

Przeczytasz o tym w sobotnio-niedzielnym papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie