Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

KROSNO ODRZAŃSKIE: Jak zachęcić turystów do zostania w mieście? Zajmie się tym Klaster Turystyki Historycznej

Łukasz Koleśnik
Łukasz Koleśnik
Burmistrz Marek Cebula opowiada o nowym projekcie turystycznym, którego Krosno Odrzańskie będzie liderem
Burmistrz Marek Cebula opowiada o nowym projekcie turystycznym, którego Krosno Odrzańskie będzie liderem Łukasz Koleśnik
Do końca tego roku ma powstać nowe stowarzyszenie o nazwie Klaster Turystyki Historycznej. Krosno Odrzańskie będzie liderem projektu, w który ma się też włączyć strona niemiecka. Inicjatorem i patronem pomysłu jest Euroregion „Sprewa-Nysa-Bóbr”.

Krośnieński samorząd od dawna dąży do tego, żeby wzmacniać swój potencjał turystyczny. Wystarczy tu wspomnieć o inwestycjach związanych z rewitalizacją dolnego miasta oraz parku i promenady widokowej, czy też o ostatniej inicjatywie „odreagujwkrosnie”. Kolejnym krokiem w tym kierunku ma być Klaster Turystyki Historycznej.
- To potężny projekt, którego liderem ma być Krosno Odrzańskie - informuje burmistrz Marek Cebula. - W jego ramach działać będzie połączona sieć instytucji działających w obszarze turystyki. Mówimy nie tylko o najbliższym regionie, tylko o całym pograniczu polsko-niemieckim, czyli województwie lubuskim, a po drugiej stronie Brandenburgii. Takiego przedsięwzięcia jeszcze w naszej okolicy nie było. Cieszę się, że Euroregion „Sprewa-Nysa-Bóbr” zainicjował takie działania - dodaje.

Nie znaczy jednak, że przy tym pomyśle nie wzorowano się na innych. Podobne projekty są realizowane np. na pograniczu polsko-słowackim. - Przy naszej granicy taka forma współpracy jest nowością. A my lubimy wyzwania, dlatego chętnie zaangażujemy się w ten projekt, wierząc, że to pozwoli rozruszać gałąź turystyki w regionie - podkreśla M. Cebula.

Przedstawić kompleksową ofertę

W jaki sposób? - Sieciowanie produktu - rzuca hasło burmistrz Krosna Odrzańskiego. - Chodzi o to, że przyciągając turystę do nas, musimy na starcie dać mu do dyspozycji kompleksową ofertę, związaną z możliwościami spędzania czasu wolnego. Ten turysta nie zna okolicy, dlatego ważne jest, aby odwiedzając jedno miejsce, znalazł tam informacje o całym regionie, zarówno po polskiej, jak i po niemieckiej stronie granicy. To pozwoli zatrzymać go na dłużej - wymienia M. Cebula.
Krosno Odrzańskie ma świadomość, że własny potencjał turystyczny to za mało. Ten stolica powiatu krośnieńskiego na pewno ma, ale jak mówi burmistrz, drugiego Wawelu tutaj nie będzie. - Kompleksowa oferta, którą przygotujemy w ramach Klastra obejmie zarówno lubuskie gminy, jak również tereny po stronie niemieckiej - wyjaśnia M. Cebula. Według niego to właśnie u sąsiadów zza miedzy kryje się duży potencjał turystyczny, który dla wielu pozostaje zagadką. - Wystarczy zapytać przeciętnego krośnianina co warto zobaczyć za granicą? - Sam miałbym problem z odpowiedzią, a to pokazuje jak wiele jest w tej materii do zrobienia - przyznaje burmistrz.

Pieniądze na promocję

Jak tego dokonać? – Przygotowaliśmy już odpowiedni wniosek o dofinansowanie ze środków Euroregionu „Sprewa-Nysa-Bóbr” – mówi włodarz. Zamierzamy podejść do tematu strategicznie. Najpierw założymy stowarzyszenie. Mamy już grupę inicjatywną, skupiającą liderów. Oprócz Euroregionu i LOTUR-u są w niej m.in. gmina Lubrza z Międzyrzeckim Rejonem Umocnionym oraz Muzeum Twierdzy Kostrzyn. Jest także Busines and Innovation Centre Frankfurt(Oder) GmbH – nasz partner w projekcie. Siedziba stowarzyszenia (Klastra) znajdzie się w Zamku Piastowskim. Potem w ramach projektu zatrudnimy specjalistę, który władać będzie także językiem niemieckim. Z pozyskanej dotacji opracujemy strategię promocji regionu, którą następnie będziemy wdrażać. Najważniejszym działaniem będzie stworzenie bazy atrakcji turystycznych. Tutaj liczymy na współpracę z Lubuską Organizacją Turystyczną LOTUR oraz jej odpowiednikiem po stronie niemieckiej. Następnie przejdziemy do wydawania wspólnych, polsko–niemieckich materiałów promocyjnych. Będą mapy, foldery, stojaki z kartami ofert turystycznych, filmy i reklamy prasowe. Zamierzamy być również aktywni w mediach społecznściowych, które obecnie są najbardziej powszechną formą komunikacji - wylicza Marek Cebula. - Chcemy również sprawić, żeby nasza oferta była na tyle atrakcyjna, aby biura podróży włączyły ją do swoich wycieczek - dodaje.

Kto jeszcze dołączy się do Klastra Turystyki Historycznej? - Klaster ma mieć charakter otwarty i skupiać wszystkie podmioty – zarówno publiczne, jak i prywatne, zainteresowane współpracą na niwie turystyki i łączeniem potencjałów - wymienia M. Cebula.
Kolejne zebranie grupy inicjatywnej odbędzie się 12 listopada w Krośnie Odrzańskim.

Zobacz też:
KROSNO ODRZAŃSKIE: Czy przyszły rok będzie kluczowy dla obwodnicy? Odbędzie się generalny pomiar ruchu

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska