Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kryzysu nie widać

MAREK BIAŁOWĄS
Targi samochodowe w Genewie rozpoczęły tegoroczny sezon nowości motoryzacyjnych.

Ta jedna z największych tego typu imprez na świecie przyciąga wszystkich liczących się producentów, którzy pokazują modele mające wejść wkrótce na rynek oraz projekty aut koncepcyjnych.
Rozpoczęte w ub. tygodniu targi zakończą się 17 marca. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie według organizatorów odwiedzić ma ponad 700 tys. widzów. Nic dziwnego - w pierwszym dniu targów odbyło się wiele premier.
Zadebiutowało m.in. francusko-włoska rodzina miniwanów pod wspólną nazwą ,,eurovan''. Są to następcy modeli citroen evasion, fiata ulissse, lanci zeta oraz peugeota 806. To mające wspólny rodowód auto różni się w dużo większym stopniu niż poprzednia generacja minivanów międzynarodowej konstrukcji. Samochód jest większy od poprzednika - ma 4,72 m długości. Klienci do wyboru będą mieli cztery silniki: dwa benzynowe i dwa diesle.

Kryzysu nie widać

Mimu regresu na europejskim rynku motoryzacyjnym w Genewie zapaści nie widać. Większość producentów przygotowała nowe modele, którymi już wkrótce będą kusić klientów w salonach samochodowych.
Opel prezentuje nową vectrę. To już trzecia generacja tego modelu. Vectra jest większa. Auto ma o 6 cm większy rozstaw osi i jest o 5 cm wyższe. Konstruktorzy nadali nowemu oplowi bardziej dostojny, a jednocześnie dynamiczny charakter. Jak na tę klasę pojazdów, przewidziano też bogate wyposażenie. Inną nowinką Opla jest też studium o nazwie concept M, którego jednobryłowe nadwozie mieści cztery osoby.
W Genewie prezentuje się dużo nowych aut luksusowych i średniej klasy. Np. Mercedes-Benz ujawnił nową Klasę CLK. 4-miejscowy kabriolet z dachem składanym za pomocą mechanizmu elektrohydraulicznego to całkowicie odmienna linia w palecie aut osobowych.
Dla większej grupy klientów przygotowano model mercedesa A 210 evolution, który napędzany jest czterocylindrowym silnikiem o mocy 140 KM.
Volkswagen pokazał natomiast swój luksusowy model, którym chce konkurować na rynku z BMW i Mercedesem. Phaeton to pierwszy tak prestiżowy pojazd niemieckiego koncernu, który przyzwyczaił wszystkich do samochodów z niższych klas.

Dorosłe maluchy

Szeroką ofertę przedstawili w Genewie Japończycy. Nissan wystawił m.in. nową primerę oraz terenowy model x-trail i zmodernizowane terrano. Mitsubishi zaprezentował dwa auta, dla których jeszcze nie wymyślono nazw handlowych. Pojazdy ukryte pod symbolami ZC2 i ZC3 bardzo się różnią od siebie. ZC2 to miejski kompakt z silnikiem GDI o poj. 1,3 l. Drugi to udoskonalona wersja lancera evolution VII.
Z małych aut uwagę zwiedzających przyciągnął nowy hyundai getz, który ma konkurować z renault clio i nowym citroenem C3.
Za ciosem podąża Peugeot, którego model 307 otrzymał tytuł auta 2002 r. Na targach Francuzi przedstawili wersję 307 kombi, którym może podróżować aż siedem osób, w trzech rzędach foteli. Interesującą propozycją jest też model 207 kombi, z sześcioma silnikami do wyboru. Wszystkie wymienione auta oraz te, o których jeszcze nie wspomniano, a pokazane zostały w Genewie będzie można zobaczyć w następnych wydaniach ,,Lubuskiej za kierownicą''.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska