Lista najgorszych banków w Polsce

Jarosław PANEK, [email protected]
U nas nie ma miejsca na amatorszczyznę i są tego efekty w niezależnych od nas badaniach – komentuje pierwsze miejsce Alior Banki, dyrektor I oddziału tego banku w Kielcach, Jarosław Palonka
U nas nie ma miejsca na amatorszczyznę i są tego efekty w niezależnych od nas badaniach – komentuje pierwsze miejsce Alior Banki, dyrektor I oddziału tego banku w Kielcach, Jarosław Palonka
Udostępnij:
Newsweek, już po raz ósmy ogłosił akcję pod hasłem "Przyjazny bank". Audytorzy pracowni MillwardBrown SMG/KRC sprawdzili, gdzie najdłużej będziemy czekać w kolejce, gdzie są nieprzyjemni kasjerzy, gdzie są nieprzejrzyste i długotrwałe procedury oraz gdzie po prostu zostaniemy źle bądź dobrze obsłużeni.

Te banki, które w tym teście wypadną najlepiej, otrzymują znak „Przyjazny bank Newsweeka”. Ale są też czarne owce rankingu, a więc banki, które wypadły najgorzej.

Jak Newsweek wyłaniał tegorocznych laureatów? Badania trwały przez czerwiec i lipiec. Opłaceni przez tygodnik tajemniczy klienci brali pod lupę standardy i jakość obsługi w dwudziestu czterech największych polskich bankach, oferujących klientom usługi bankowości detalicznej. W tegorocznej edycji po raz pierwszy za realizację tego zadania odpowiadała pracownia MillwardBrown SMG/KRC.

Audytorzy z tej firmy udawali statystycznych klientów masowych (tak zwany moduł Kowalski), klientów - osoby starsze (moduł Senior), klientów internetowych (moduł internauta) oraz klientów – inwalidów. Audytorzy wchodzili do wybranej placówki bankowej, dokonując obserwacji połączonej z faktycznym skorzystaniem z produktu bankowego. Wszystkie banki oceniono według tych samych kryteriów.

Najgorsi

Co wynikło z tej oceny? Zacznijmy od „czarnych owiec”, czyli banków które wypadły najgorzej. Audytorzy Newsweeka z lekkim przerażeniem i niedowierzaniem odkrywali jak źle są obsługiwani między innymi w takich bankach jak Pekao, PKO BP, Bank Pocztowy, InvestBank i DnB NORD. Ta krótka czarna lista powstała w oparciu o najgorsze wyniki nie tylko z ostatniego badania, ale tez z audytu poprzednich audycji. Zdaniem Newsweeka to są po prostu najgorsze banki, jeśli idzie o standard obsługi klienta. Nieuprzejmi kasjerzy, niezainteresowani klientem, stosy papierków do wypełnienia, niezrozumiałe, trudne i skomplikowane procedury, niekompetentni doradcy - można tak długo wymieniać zarzuty tygodnika wobec tych banków.

Najlepsi

A kto został oceniony najwyżej? Tak jak pisaliśmy Newsweek badał jakość obsługi w czterech modułach, czyli Kowalski, Senior, Internauta i Niepełnosprawny. W trzech z tych kategorii, czyli Kowalski, Senior i Niepełnosprawny zwyciężył Alior Bank. Drugi rok z rzędu zgarnia on najwięcej medali. Ale niemal równie wysoko oceniono BZ WBK(drugie miejsce w Kowalskim, trzecie w Seniorze), Nordeę Bank (drugie w Kowalskim, trzecie w Niepełnosprawnym) oraz ING Bank Śląski(drugie w Niepełnosprawnym i drugie w Internecie).

- Jesteśmy dumni z tego, że zewnętrzny audyt tak wysoko ocenił nasze standardy obsługi. To efekt systematycznej pracy, ale też najwyżej kwalifikowanych kadr, jakie zatrudniamy. U nas nie ma miejsca na amatorszczyznę i są tego efekty w niezależnych od nas badaniach – komentuje pierwsze miejsce Alior Banki, dyrektor I oddziału tego banku w Kielcach, Jarosław Palonka.

 

UOKiK i Inspekcja Handlowa będą monitorować ceny w sklepach.

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bea
Najgorszy - IdeaBank: Serwis transakcyjny prawie nigdy nie działa. Spłata kredytu rozciągnięta w czasie i znacznie ponad okres zadeklarowany na ich stronie. Zamknięcie konta tylko w teori 1-mc...
m
mariusz
allior to najgorszy bank
O
Onuca

a dla mnie najlepszym bankiem jest moja wielokrotnie cerowana.....skarpeta

G
Gość

a dla mnie pko bp jest najlepszym bankiem

G
Gość

dla mnie najgorszy to jest pko bypy

K
Karol

Nie wiem, czy Panu z powyższego zdjęcia mógłbym zaufać.

B
Brunek
W Nowym Targu obsługa jest na 5+ dbają o każego klienta indywidualnie.
A
Adams
A gdzie Deutsche Bank, ktory nawet nie ma aplikacji do obslugi internetowej. 2016 rok a jest hop za murzynami !!!!
T
Tomek1111
Ja chodze do banku PKO w Bochni i jest normalnie, moze to ne od banku tylko od ludzi jak zawsze zalezy
G
GIENEK
TAK  TEN BANK NIBY JEST NAJGORSZY ALE MA NAJWIĘCEJ KLIENTÓW,
zatem jeżeli masz najwięcej , to masz najwięcej skarg.
a
artus
Z całą pewnością najgorszym bankiem jest Bank Pocztowy. Oprocentowanie na długoterminowych lokatach wynosi........... 0,1 %  !!!                  To nie żart niestety.................  Bank nie szanuje swoich klientów i nie dba o ich oszcżedności.  Pożałowania godne jest takie postępowanie. Przykre że to jest polski bank.........
k
kb bz wbk
KB obecnie BZ WBK totalny burdel nikt nic nie wie , brak osoby kompentecyjnej . i mówię to przede wszystkim o osobach zasiadających na innych stanowiskach niz np. p. Hela w oddziale lecz o tych debilach wyżej, robią wielką łaskę że wogóle rozmawiają mnie klientowi z 10 letnim stażem w tym banku który korzystał i korzysta z kilku ich produktów. żenada większych imbecyli w bankowości nie spotkałem taki syf i brak umiejętności podejścia do klienta to tylko w tym syfiatym kraju . verte
k
kb bz wbk
KB obecnie BZ WBK totalny burdel nikt nic nie wie , brak osoby kompentecyjnej . i mówię to przede wszystkim o osobach zasiadających na innych stanowiskach niz np. p. Hela w oddziale lecz o tych debilach wyżej, robią wielką łaskę że wogóle rozmawiają mnie klientowi z 10 letnim stażem w tym banku który korzystał i korzysta z kilku ich produktów. żenada większych imbecyli w bankowości nie spotkałem taki syf i brak umiejętności podejścia do klienta to tylko w tym syfiatym kraju . verte
k
kasenka
Dlatego też ja do banków nie chodzę. Wolę iść do nich: 22 266 86 86 i poprosić o pożyczkę. Oni mają małe wymagania, nie patrzą na BIK ani na komornika.
G
GIENEK
TAK  TEN BANK NIBY JEST NAJGORSZY ALE MA NAJWIĘCEJ KLIENTÓW,
zatem jeżeli masz najwięcej , to masz najwięcej skarg.
Dodaj ogłoszenie