Lubuscy nauczyciele zmówili się na spotkanie. W nocy! Trwało ono sześć godzin! Co robili? Sprawdź!

OPRAC.:
Leszek Kalinowski
Leszek Kalinowski
Na spotkanie w ramach Lubuskiej Nocy Belfrów zgłosiło się ponad stu uczestników. Oj działo się, działo. Wydarzenie trwało sześć godzin i skupiało się nie tylko wokół zdalnego nauczania. Archiwum organizatorów
Co tam robili nauczyciele podczas tajemniczej Lubuskiej Nocy Belfrów? Okazuje się, że wykorzystywali język żyrafy, zamieniali szkołę i dom rolami, powtarzali znane od wieków hasło: Sezamie, otwórz się!

Ostatni wieczór ferii nauczycielom województwa lubuskiego (i nie tylko) upłynął pod znakiem inspirujących spotkań podczas Lubuskiej Nocy Belfrów.

Lubuscy nauczyciele zmówili się na spotkanie. W nocy! Trwało...

Ponad stu uczestników Lubuskiej Nocy Belfrów

Agata Sieńczak (Ster Edukacyjny) i Agata Karolczyk - Kozyra (Kreatywny polonista), polonistki z woj. lubuskiego wraz z wsparciem Irminy Żarskiej (Irmina Żarska - Rysunkowy język polski) zorganizowały pierwszą Lubuską Noc Belfrów online. W spotkaniu wzięło udział 17 prelegentów, 3 gości specjalnych (Ewa Radanowicz oraz Anna i Robert Sowińscy) i ponad stu uczestników.
Zaproszeni prelegenci podczas swoich wystąpień dzielili się dobrą energią, doświadczeniami, interdyscyplinarnymi inspiracjami związanymi z aktywnym zdalnym nauczaniem. Wśród gości znaleźli się poloniści, językowcy, pedagodzy, nauczyciele przedmiotów matematyczno – przyrodniczych, wychowania fizycznego, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, czyli reprezentanci wszystkich dziedzin na wszystkich szczeblach edukacji.

Niebanalne zdalne, czyli atrakcyjne lekcje

Zaproszenie przyjęła m.in. Zyta Czechowska, czyli Nauczyciel Roku 2019 oraz Jolanta Majkowska. Obie panie wspólnie prowadzą stronę Specjalni.pl. Na Lubuskiej Nocy Belfrów obecna była także Anna Konarzewska, autorka bloga “Być Nauczycielem” i jednocześnie autorka książki „Być niezwykłym wychowawcą”. Z zaproszenia skorzystali też matematyk, Krzysztof Chojecki, autor bloga “Pi-stacja”, Joanna Gadomska, członkini grupy Superbelfrzy i autorka bloga “Biologa z Blondynką”, Katarzyna Włodkowska (“Facetka od polaka”), znana z cyklu “Korki TV” i Izabella Bartol, autorka bloga “Polski z klasą”.
Jakie tematy poruszano? Aleksandra Kimpel- Jak pomóc dzieciom radzić sobie ze stresem? Andrzej Orłowski - WF powinien być aktywny!, Izabela Ziętka - Podejście Offene Arbeit w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu specjalnym. Projekt Otwartej Przestrzeni Edukacyjnej w polskiej rzeczywistości. Joanna Hofman- Jak zorganizować przestrzeń do współpracy w klasach I-III podczas zdalnego nauczania? Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - Zdalnie na SPEcjalne zamówienie. Anna Konarzewska - Sens godzin wychowawczych w dobie edukacji hybrydowej. Monika Khan - Krótki kurs języka żyrafy. Izabella Bartol i Katarzyna Włodkowska - Niebanalne zdalne - garść pomysłów na aktywizację uczniów podczas lekcji. Krzysztof Chojecki - Odwrócona lekcja w praktyce, czyli jak zamienić szkołę i dom rolami. Katarzyna Polak - Interakcja z uczniami online - narzędzia i sztuczki. Joanna Gadomska -Sezamie, otwórz się, nie tylko dla biologów! Magdalena Krajewska i Beata Gwizdała - Od mówienia do pisania ze szczyptą kreatywności. Magdalena i Justyna Zaryczańskie - Genially - sposób na aktywizację uczniów (a nie tylko prezentację treści). Link do materiałów z Lubuskiej Nocy Belfrów: https://wke.lt/w/s/PJVqqa

Zobacz też:

Uczestnicy wydarzenia mogli zainspirować się nowymi metodami pracy

Lubuska Noc Belfrów trwała ponad sześć godzin. Takie spotkania organizowane w całej Polsce to oddolna inicjatywa nauczycieli pasjonatów, wierzących, że zmiana jest w ich rękach, a system, wbrew powszechnemu przekonaniu, wcale nie ogranicza. Dzięki takim akcjom nauczyciele tworzą sieć współpracy, zmieniają przestarzałe nastawienie, wprowadzając realną zmianę w szkołach po to, by edukacja służyła dobru społecznemu.
Uczestnicy wydarzenia mogli zainspirować się nowymi metodami pracy opartymi na budowaniu, a nie na krytyce i bazującymi na zasobach konkretnego środowiska. Prelekcje prezentujące metody, narzędzia i bank sprawdzonych / działających praktyk edukacyjnych stanowią doskonałe wsparcie nauczycieli w drugim semestrze nauki, który może okazać się równie trudny, jak ten pierwszy.

WIDEO: Nauczyciele mogą przenosić wirusa?

Nauczyciele się boją i odchodzą z pracy. Kto będzie uczył na...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie