Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubuskie. Kolej pogoniła wykonawcę remontu linii Czerwieńsk - Zbąszynek. To trwa już 2 lata, ludzie są wściekli

Trwa modernizacja linii kolejowej Czerwieńsk Sulechów Babimost Zbąszynek. Mieszkańcy nie mogą się doczekać jej końca...
Trwa modernizacja linii kolejowej Czerwieńsk Sulechów Babimost Zbąszynek. Mieszkańcy nie mogą się doczekać jej końca... Mariusz Kapała / GL
Mieszkańcy Zielonej Góry, Sulechowa, Babimostu, Zbąszynka i nie tylko oni coraz bardziej się denerwują z powodu przeciągającej się modernizacji linii kolejowej. Muszą korzystać z komunikacji zastępczej i podróżować znacznie dłużej niż przed remontem.

Właśnie mijają dwa lata od czasu rozpoczęcia modernizacji odcinka linii kolejowej Czerwieńsk – Zbąszynek.
- Ludzie, w XXI wieku, żeby takie rzeczy się zdarzały?! Już dawno powinien być koniec. A na placu ani jednego robotnika nie widać. Takim sposobem to i 10 lat może trwać ten remont – uważa pan Roman z Sulechowa, który od czasu do czasu zagląda na perony, by sprawdzić postępy prac. Niestety za bardzo ich nie widać.

Trwa modernizacja linii kolejowej Czerwieńsk Sulechów Babimost Zbąszynek. Mieszkańcy nie mogą się doczekać jej końca...

Lubuskie. Kolej pogoniła wykonawcę remontu linii Czerwieńsk ...

Modernizacja linii kolejowej Czerwieńsk - Zbąszynek trwa i trwa

- I jak mamy jechać do Warszawy? Podróż trwa wtedy 9 godzin – mówi Miłosz Kamiński z Zielonej Góry. – Niestety, lepiej jechać przez Świebodzin. Tylko że trzeba dojechać do tego miasta.
Zdziwieni i zdenerwowani są nie tylko mieszkańcy Zielonej Góry, Czerwieńska, Sulechowa, Babimostu, Zbąszynka. Z tej linii kolejowej korzysta wielu mieszkańców regionu. Przez dwa lata muszą jeździć dłużej, przenosić ciężkie walizki z pociągu do autobusowej komunikacji zastępczej. Narzekają i pytają, dlaczego tak się dzieje? Przecież, gdy rozpoczął się remont mówiono, że pociągi szybko wrócą na tory. Potem przesuwano terminy zakończenia modernizacji kilka razy. Ostatnia podana do publicznej wiadomości data to 30 kwietnia br. Ale i ona jest już nieaktualna. Dlaczego?

Trwa modernizacja linii kolejowej Czerwieńsk Sulechów Babimost Zbąszynek. Mieszkańcy nie mogą się doczekać jej końca...
Trwa modernizacja linii kolejowej Czerwieńsk Sulechów Babimost Zbąszynek. Mieszkańcy nie mogą się doczekać jej końca... Mariusz Kapała / GL

Kiedy na tory linii Czerwieńsk - Zbąszynek wrócą pociągi?

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odstąpiły od umowy z wykonawcą modernizacji linii Zbąszynek – Czerwieńsk z winy wykonawcy – mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK S,A. - Mimo zapewnionego wsparcia zamawiającego i wykorzystania wszystkich zapisanych w kontrakcie możliwości, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Eco-Baza zawiodło: firma, wybrana zgodnie z obowiązującymi procedurami, nie wywiązywała się z harmonogramu i wykazywała zbyt małe zaangażowanie przy realizacji prac.
Ważny społecznie projekt będzie realizowany przez innego wykonawcę. Analizowane są możliwości sprawnej kontynuacji prac. Przygotowywana jest m.in. szczegółowa inwentaryzacja przeprowadzonych robót. Podejmowane działania zapewnią realizację inwestycji bez zagrożenia dla finansowania z RPO Województwa Lubuskiego.
Kiedy więc pociągi wrócą na tory odcinka kolejowego Czerwieńsk – Zbąszynek?
- Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, wszystkie prace na modernizowanym odcinku przewidywane są obecnie do końca bieżącego roku, natomiast wznowienie ruchu pociągów planowane jest po zakończeniu zasadniczych robót, w Trzecim kwartale bieżącego roku – mówi Radosław Śledziński.

Trwa modernizacja linii kolejowej Czerwieńsk Sulechów Babimost Zbąszynek. Mieszkańcy nie mogą się doczekać jej końca...
Trwa modernizacja linii kolejowej Czerwieńsk Sulechów Babimost Zbąszynek. Mieszkańcy nie mogą się doczekać jej końca... Mariusz Kapała / GL

Co zyskają pasażerowie po modernizacji linii Czerwieńsk - Zbąszynek?

W ramach prac w Babimoście Sulechowie powstają wyższe perony. Staną tam ławki, wiaty i czytelne oznakowanie. Dla osób mających trudności z poruszaniem przewidziano pochylnie. Antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi oraz jasne oświetlenie zwiększą bezpieczeństwo.
Po modernizacji zwiększy się przepustowość trasy. Dzięki przebudowie torów, nowoczesnemu systemowi sterowania ruchem kolejowym i wymianie rozjazdów, pociągi osiągną prędkość do 120 kilometrów na godzinę. Możliwe będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów regionalnych na tym 43-kilometrowym odcinku do około 30 minut.
Zobacz też, jak remontowane są mosty kolejowe:

Dworzec w Babimoście został oddany do użytku w 1900 roku. Do dziś służy mieszkańcom miasta i regionu.

Lubuskie: Remonty dworców kolejowych. A co się stanie z mies...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska