1/10
Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna....
fot. GDDKIA Zielona Góra

Co dzieje się na budowie mostu na S3 w Cigacicach? Co zostało do zrobienia? Kiedy będzie gotowy?

Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna. Brakuje jedynie drugiego mostu nad Odrą w Cigacicach. Co zostało jeszcze do zrobienia? Kiedy zakończą się roboty?

W grudniu 2018 oddano do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 na odcinku Niedoradz – Nowa Sól. To był już ostatni odcinek S3 realizowany na terenie województwa lubuskiego. Jesteśmy pierwszym województwem, w którym droga S3 jest prawie kompletna. Jedynym wąskim gardłem jest budowa drugiego mostu w Cigacicach. Przypomnijmy, że pierwszy został już oddany do użytku, a stary został rozebrany.

Co zostało do zrobienia? Jak informuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do wykonania pozostała część nośna mostu, która realizowana jest w trzech technologiach. Na części zalewowej od strony Zielonej Góry od podpory czwartej do jedenastej wykonywane są przęsła betonowane metodą nasuwową, część zalewowa od strony Sulechowa będzie betonowana na rusztowaniach w szalunkach stałych, natomiast budowa części nurtowej od podpory P3 do P4 odbywa się metodą betonowania nawisowego.

Jeżeli prace będą przebiegać bez zakłóceń, nowy most zostanie włączony do ruchu w drugiej połowie tego roku.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tej drogi na terenie Polski. W województwach ościennych zachodniopomorskim i dolnośląskim znaczna część trasy została już udostępniona kierowcom. W zachodniopomorskim prace trwają jeszcze między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

W województwie Dolnośląskim spore opóźnienie jest na odcinku Polkowice – Lubin. Niestety po zimowej przerwie wykonawca nie wrócił na plac budowy.

Do wybudowania został też najtrudniejszy odcinek łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce. To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele. Ten fragment S3 ma byż gotowy w 2023 roku.

Polecamy: NIETYPOWE ZDARZENIA NA DRODZE EKSPRESOWEJ S3. KIEROWCY I POLICJANCI PRZECIERALI OCZY ZE ZDUMIENIA [ZDJĘCIA]

Zobacz wideo: Otwarcie drugiej nitki S3 od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól



2/10
Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna....
fot. GDDKIA Zielona Góra

Co dzieje się na budowie mostu na S3 w Cigacicach? Co zostało do zrobienia? Kiedy będzie gotowy?

Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna. Brakuje jedynie drugiego mostu nad Odrą w Cigacicach. Co zostało jeszcze do zrobienia? Kiedy zakończą się roboty?

W grudniu 2018 oddano do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 na odcinku Niedoradz – Nowa Sól. To był już ostatni odcinek S3 realizowany na terenie województwa lubuskiego. Jesteśmy pierwszym województwem, w którym droga S3 jest prawie kompletna. Jedynym wąskim gardłem jest budowa drugiego mostu w Cigacicach. Przypomnijmy, że pierwszy został już oddany do użytku, a stary został rozebrany.

Co zostało do zrobienia? Jak informuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do wykonania pozostała część nośna mostu, która realizowana jest w trzech technologiach. Na części zalewowej od strony Zielonej Góry od podpory czwartej do jedenastej wykonywane są przęsła betonowane metodą nasuwową, część zalewowa od strony Sulechowa będzie betonowana na rusztowaniach w szalunkach stałych, natomiast budowa części nurtowej od podpory P3 do P4 odbywa się metodą betonowania nawisowego.

Jeżeli prace będą przebiegać bez zakłóceń, nowy most zostanie włączony do ruchu w drugiej połowie tego roku.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tej drogi na terenie Polski. W województwach ościennych zachodniopomorskim i dolnośląskim znaczna część trasy została już udostępniona kierowcom. W zachodniopomorskim prace trwają jeszcze między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

W województwie Dolnośląskim spore opóźnienie jest na odcinku Polkowice – Lubin. Niestety po zimowej przerwie wykonawca nie wrócił na plac budowy.

Do wybudowania został też najtrudniejszy odcinek łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce. To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele. Ten fragment S3 ma byż gotowy w 2023 roku.

Polecamy: NIETYPOWE ZDARZENIA NA DRODZE EKSPRESOWEJ S3. KIEROWCY I POLICJANCI PRZECIERALI OCZY ZE ZDUMIENIA [ZDJĘCIA]

Zobacz wideo: Otwarcie drugiej nitki S3 od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól



3/10
Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna....
fot. GDDKIA Zielona Góra

Co dzieje się na budowie mostu na S3 w Cigacicach? Co zostało do zrobienia? Kiedy będzie gotowy?

Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna. Brakuje jedynie drugiego mostu nad Odrą w Cigacicach. Co zostało jeszcze do zrobienia? Kiedy zakończą się roboty?

W grudniu 2018 oddano do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 na odcinku Niedoradz – Nowa Sól. To był już ostatni odcinek S3 realizowany na terenie województwa lubuskiego. Jesteśmy pierwszym województwem, w którym droga S3 jest prawie kompletna. Jedynym wąskim gardłem jest budowa drugiego mostu w Cigacicach. Przypomnijmy, że pierwszy został już oddany do użytku, a stary został rozebrany.

Co zostało do zrobienia? Jak informuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do wykonania pozostała część nośna mostu, która realizowana jest w trzech technologiach. Na części zalewowej od strony Zielonej Góry od podpory czwartej do jedenastej wykonywane są przęsła betonowane metodą nasuwową, część zalewowa od strony Sulechowa będzie betonowana na rusztowaniach w szalunkach stałych, natomiast budowa części nurtowej od podpory P3 do P4 odbywa się metodą betonowania nawisowego.

Jeżeli prace będą przebiegać bez zakłóceń, nowy most zostanie włączony do ruchu w drugiej połowie tego roku.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tej drogi na terenie Polski. W województwach ościennych zachodniopomorskim i dolnośląskim znaczna część trasy została już udostępniona kierowcom. W zachodniopomorskim prace trwają jeszcze między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

W województwie Dolnośląskim spore opóźnienie jest na odcinku Polkowice – Lubin. Niestety po zimowej przerwie wykonawca nie wrócił na plac budowy.

Do wybudowania został też najtrudniejszy odcinek łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce. To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele. Ten fragment S3 ma byż gotowy w 2023 roku.

Polecamy: NIETYPOWE ZDARZENIA NA DRODZE EKSPRESOWEJ S3. KIEROWCY I POLICJANCI PRZECIERALI OCZY ZE ZDUMIENIA [ZDJĘCIA]

Zobacz wideo: Otwarcie drugiej nitki S3 od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól



4/10
Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna....
fot. GDDKIA Zielona Góra

Co dzieje się na budowie mostu na S3 w Cigacicach? Co zostało do zrobienia? Kiedy będzie gotowy?

Droga ekspresowa S3 w Lubuskiem jest już prawie kompletna. Brakuje jedynie drugiego mostu nad Odrą w Cigacicach. Co zostało jeszcze do zrobienia? Kiedy zakończą się roboty?

W grudniu 2018 oddano do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S3 na odcinku Niedoradz – Nowa Sól. To był już ostatni odcinek S3 realizowany na terenie województwa lubuskiego. Jesteśmy pierwszym województwem, w którym droga S3 jest prawie kompletna. Jedynym wąskim gardłem jest budowa drugiego mostu w Cigacicach. Przypomnijmy, że pierwszy został już oddany do użytku, a stary został rozebrany.

Co zostało do zrobienia? Jak informuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do wykonania pozostała część nośna mostu, która realizowana jest w trzech technologiach. Na części zalewowej od strony Zielonej Góry od podpory czwartej do jedenastej wykonywane są przęsła betonowane metodą nasuwową, część zalewowa od strony Sulechowa będzie betonowana na rusztowaniach w szalunkach stałych, natomiast budowa części nurtowej od podpory P3 do P4 odbywa się metodą betonowania nawisowego.

Jeżeli prace będą przebiegać bez zakłóceń, nowy most zostanie włączony do ruchu w drugiej połowie tego roku.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tej drogi na terenie Polski. W województwach ościennych zachodniopomorskim i dolnośląskim znaczna część trasy została już udostępniona kierowcom. W zachodniopomorskim prace trwają jeszcze między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy na odcinkach Brzozowo – Miękowo i Miękowo – Rzęśnica, roboty budowlane na tych odcinkach ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie nastąpi w 2021 roku. W przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w województwie Zachodniopomorskim - Świnoujście – Troszyn o długości 33 km. W przyszłym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

W województwie Dolnośląskim spore opóźnienie jest na odcinku Polkowice – Lubin. Niestety po zimowej przerwie wykonawca nie wrócił na plac budowy.

Do wybudowania został też najtrudniejszy odcinek łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce. To bardzo trudny odcinek pod względem geologicznym, w jego ciągu powstaną w sumie cztery tunele. Ten fragment S3 ma byż gotowy w 2023 roku.

Polecamy: NIETYPOWE ZDARZENIA NA DRODZE EKSPRESOWEJ S3. KIEROWCY I POLICJANCI PRZECIERALI OCZY ZE ZDUMIENIA [ZDJĘCIA]

Zobacz wideo: Otwarcie drugiej nitki S3 od węzła Niedoradz do węzła Nowa Sól



Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

"Hetmańska Brygada" z Żagania zakończyła świętowanie festynem rodzinnym

"Hetmańska Brygada" z Żagania zakończyła świętowanie festynem rodzinnym

Przed lubuskimi trzecioligowcami ważna 26. kolejka zmagań

Przed lubuskimi trzecioligowcami ważna 26. kolejka zmagań

Gala sportów walki w Zielonej Górze połączy świat sportu z showbiznesem

Gala sportów walki w Zielonej Górze połączy świat sportu z showbiznesem

Zobacz również

Przed lubuskimi trzecioligowcami ważna 26. kolejka zmagań

Przed lubuskimi trzecioligowcami ważna 26. kolejka zmagań

PKOl zaprezentował stroje Polaków na ceremonię otwarcia igrzysk w Paryżu [ZDJĘCIA]

PKOl zaprezentował stroje Polaków na ceremonię otwarcia igrzysk w Paryżu [ZDJĘCIA]