Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubuskie przyciąga inwestorów - rusza kampania wizerunkowa naszego województwa. Na początek żywy billboard [ZDJĘCIA, WIDEO]

Maciej Dobrowolski
„Siła przyciągania inwestorów” – pod tym hasłem realizowana będzie ogólnopolska kampania wizerunkowa regionu lubuskiego, jako miejsca atrakcyjnego dla inwestora. W piątek założenia inicjatywy zaprezentowała marszałek Elżbieta Anna Polak. Uczestnicy mogli też obejrzeć „żywy” bilbord z przypiętymi biznesmenami. Wedle Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze województwo lubuskie to atrakcyjna przestrzeń dla inwestorów. Przez nasz region przechodzą szlaki transportowe na osi północ-południe i zachód-wschód. Znaczne zalesienie województwa sprawia, że ulokowały się tu największe zakłady produkcyjne mebli i przetwórstwa drewna. Prym ma wieść także branża motoryzacyjna – łącznie pięć koncernów zlokalizowało w Gorzowie, Nowej Soli, Świebodzinie i Żarach swoje zakłady. Inwestorów mają kusić także ulgi podatkowe i w wsparcie w ramach programów wspólnotowych. Dynamicznie rośnie także w województwie branża IT. - Bardzo ważny jest nasz potencjał do przyciągania inwestorów. Teraz możemy się już przekonać jak działa magnez regionu lubuskiego, ponieważ musieliśmy najpierw mocno zainwestować w infrastrukturę czy parki naukowo-technologiczne – mówi marszałek Elżbieta Anna Polak. – Mamy dobrą dostępność transportową i teleinformatyczną, powstały również tereny zbrojone a terenie lubuskie działają trzy strefy. To wszystko razem decyduje o wyborze lokalizacji. Marszałek Polak podkreśla, że w naszym województwie inwestujemy również w ludzi: – Dobra kadra jest niezbędna do tego, aby mógł powstać odpowiedni potencjał inwestycyjny! Kampanie wizerunkowe są potrzebne, nie tylko po to, aby pokazać ten potencjał, ale też podkreślić inne atuty, na przykład w sferze kulturalnej czy przyrodniczej.Jak pokazują dane statystyczne gospodarka naszego województwa cały czas się rozwija. W ciągu ostatnich 16 lat PKB wzrosło dwukrotnie, a liczba firma o 30 proc. PKB wyniósł w 2016 roku 41,32 mld zł, a liczba podmiotów gospodarczych 112 910 tysięcy na koniec 2017. Wymiana handlowa lubuskiego w 2016 roku została obliczona na około 39,13 mld zł. Województwo utrzymuje nadwyżkę eksportu nad importem od 2010 roku. Pomimo tego, szacuje się, że do zagospodarowania wciąż mamy blisko 1300 ha uzbrojonych terenów inwestycyjnych. Na konferencji zaprezentowano również interesujący pomysł na promocję. Na specjalnym bilbordzie zamiast wizerunków ludzi znalazły się prawdziwe żywe osoby, które odgrywały postaci warszawskich biznesmenów, którzy tłumaczyli, dlaczego przyjechali do województwa lubuskiego. Czy była to jednorazowa akcja? Tego nie wiemy.Nowa kampania będzie miała za zadanie ściągnięcie jeszcze większej liczby firm w rejon naszego województwa. Będzie trwała pół roku. Dopiero wtedy przekonamy się czy przyniosła jakieś realne korzyści. Koszt działań promocyjnych ma zamknąć się w kwocie 700 tys. złotych.
„Siła przyciągania inwestorów” – pod tym hasłem realizowana będzie ogólnopolska kampania wizerunkowa regionu lubuskiego, jako miejsca atrakcyjnego dla inwestora. W piątek założenia inicjatywy zaprezentowała marszałek Elżbieta Anna Polak. Uczestnicy mogli też obejrzeć „żywy” bilbord z przypiętymi biznesmenami. Wedle Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze województwo lubuskie to atrakcyjna przestrzeń dla inwestorów. Przez nasz region przechodzą szlaki transportowe na osi północ-południe i zachód-wschód. Znaczne zalesienie województwa sprawia, że ulokowały się tu największe zakłady produkcyjne mebli i przetwórstwa drewna. Prym ma wieść także branża motoryzacyjna – łącznie pięć koncernów zlokalizowało w Gorzowie, Nowej Soli, Świebodzinie i Żarach swoje zakłady. Inwestorów mają kusić także ulgi podatkowe i w wsparcie w ramach programów wspólnotowych. Dynamicznie rośnie także w województwie branża IT. - Bardzo ważny jest nasz potencjał do przyciągania inwestorów. Teraz możemy się już przekonać jak działa magnez regionu lubuskiego, ponieważ musieliśmy najpierw mocno zainwestować w infrastrukturę czy parki naukowo-technologiczne – mówi marszałek Elżbieta Anna Polak. – Mamy dobrą dostępność transportową i teleinformatyczną, powstały również tereny zbrojone a terenie lubuskie działają trzy strefy. To wszystko razem decyduje o wyborze lokalizacji. Marszałek Polak podkreśla, że w naszym województwie inwestujemy również w ludzi: – Dobra kadra jest niezbędna do tego, aby mógł powstać odpowiedni potencjał inwestycyjny! Kampanie wizerunkowe są potrzebne, nie tylko po to, aby pokazać ten potencjał, ale też podkreślić inne atuty, na przykład w sferze kulturalnej czy przyrodniczej.Jak pokazują dane statystyczne gospodarka naszego województwa cały czas się rozwija. W ciągu ostatnich 16 lat PKB wzrosło dwukrotnie, a liczba firma o 30 proc. PKB wyniósł w 2016 roku 41,32 mld zł, a liczba podmiotów gospodarczych 112 910 tysięcy na koniec 2017. Wymiana handlowa lubuskiego w 2016 roku została obliczona na około 39,13 mld zł. Województwo utrzymuje nadwyżkę eksportu nad importem od 2010 roku. Pomimo tego, szacuje się, że do zagospodarowania wciąż mamy blisko 1300 ha uzbrojonych terenów inwestycyjnych. Na konferencji zaprezentowano również interesujący pomysł na promocję. Na specjalnym bilbordzie zamiast wizerunków ludzi znalazły się prawdziwe żywe osoby, które odgrywały postaci warszawskich biznesmenów, którzy tłumaczyli, dlaczego przyjechali do województwa lubuskiego. Czy była to jednorazowa akcja? Tego nie wiemy.Nowa kampania będzie miała za zadanie ściągnięcie jeszcze większej liczby firm w rejon naszego województwa. Będzie trwała pół roku. Dopiero wtedy przekonamy się czy przyniosła jakieś realne korzyści. Koszt działań promocyjnych ma zamknąć się w kwocie 700 tys. złotych. Maciej Dobrowolski
„Siła przyciągania inwestorów” – pod tym hasłem realizowana będzie ogólnopolska kampania wizerunkowa regionu lubuskiego, jako miejsca atrakcyjnego dla inwestora. W piątek założenia inicjatywy zaprezentowała marszałek Elżbieta Anna Polak. Uczestnicy mogli też obejrzeć „żywy” bilbord z przypiętymi biznesmenami.

„Siła przyciągania inwestorów” – pod tym hasłem realizowana będzie ogólnopolska kampania wizerunkowa regionu lubuskiego, jako miejsca atrakcyjnego dla inwestora. W piątek założenia inicjatywy zaprezentowała marszałek Elżbieta Anna Polak. Uczestnicy mogli też obejrzeć „żywy” bilbord z przypiętymi biznesmenami.

Wedle Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze województwo lubuskie to atrakcyjna przestrzeń dla inwestorów. Przez nasz region przechodzą szlaki transportowe na osi północ-południe i zachód-wschód. Znaczne zalesienie województwa sprawia, że ulokowały się tu największe zakłady produkcyjne mebli i przetwórstwa drewna. Prym ma wieść także branża motoryzacyjna – łącznie pięć koncernów zlokalizowało w Gorzowie, Nowej Soli, Świebodzinie i Żarach swoje zakłady. Inwestorów mają kusić także ulgi podatkowe i w wsparcie w ramach programów wspólnotowych. Dynamicznie rośnie także w województwie branża IT.

- Bardzo ważny jest nasz potencjał do przyciągania inwestorów. Teraz możemy się już przekonać jak działa magnez regionu lubuskiego, ponieważ musieliśmy najpierw mocno zainwestować w infrastrukturę czy parki naukowo-technologiczne – mówi marszałek Elżbieta Anna Polak. – Mamy dobrą dostępność transportową i teleinformatyczną, powstały również tereny zbrojone a terenie lubuskie działają trzy strefy. To wszystko razem decyduje o wyborze lokalizacji.

Marszałek Polak podkreśla, że w naszym województwie inwestujemy również w ludzi: – Dobra kadra jest niezbędna do tego, aby mógł powstać odpowiedni potencjał inwestycyjny! Kampanie wizerunkowe są potrzebne, nie tylko po to, aby pokazać ten potencjał, ale też podkreślić inne atuty, na przykład w sferze kulturalnej czy przyrodniczej.

Jak pokazują dane statystyczne gospodarka naszego województwa cały czas się rozwija. W ciągu ostatnich 16 lat PKB wzrosło dwukrotnie, a liczba firma o 30 proc. PKB wyniósł w 2016 roku 41,32 mld zł, a liczba podmiotów gospodarczych 112 910 tysięcy na koniec 2017. Wymiana handlowa lubuskiego w 2016 roku została obliczona na około 39,13 mld zł. Województwo utrzymuje nadwyżkę eksportu nad importem od 2010 roku. Pomimo tego, szacuje się, że do zagospodarowania wciąż mamy blisko 1300 ha uzbrojonych terenów inwestycyjnych.

Na konferencji zaprezentowano również interesujący pomysł na promocję. Na specjalnym bilbordzie zamiast wizerunków ludzi znalazły się prawdziwe żywe osoby, które odgrywały postaci warszawskich biznesmenów, którzy tłumaczyli, dlaczego przyjechali do województwa lubuskiego. Czy była to jednorazowa akcja? Tego nie wiemy.

Nowa kampania będzie miała za zadanie ściągnięcie jeszcze większej liczby firm w rejon naszego województwa. Będzie trwała pół roku. Dopiero wtedy przekonamy się czy przyniosła jakieś realne korzyści. Koszt działań promocyjnych ma zamknąć się w kwocie 700 tys. złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska